........... Abdullah Saamah Sakit Strok - BERITA FITNAH ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Abdullah Saamah Sakit Strok - BERITA FITNAH !

Monday, April 29, 201330comments


Saya terpanggil untuk menulis entry ini bagi memperbetulkan berita PALSU / FITNAH yang hangat tersebar di internet lewat semalam.  5 komen masuk dan 4 sms saya terima bertanyakan kesahihan berita diatas.

Sebentar tadi jam 7:50 pagi saya baru hubungi dan bercakap dengan Tuan Haji Abdullah Saamah sendiri. Beliau SIHAT WALAFIATdan TIDAK seperti yang dilapurkan. Ketika ini beliau berada di Alor Star Kedah dalam siri berceramah beliau.



Apakah tujuan sebaran berita fitnah diatas ? Tidak lain tidak bukan untuk berikan gambaran seolah apa yang disampaikan selama ini oleh Tuan Haji Abdullah Saamah terhadap Nik Aziz dan Pas adalah palsu dan seolah Allah telah membalas perbuatan itu dengan menjatuhkan bala - strok dan mulutnya menjadi kaku tidak boleh bercakap.

Allah Maha Berkuasa dan Allah punya perancanganNya sendiri. Sekira pun benar berita ini, apakah layak untuk kita kaitkan dengan politik ? Apa cerita adik Nik Aziz yang menjadi imam Doa BN KO ? Dengar sakit juga tapi ada sesiapa yang mahu mengaitkannya dengan politik seolah Allah telah turunkan bala ? 

Hentikanlah cara FITNAH yang amat tidak beretika ini.

Sekali lagi saya ingin beritahu - Tuan Guru Abdullah Saamah dari Pondok Geting SIHAT WALAFIAT ketika ini. Saya baru berbual dengannya melalui talipon dan beliau kini berada di Alor Star Kedah.

PS - Blogger terbabit seharusnya mengeluarkan posting baru bagi memperbetulkan ceritanya !

Share this article :

+ comments + 30 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 8:55 AM

Alhamdulillah, din, ada akaun FB guna nama tuan guru, posting lucah dan maki hamun...mohon perjelas...

....................
Reply To This Comment ...................
April 29, 2013 at 9:00 AM

@Anonymoussudah saya perjelaskan sebelum ini - Abdullah Saamah TIDAK ADA akaun Facebook

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 9:17 AM

bro din...
ni cara klasik pembunuhan karektor orang pas pis pus heheheh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 9:19 AM

Sy berpendapat jika "Sebentar tadi jam 7:50 pagi saya" diperjelas kepada "Sebentar tadi jam 7:50 pagi - hari Isnin 29 April 2013 - saya ..." supaya tidak ada keraguan bila baca posting ini pada hari lain.

Juga rasanya banyak puak yg tidak faham bila membaca dan perlu diberi kefahaman yg nyata tanpa boleh diputar belit.

Hanya pendapat.

....................
Reply To This Comment ...................
April 29, 2013 at 9:31 AM

@AnonymousTrimaKasih :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 9:36 AM

jadi kesimpulannya..puak2 PR memang pakar fitnah!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 9:40 AM

Apabila datang suatu berita hendaklah disiasat kebenarannya walaupun berita itu datang dari orang yang fasik sekalipun. Inilah perangai orang pas, bila berita tersebut adalah berita yang memuaskan hati orang pas, terus diterima bulat-bulat tanpa disiasat terlebih dahulu. Samalah bila keluar video yang menyerupai seorang pemimpin pas, juga enggan menyiasat dan terus menjatuhkan hukum sebagai video fitnah. Adakah berita Haji Lah bukan fitnah? Inilah sikap dabel stended orang pas. Bila kena tang hidung sendiri dicop sebagai fitnah, tapi bila kena tang musuh pas serta-merta akan dianggap sebagai berita yang benar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 9:43 AM

tq atas pencerahan din.
ms mula2 wa baca kat fb kata die sakit, wa dah agak ni mesti another defamation nie..
#Ini Curry Lah
-aldan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 10:53 AM

Semoga Allah memberkati pekerjaan yang baik utk umat Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 11:56 AM

Dr sumber2 yg dipercayai, sememangnya beliau jatuh sakit... Apa pun kita tgu kemunculan beliau, dan doakan yg terbaik utknya. Semoga beliau insaf

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 11:59 AM

Minta pengomen2 yang ada disini komen dekat greenboc tu sebab aku baca komen depa rata2 percaya dengan fitnah ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 12:56 PM

Boleh beri no telefon dia... nak call sendiri dan comfirm berita ni....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 1:16 PM

Terima kasih. Byk dugaan yg diterima oleh Tuan Guru Abdullah Saamah ni. Semoga Allah memberkati usaha2 beliau dan rakan2 dan Allah menggantikan fitnah itu dengan rezeki dan kebaikan yang berlimpah ruah. Semoga Allah jua mengampunkan dosa-dosa orang yang menyebarkan fitnah

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
April 29, 2013 at 1:46 PM

Dlm usaha mrk menegakkan islam (bg mrk PAS) dan menghancurkan kekufuran (bg mrk UMNO), pembohongan dan fitnah semuanya menjadi jihad bg mrk. Taktik serupa Perkumpulan Arqam satu masa dulu, konon Tuhan bayar cash bg org org yg mendedahkan penyelewengan mrk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 3:14 PM

@Anonymous

aku dah poskan komen tapi saolah mrk sudah diprogramkan. ada juga pengkomen yg bengap mengatakan issue yg dibawa ialah RM2 juta. jelas pencacai PAS tak ubah sprt artikel yg DT paparkan baru baru ni. (TGNA syok sendiri - dialog)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 4:11 PM

greenboc aka shitboc? kah kah kah..

si penakut dan penipu dan pemfitnah tu? dia mana berani approve komen pro BN tu..

....................
Reply To This Comment ...................
April 29, 2013 at 5:09 PM

Saya baru call tok guru sekali lagi jam 5:07 pm TADI.

Dia SIHAT WALAFIAT dan sesiapa nak cek, boleh pergi ke Baling dimana Tok Guru ada ceramah malam ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 5:23 PM

Yang sakit adalah Wahid Endut.............. kritikal sekarang ne....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 29, 2013 at 5:35 PM

Din mmg betul la admin blog greenboc ni dia tak siar kan komen2 pro bn aku baru ja cek komen aku tak ada pun mmg diorag ni suka sebar kan menda2 fitnah. Ini lah PAS ...

....................
Reply To This Comment ...................
April 29, 2013 at 5:37 PM

Alhamdulillah,tk atas pengesahan..saya letih nak komen di greenboc tu,langsung tak pernah siar.Kalau iyapun dah tahu berita itu tak betul,silalah betulkan.Banyak komen2 jawab fitnah dia langsung tak berani keluarkan.

Ini memang tipikal pembangkang tak boleh terima perbezaan pendapat,dia ajelah yg betul.Paling kuat pun bila tak boleh jawab hujah, maki hamun akan keluar by default.Mungkin berkat ajaran n ajis,tuhan pun mencarut.

....................
Reply To This Comment ...................
budak tawau
April 29, 2013 at 7:00 PM

tidak payah percaya dgn greenboc. aku ada komen dalam artikel anwar di tawau kononnya dia kata 15000 org datang. itu tipu semata-mata. majoriti adalah yang dibayar dan warga asing untuk meramaikan hadirin. aku dan rakan2 pun sekadar datang mau tengok2 saja.

....................
Reply To This Comment ...................
budak tawau
April 29, 2013 at 7:04 PM

tapi sampai sekarang aku punya komen tidak disiarkan dalam greenboc. inikah kebebasan media dan kebebasan bersuara?

....................
Reply To This Comment ...................
April 29, 2013 at 7:14 PM

Ramai pengomen Pas yang mengutuk konon saya takut nak siarkan komen mereka hahahahaha ....

saya tidak siarkan hanya kalau ada bahasa kurang sopan atau yang cuba alih isu. Komen yang tidak sehaluan asal dalam bahasa sopan saya tidak punya masalah nak siarkan.

....................
Reply To This Comment ...................
KA
April 30, 2013 at 9:40 AM

https://www.facebook.com/yuhanizms/posts/635679473113991?ref=notif&notif_t=close_friend_activity. tok guru pada pandangan org pas.katanya di sana dia x digelar tok guru pun. :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 30, 2013 at 6:39 PM

Kenapa dalam berita tv3 ade mengatakan Abdullah Samaah jatuh sakit. Mata sihat dan nampak jelas tulisan yang cuba dikecilkan dalam berita. Jangan nak putar belit cerita nanti takut diri sendiri pulak terkena. Harap maaf. Kau sorokkan komen pakatan rakyat bermakna kau sorokkan kebenaran. Mane umat nabi yang sepatutnye menegakkan kebenaran ?Jangan fikir semua orang boleh diperbodohkan. Tak takutkah dengan azab Allah ? Bagaimana seksaan kubur. jangan fikir dunia saja

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 30, 2013 at 6:45 PM

TAHU KENAPA KAU TAKUT NAK SIARKAN KOMEN KAMI ? SEBAB KAU TAKUTKAN KEBENARAN. TAKKAN LA TV3 SALAH PULAK KAN. TV3 KAN PENYOKONG TEGAR BN. BAGAIMANA ? BOLEH SIARKAN KOMEN INI ? JANGAN PANDAI CAKAP JE. TV3 YANG MENULIS ENTRY " ABDULLAH SAMAAH KINI TERLANTAR SAKIT " APA LAGI ? TAKKAN NAK KATA TV3 BERPAKAT DENGAN PAS PULAK KALI NI. NAMPAK SANGAT WEH.

....................
Reply To This Comment ...................
April 30, 2013 at 7:24 PM

@Anonymoussaudara ni nak marah2 sangat ni kenapa ? Saya dah katakan, kalau takde cakap mencarut dan tak lari topik saya tidak ada masalah nak siarkan komen.

Bukan macam greenboc atau banyak lagi blogger Pas tu

....................
Reply To This Comment ...................
April 30, 2013 at 7:25 PM

@Anonymouscuba baca artikel dan komen baik2 .... saya kata saya dah dua kali call beliau dan dia sendiri kata dia sihat.

Tang mana yang saya tipu ? ?

....................
Reply To This Comment ...................
April 30, 2013 at 7:38 PM

saya nak tanya pro Pas - yang korang beria2 nak tahu sangat Abdullah Saamah sakit ke tidak ni kenapa ?

Bersungguh2 NAK DIA SAKIT ?

....................
Reply To This Comment ...................
April 30, 2013 at 8:25 PM

Kepada oraNG Pas, sila baca artikel terbaru ini -

http://dinturtle.blogspot.com/2013/04/kepada-orang-pas-abdullah-saamah-masih.html

Post a Comment