........... Tindakan Kita Mempertahankan Kedaulatan Negara DiBantah ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tindakan Kita Mempertahankan Kedaulatan Negara DiBantah ?

Tuesday, March 5, 20135comments

"Terkini - Manila: Polis Anti Rusuhan mengepung Kedutaan Malaysia di sana yang diserbu penunjuk perasaan bagi membantah tindakan Kerajaan Malaysia menyerang kedudukan penceroboh Sulu pagi tadi"  - MyMassa

Penunjuk perasaan di Manila membantah kita menyerang PENCEROBOH yang menyerang tanahair kita ?  Hmmmm .... pelik bunyinya, kan ?

Tindakan pahlawan kita mempertahankan kedaulatan negara kita sendiri diBANTAH oleh orang luar ? 

Mungkin kedutaan kita disana boleh dapatkan info - SIAPA yang menunjukkan perasaan itu dan kalau kita tidak boleh serang pengganas, mereka mahu kita buat apa ? Buat Jamuan Rakyat dan bagi BR1M pada pengganas itu ? Kemudian serahkan sebahagian dari tanahair kita kepada orang luar ?

Membaca beberapa artikel pencacai PR yang mengungkit segala tuk nenek hujah seolah MERESTUI HAK pengganas keatas Sabah buat saya tertanya juga ....... Apa tujuan mereka ? Nak menghalalkan tindakan CEROBOH itu ? 

Apa kaitannya tuntutan hak LAMA itu dengan kerajaan SEKARANG ? Agak2lah kalau nak main isu pun .... 

Oya, ada sesiapa tahu dimana ahBeng yang suka gigit polis tu berada ? - KLiK - Wa nak collect RM5k beb, nak beli gajet canggih sikit !

TERKINI Dari FB PDRM -

LAHAD DATU: KENYATAAN MEDIA KPN

Pasukan keselamatan telah melancarkan tindakan 'offensive' terhadap kumpulan pengganas yang bertapak di Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah pada jam 7.00 pagi tadi. Operasi ini dilaksanakan oleh PDRM bersama pihak ATM.

Sejak operasi ini dimulakan sehingga kini, masih terdapat tentangan dalam bentuk beberapa das tembakan yang dilepaskan oleh pihak musuh. Ketika ini 'mopping up' dan penggeledahan sedang dijalankan. Bagaimanapun, jumlah kematian dan kecederaan di pihak musuh masih belum dapat disahkan dan setakat ini tidak ada kemalangan di pihak pasukan keselamatan.

Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
gua melayu beb
March 5, 2013 at 2:54 PM

Ada dua kes yg berbeza tindakan ny!Seorang senator dr Australia yg di larang masuk ke negara ini dn arah pulang ke negara ny atas alasan"memudarat kn negara".Sdg kn dlm kes Tentera Kesultanan Sulu di biar kn masuk dgn kelengkapan senjata tanpa apa2 tindakan utk mengusir mereka.Mereka berada di negara ini lbh dr tiga minggu,dn kerajaan masih mahu berunding dgn mereka.Apa kh kedatangan mereka ini tidak "memudarat kn negara".Knp berbeza cara utk menangani kes2 ini?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2013 at 3:24 PM

Satu bangsa berugama Islam yg menunjukkan kebodohan kpd dunia...Mana tak orang Islam ni sentiasa diperlekehkan!!..Mcm DAP mengkaldaikan PAS la..!Mmg patut la bangsa Sulu ni duduk di pulau2 tanpa ber"KERAJAAN"..salah sndri xsdr, tau2 nk menyalahkan kerajaan Malaysia plk!!..sama la mcm pembangkang negara ni...mana nk mengaku salah!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2013 at 4:24 PM

STUPID FILIPINOS.. THE TAUSUG COME TO MALAYSIA AND KILLED OUR FELLOW MALAYSIAN.. WHAT DO YOU THINK IF WE MALAYSIAN GO TO YOUR PLACE AND KILL YOUR POLICEMEN?

....................
Reply To This Comment ...................
March 5, 2013 at 5:31 PM

@gua melayu bebpengganas Sulu 'dibiarkan masuk' ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2013 at 11:00 PM

"SIAPA yang menunjukkan perasaan itu...?"

Kalau tak silap, berita TV3 tadi kata 40 orang penunjuk perasaan itu terdiri daripada penyokong-penyokong Sultan Sulu. Jadi, no big deal.

Laksa Johor

Post a Comment