........... Tian Chua Dan 'Wag The Dog' - Bukti Kenapa Beliau Patut Di SAMAN ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Tian Chua Dan 'Wag The Dog' - Bukti Kenapa Beliau Patut Di SAMAN !

Tuesday, March 5, 20135comments


Kali ni saya nak komen mengenai kenyataan BIADAP Tian Chua baru2 ni yang mengaitkan kejadian di Lahad Datu sebagai lakonan Umno.

Tian Chua  menafikan tuduhan menghina itu dan mengatakan yang kenyataannya telah disalahfaham.

“Saya mengatakan ia sandiwara Umno kerana mereka sering mengaitkan pembangkang di sebalik insiden di Lahad Datu. Sedangkan, kerajaan sendiri asyik berdolak-dalik mengenai situasi sebenar di sana.

“Secara kebetulan kenyataan saya itu disiarkan pada hari sama dengan kejadian penembakan tersebut. Lalu menyebabkan ramai yang tersalah tafsir kenyataan saya dan mengaitkannya dengan insiden yang meragut nyawa itu,”
SINAR



" Serangan tembak menembak di Lahad Datu dipercayai konspirasi terancang kerajaan Umno ...... "

Siapapun yang baca tajuk artikel diatas akan berpandangan yang Tian Chua merujuk kepada INSIDEN TEMBAKAN kerana itulah yang ditulis sebagai tajuk oleh portal KEADILAN , bukannya oleh Umno !

ahChua kalau nak marah dan nak saman sesiapa, beliau harus saman dulu Keadilan Daily.

ahChua menyifatkan KESELURUHAN insiden penceroboham itu sebagai satu KONSPIRASI yang diarah oleh Umno dengan tujuan mengalihkan perhatian rakyat dari isu lain. Dan ini TERMASUKLAH apa yang sedang berlaku setakat ini dimana sehingga kini sudah LAPAN nyawa anggota keselamatan kita terkorban.

Kita lihat balik tweet ahChua -


Saya perasan tidak ada sesiapa yang komen mengenai rujukan ahChua kepada drama/filem 'Wag The Dog' . Untuk pengetahuan, Wag The Dog adalah sebuah filem Hollywood tahun 1997 lakonan pelakon terkenal Dustin Hoffman dan Robert De Niro.

Secara ringkasnya, ia mengisahkan bagaimana seorang pakar spin President Amerika telah berpakat dengan seorang pengarah filem untuk meREKA satu peperangan dialam maya di Albania bagi tujuan mengalihkan perhatian rakyat Amerika dari membicarakan tentang skandal seks Presiden mereka dalam negara menghadapi Pilihanraya Presiden.


Perang di Albania itu berjaya diwujudkan secara MAYA, dalam bentuk filem dengan segala props daan pelakon sehingga rakyat Amerika terpengaruh dan PERCAYA memang wujud perang di Albania padahal sebenarnya perang itu tidak wujud. Rujuk Wikipedia.

Nah, sekarang Tian Chua telah menggunakan premis Filem itu sebagai merujuk kepada trajedi alMaunah di Sauk dan juga kepada kejadian yang SEDANG berlaku di Lahad Datu sekarang !


Adakah semuanya hanya PROPAGANDA UMNO ? 

.

ADAKAH KEDUA IMEJ INI MERUPAKAN LAKONAN 'WAG THE DOG' VERSI UMNO ?


Tontonlah filem Wag The Dog itu kalau anda mahu tahu apa yang ada dalam kepala otak Tian Chua ketika beliau menyebutnya sebaris dengan kejadian alMaunah dah Lahad Datu. Saya percaya kemarahan anda kepada Tian Chua akan berlipat kali ganda naik !

Jadi kepada Umno, saya setuju dan sokong Tian Chua diSAMAN diatas kebiadabannya. - Sinar

Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2013 at 3:55 PM

babi chua anak tian patut dicincang lumat jer...
buang masa nak saman-saman nie.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2013 at 6:34 PM

Tak guna punya anak babi tu! Org tengah sedih pasal perwira yg tkorban, engkau senang senang cakap ini semua sandiwara umno. Celako sungguh ngko ye. Nasib baik ko tak ada kat depan mata aku, kalo tak huh, lemban bijik mata ko. Silap ari bulan boleh buta mata kau! Anak sampah masyarakat!!! Taik politik, makan taik babi lagi bagus. Kalau org makan nasi, mana ada pemikiran macam tu! Makan taik babi +taik kucing+ air liur aku nih. Puihhhh!!!!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 5, 2013 at 9:19 PM

salam,

ada ke orang yg sebangsa tian cua yg pi lahat datu. kalu ada pun, mungkin tak sampai lima jari. yang nak pertahankan negara yg ekonominya dipegang oleh bangsa tian chua dan ramai orang kaya-kaya adalah bangsa yg dia dok caci la. patutnya ada orang gila yg dapat buat sesuatu kepadanya supaya dia jadi betul-betul gila. maka tak sakit hati kita kalu dah dia jadi gila.

....................
Reply To This Comment ...................
March 6, 2013 at 12:09 AM

@Anonymouspoint rasis yang sengaja saya elak dari sentuh....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 6, 2013 at 1:50 AM

Apa kata kite pakat ramai2 anta komander nuar al juburi.. Rambo lim kit siang malam...general kapal perang singh @ manusia terencat ...komando lim guan cibai.. Sarjan taik chua haram jadah.. Koperal hadi awang awangan dan prebet n ajis g bertempur trus dengan bedilan2 mulut.. Kasi smp mampus itu penganas.. Pastu sula sekor2.. Baru la real .. X ade lagi sandiwara kan kan..!!

Post a Comment