........... Pas Dan Pengundi Hantu | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pas Dan Pengundi Hantu

Tuesday, March 26, 201314comments


Salah satu point utama yang sering dimainkan oleh para penceramah Pas dalam sesi2 ceramah mereka di Terengganu adalah isu PENGUNDI HANTU. Ya, isu pengundi hantu yang sering diulang2 dari dulu, kini dan selamanya...

Terbaru Husam Musa sekali lagi membuat tuduhan yang sama di Hulu Besut -

"Dia ambil orang-orang (Umno) Selangor puluh-puluh ribu, dia bawa mari daftar di Terengganu, naik daftar (undi) Terengganu berlipat kali ganda, bila mari pilihan raya tahun 2004.

"Dia mari mengundi di Terengganu, waktu petang balik mengundi di Selangor, SPR khusus untuk Selangor sahaja sambung waktu mengundi sampai pukul tujuh (malam).

"Kerana tu Umno menang di Terengganu, bukan sebab anak Terengganu yang lahir di Terengganu nak tukar kerajaan, (ketika itu) dia start (mula program gelombang biru, konon-kononnya orang (ramai) masuk Umno,"jelas Datuk Husam. - Harakah

BERPULUH RIBU pengundi hantu ? Kenapa setelah hampir 10 tahun berlalu, tidak ada SATU HANTU pun dari BERPULUH RIBU hantu-hantu itu yang telah insaf dan mahu tampil membuat pengakuan - Ya saya mengaku pernah jadi pengundi hantu di Terengganu dulu ...

Kalau orang Pas yang terlibat mungkin saya percaya mereka mampu merahsiakan segalanya dek sebab baiah yang bukan2 .... tapi ini Umno. Umno pun ada pengikut taksub ke ? Pandai pula Umno cari BERPULUH RIBU hantu2 yang taat setia menjaga rahsia ...

Menurut Husam diatas, pengundi2 hantu itu mengundi dua kali, sekali di Terengganu dan sekali lagi belah petang di Selangor.

Logik ke ? BERPULUH RIBU hantu pastinya melibatkan beribu bas dan kereta yang bergerak menghala ke Selangor pada hari yang sama .... saya tak pasti apakah ada dilaporkan Hiway Karak yang sesak pada hari mengundi disebelah petang tahun 2004 dulu.

Hmmm ... tidak ada juga walau SATU PEMANDU bas dari RIBUAN BAS yang terlibat pernah tampil dan membuat pengakuan - Ya , saya mengaku pernah mengangkut sekumpulan pengundi hantu ke Terengganu tahun 2004 dulu ... ramai juga pemandu bas orang Umno yang taksub ek?

APA YANG MENARIKnya, pada bulan Disember tahun lepas, Husam ada berkata isu yang sama cuma ada satu perbezaan sikit -

"Pada tahun 2008 Allah telah membalikkan semula dengan memberikan pengajaran bahawa Selangor yang mereka jangka kuat telah berjaya ditumbangkan kerana sebahagian pengundi Selangor terpaksa mengundi di Terengganu.

"Hari ini mereka nak bawa balik semula pengundi selangor yang mendaftar di Terengganu untuk bantu tawan semula Selangor."
KLiK


Hantu2 yang sama mengundi juga di Terengganu pada tahun 2008 tapi waktu itu mereka tak sempat nak balik Selangor sebelah petang untuk mengundi kali kedua ....... sebab itu Selangor tumbang !

Mana satu la dey ?

PRU13 ni macamana agaknya pergerakan BERPULUH RIBU pengundi hantu itu ? Rasanya payah dah diorang nak berkonvoi beramai2 naik beribu bas antara Selangor dan Terengganu pada hari mengundi sebab pastinya ramai orang Pas akan berada disepanjang hiway Karak untuk mengira bilangan bas yang lalu.

Jika mereka tidak lagi mengundi di Terengganu sebab untuk merampas kembali Selangor, pastinya akan ada penurunan mendadak bilangan pengundi di Terengganu.

Bukan Husam sorang yang mendakwa begitu, Hadi juga pernah  bercakap hal yang sama... siap ada video lagi - KLiK

Asal berceramah jer pemimpin Pas akan bercakap tentang pengundi hantu ...... asal ada jer orang bercakap tentang pengundi hantu, mesti pemimpin Pas tengah berceramah !

Takde ke mana2 pihak yang mahu saman mereka ini ... tuntut mereka kemukakan BUKTI wujudnya pengundi hantu ini ?

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 26, 2013 at 2:35 PM

Yg berserban melilit, yg berjubah meleret kalo mmfitnah lagi 'kaw kaw' sbb taksuban mrk akan percaya bulat2...iyolah..xkan lobai2 mursid tuh nak berbohong ye x?..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 26, 2013 at 2:46 PM

HUSAM tu.... memangnya bodoh.... Nik Aziz pun dah bising... duit ladang rakyat dah habis dibaham oleh HUSAM ataupun MUSANG...

....................
Reply To This Comment ...................
March 26, 2013 at 3:51 PM

Sebab 2 HARAM utk PAS ni merasa undi sy dn keluarga bro..

Cuba Bro Din fikir..Org mentaliti mcm budak x pass SRP mcm ni ker kita nk angkat jd pemimpin..Dulu Hadi ckp kalah di Tenang sbb kerajaan lepas air empangan.Hari ni plak Husam ckp erpuluh ribu pengundi pagi mengundi di Teganu ptg di Selangor.

Apesal dia x ckp jer yg kerajaan dh sewa semua flight MAS dn Air Asia untuk angkut pengundi hantu mengundi di dua tempat berbeza.

Patutula DAP suka sgt dgn PAS.Bodoh PAS tiada bertepi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 26, 2013 at 5:02 PM

bila calon hantu cerita tentang pengundi hantu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 26, 2013 at 6:58 PM

TAK HABIS2 NAK MENIPU LA PUAK2 PAS NIH. MENUDUH TANPA BUKTI APA MAKSUDNYA? FITNAH!! JADI HUSAM KENA SERTAKAN BUKTI..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 26, 2013 at 7:10 PM

Pengundi hantu atau pemimpin yg jadi hantu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 26, 2013 at 8:28 PM

2008 PENGUNDI HANTU BELOT...DEPA UNDI PEMBANGKANG, KALAU TAK MASAKAN PEMBANGKANG BOLEH MENANG, KAN KAN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 26, 2013 at 8:32 PM

soalan susulan dari isu hantu ialah, antara hantu kafir dan isle, hantu yang mana satu yang akan jadi penentu? he he

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 26, 2013 at 8:59 PM

Salam Bro...
Manalah kita boleh nampak... kan semuanya hantu...
hanya Husam... Hadi dan mereka2 yang sewaktu dengannya sahaja yang dianugerahkan Allah swt kelebihan untuk nampak semua hantu yang beribu2 tu... Manyak tipu punya olang!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 26, 2013 at 10:14 PM

inilah contoh manusia (husam dan pas yg lain) yang bebal dan cuba nak menjustifikasikan kekalahan dan kegagalan mereka dgn cara menuduh semua org lain kecuali diri sendiri. Lagi bebal adalah org yg percayakan alasan sebodoh itu.
Husam takkan akui org tak undi Pas sebab rekod tadbir pas yg teruk.
Din, jalan karak tak jammed pd hari mengundi sebab pengundi hantu mana guna kereta dan bus. Mereka boleh ghaib jer dan muncul di tempat undi lain. Aku cadangkan husam baca la jampi serapah nak halau hantu supaya tak bleh mengundi.
Alasan lapuk dan bapuk!

....................
Reply To This Comment ...................
umnosokmo
March 27, 2013 at 12:29 AM

Lagi sekor yang kufur kepada Allah kerana tidak dapat menerima kekalahan, semuanya adalah Qadak dan Qadar daripada Allah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 27, 2013 at 12:11 PM

@umnosokmo

buke tok cayo kodo dan kodo tapi depa tok coyo dengan "doe pecah peghut" depa sendiri, kot?

....................
Reply To This Comment ...................
tukang telek
March 27, 2013 at 1:56 PM

Sepatutnya Husam, Hadi dan pelawak pelawak yang lain menerima takdir yang telah ditentukan oleh Allah Taala. Jika melawan takdir ini lah jadi nya dilondeh kebodohan sendiri oleh Allah Taala.
Wahai pemimpin2 PAS cerminlah diri anda itu. Dan fikirlah apabila sampai hari dibangkitkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 27, 2013 at 10:15 PM

Untuk makluman DT, hantu tidak menggunakan kenderaan untuk bergerak dari satu tempat ke tempat lain. Sebab itu tidak kelihatan bas dsb di karak.
Mempercayai perkara tahyul dan sesat adalah sinonim dgn parti ajaran sesat....

Post a Comment