........... PANAZZZZ ....Nik Aziz Kata Najib ala Abdullah Ubai, Seorang Munafik ? ! ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

PANAZZZZ ....Nik Aziz Kata Najib ala Abdullah Ubai, Seorang Munafik ? ! !

Monday, March 18, 201322comments

Kalau semalam saya ulas kenyataan Mahfuz dan beberapa pemimpin Pas yang tak boleh terima kalau ada pemimpin BUKAN Pas, apalagi kalau dari Umno yang bercakap tentang hukum hakam agama - KLiK, hari ini kita boleh baca pandangan yang berkali ganda RIAKnya dari Nik Aziz pula -

"Ini kita sebut tiru jenama. Kalau dalam korporat bila tiru jenama boleh bawa ke mahkamah. Bila tiru, maknanya barang ni adalah palsu. 

"Dosa pahala ini sebutan Islam. Dalam kebangsaan tidak ada dosa pahala, tidak ada syurga neraka. Bila kebangsaan sebut dosa pahala, dia meniru untuk mengelirukan rakyat,' 

Langsung tidak ada coverline , DIRECT punya cakap ! Sebab Najib bercakap tentang 7 DOSA Besar PR termasuk Pas, ia menunjukkan Najib telah TIRU cara Pas. Malah Nik Aziz melihat perkara hukum hakam ini sebagai satu JENAMA MILIK PAS ! 

Dan Najib bila bercakap tentang sesuatu yang milik Pas, bermakna Najib telah mencuri hak copyright Pas !

Dan yang ini pasti buat ramai orang Umno MENDIDIH ...-

Mengulas lanjut, Tuan Guru berkata, amalan meniru ini pernah ditunjukkan dalam sirah Rasulullah SAW, apabila seorang munafik bernama Abdullah Bin Ubai yang sanggup membina masjid dirar semata-mata ingin menyaingi masjid Nabi.

"Dia tengok masjid Nabi ramai orang, dia pun buat masjid jugak yang dipanggil masjid dirar," katanya.
- HARAKAH


Nik Aziz samakan Najib dengan Abdullah Ubai , seorang munafik ? !

Saya menunggu respon dari Umno ...... ada sesiapa nak bela BOS anda ?

PS - Langsung Nik Aziz tidak jawab isi tuduhan Najib sebaliknya beliau hanya memperlekehkan Najib yang sebut perkataan DOSA .... yang bagi Nik Aziz merupakan Hak milik terpelihara Pas !
 

Share this article :

+ comments + 22 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 17, 2013 at 10:53 PM

nik aziz plak mcm abdullah bin saba'

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 17, 2013 at 11:15 PM

Inikah 'ulama zuhud'?? yg diagung agung oleh puak Pas??
Menyedihkan!!

....................
Reply To This Comment ...................
March 17, 2013 at 11:24 PM

Ulamak akhir zaman,cakap dan menghukum orang lain yang tak sependapat seolah macam dia tuhan....sedih....Najib dah melakukan yang terbaik untuk rakyat,apa pula yang Nik Aziz lakukan untuk orang Kelantan???

....................
Reply To This Comment ...................
Umnosokmo
March 17, 2013 at 11:25 PM

Aku kata Nik Ajis bapa segala munafik. Dulu simunafik ni pernah kata kalau Tun letak jawatan PM hari ini, besok dia akan letak jawatan MB kelantan. Haram Sokong Pas atau pakatan jika melihat situasi politik sekarang.Bukan aku kata, tapi Ustaz Muhamad Shamsul Al-Hafiz Ulama muda daripada Minda Pondok Kelantan yang kata.

....................
Reply To This Comment ...................
March 17, 2013 at 11:43 PM

@Anonymous"Abdullah bin Saba’ merupakan figur yang paling menjengkelkan. Malah kaum dan Imam-Imam Syiah sentiasa cuba mencari jalan bagaimana hendak menolak atau menafikan kewujudan Abdullah bin Saba’ kerana figur yang hidup pada zaman Khalifah Uthman bin Affan r.a ini merupakan pendiri agama Syiah yang ‘mencuri’ idea dan konsep tajalli Dzat Allah seperti yang diterima pakai oleh Kristian Saul.

Paling terkenal dan paling dilekatkan pada identiti Abdullah bin Saba’ adalah MUNAFIQ yang kerjanya adalah mengucar-ngacirkan umat dalam segala segi termasuklah akidah dan siyasah."

dari - http://www.umno-online.my/?p=54151

....................
Reply To This Comment ...................
March 17, 2013 at 11:49 PM

Kalau sebut bab sekularisme, maka pas adalah amat sinonim mengecop umno dan org yang tak sealiran dgn gelaran tersebut meskipun mereka tidak tahu asal usulnya. Tapi dari kenyataan nik azis ini menunjukkan dialah bapak segala sekularisma. Baginya PM tidak berhak cakap agama dlm apa keadaan, umno tidak berhak bercakap tentang hak terpelihara pas itu. Baginya mungkin lebih menyeronokkan dan lebih beliau rasa terhibur bila ramai org langgar hukum Allah dan jauh dari agama supaya dia yang berserban akan dilihat sangat islam dan sangat warak..... Nik aziz sudah ketara ditipu oleh iblis laknatullah, kesombongannya menyebabkan dia tidak boleh disentuh dan ditarik kepada kebenaran lagi... Sehingga guru2 mereka di Azhar pun sanggup disanggahnya hanya kerana memuji malaysia. Apa nak jadi dgn dia ni?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 12:01 AM

tanya pada nik aziz siapakah ahli surga tersayang
tentu jawab nik aziz nwar dalam ilham
orang umno kena jilat kaki inilah orang
masa dulu nik aziz kata nwar dalam jahanam ...

itulah dua fatwa nik aziz ... semas nwar bersama umno ... dengan yakinnya dikatakan nwar berada di dalam neraka ... mat sabu "menfitnah" nwar tanpa 4 saksi hanya berdasarkan surat akuan dan berisi nama dan alamat sipembuat surat ... tidak dinasihatkan kepada mat sabu ... bahawa di dalam hukum islam perlu ada 4 saksi sekiranya tiada yindakan qazaf akan diambil ... mat sabu galak berceramah menghentam nwar ... ulamak di dalam pas menyembunyikan ilmu tersebut ... kenapa kerana semasa itu nwar ada di dalam umno ... bencinya nik aziz kepada umno ... sehingga ilmu itu pun disembunyikan ... tetapi apabila nwar melawan umno ... nik aziz kata nwar ahli surga ... orang umno kena jilat kaki nwar ... kena ada 4 saksi sebelum menuduh seseorang itu meliwat ... inilah isle cara pas ... inilah yang menyebabkan perjuangan pas tidak pernah menang di dalam pru ... kerana mereka memakai hukum wal halalku ... walharammu ...
kita tengok persoalan asobiyah / kebangsaan ... puak pas tidak memberi makna sebenar asobiyah ... iaitu mempertahankan kejahatan puak sendiri dengan melamaui batas ... mat sabu berzina ... dihalalkan dengan berkata ... tidak salah mat sabu berzina dengan normah ... adun selising berzina dengan isteri orang ... dikatakan bahawa Allah telah mengampunkan dosa adun seliling tersebut ... nama Allah pun dijualnya demi mempertahankan adun selising tersebut ... inikah orang yang berilmu yang mempunyai akhlak islam ... setakat berpakian ada la ... amalan ... tengoklah ... perkataan ... dengar dan fikirkanlah ... sedang di dalam ayat al-quran melarang bersahabat dengan iblis ... dilawannya dengan berkata ... sanggup bersahabat dengan iblis demi melawan dan menjatuhkan umno ... kias atau ibarat ... itu bukan persoalannya ... kerana nyatanya perkataan itu adalah melawan beberapa peringatan Allah di dalam ayat suci al-quran ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 12:17 AM

Org UMNO doh biaso keno panggey denga gelaran kapir, toghut, munafik, fasik, sapa hok panggey riddoh pun ado. Tapi sifat ore UMNO nie tidok sesekali kato kelik ko lawey dio dhn panggiley hok serupo... tue baru kecek hal janji 22 tahun tok rajin buat. Takpolah tok guru ... keceklah nk kecek gapo pong, sebab ore kampung ambo hok totok pas pun penoh ghoyak ko ambo MB kelatey loni jo saim surat yah... isi gapo daley surat tue sikik habuk dio x amek caro.

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
March 18, 2013 at 1:30 AM

Dia saja yg Islam, ideologi Khawarij tipikal.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 1:53 AM

kebangsaan tak boleh
tapi kerjasama dengan dap boleh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 6:37 AM

Perasan tak pemimpin pas ni, kalau nak sebut pas pasti menggunakan perkataan Islam. Ini dilakukan semata-mata nak mengelirukan pemikiran pengikut-pengikutnya bahwa pas itu Islam dan Islam itu pas.

Sebagai contoh, dalam pru akan datang, pemimpin pas biasanya akan sentiasa mengulang-ulang dalam tazkirah bahawa "Islam pasti menang". Nampak sangat mereka menggunakan jenama Islam secara berleluasa.

Taktik yang seringkali dipraktikkan oleh pemimpin-pemimpin pas ialah :

"Jika anda tak boleh yakinkan mereka, anda cuma perlu kelirukan pemikiran mereka".

Lama-lama rakyat akan semakin terkeliru dan melihat hanya pas sahaja mendaulatkan dan memperjuangkan Islam. Lain-lain parti secara automatik dianggap menolak Islam.Bila pas bekerjasama dengan dap, mereka kata ianya adalah strategi Islam. Kalau nak Islam menang, kenalah berkorban sikit. Persoalannya, adakah seluruh umat Islam di Malaysia ni telah memberikan hak ekslusif kepada pas menggunakan jenama Islam?

....................
Reply To This Comment ...................
March 18, 2013 at 6:45 AM

Ungkapan najib tu tepat Dan bernas menusuk kalbu - tupasai nik aziz jawab dari lubuk hatinya yg pedih.

Umno tetapi doakan nik aziz untuk terus sihat...sihat Dan cergas untuk mengemas file berabuknya selama 22 tahun di bawah katil di bilk pejbatnya untuk memberi laluan kpd tokpa.

Kalau sakit pening, masuk je wad husm....insyAllah najib mai melawat nanti ..

....................
Reply To This Comment ...................
March 18, 2013 at 7:17 AM

@AnonymousSatu pemerhatian/komen yang baik :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 8:00 AM

Din,
Najib & Umno xblh sebut dosa/pahala,dlm kebangsaan xde dosa pahala,xde syurga neraka,tp org bkn Islam blh plak gunakan kalimah ALLAH,,,,,caner ni Din,alahaiiiii pok nik...

....................
Reply To This Comment ...................
March 18, 2013 at 8:02 AM

@AnonymousPas dah berikan Kebenaran pada Dap bercakap hal Islam. Pas kan pemegang Hak Jenama Islam....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 8:16 AM

N.ajis ni sebenarnya adalah seorang tua yang munafik dia ni lah yang banyak disoal oleh Allah diakhirat nanti, cakap tak guna akal tetapi guna nafsu dan otak. dah tua-tua patut banyakkan amal ibadat ini tambah dosa lak cakap yang menyakitkan hati apa Tuhan N.ajis ni lain ke boleh menghalalkan yang tidak baik? Najis ni perlu bertaubat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 8:21 AM

dalam kes terbaru gambar2 yang dikatakan mirip ketua pembangkang, nik aziz juga dgn selamba kata itu semua fitnah umno. dia ada bukti ke umno yg buat semua tu? kalau ada, keluarkan bukti. kalau takde? apa maksudnya? ulama tersohor pas memfitnah? hmmmmmm...camne tu?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 9:07 AM

Apa,Hukum-hakam itu hak mak bapak nik aziz,hadi awang, mat sabu, husam musa atau Mahfuz omar.....................hampa ini semua dari perlakuan perlakuan yang ternyata jelas dan tak perlu didebat lagi memang haram seharam –haram barangan dan perbuatan malah hampa ni munafik dan segala munafik yang diketahui tidak sahaja dizaman silam tetapi juga dizaman moden ini dan saling tak tumpah seperti:-

Harfiah, “pembawa kayu bakar,” arti kiasan dalam Qur’an, yakni sering membawa kayu-kayu berduri yang diikat lalu diletakkan di jalan yang biasa dilalui Nabi; atau tukang tukang memanas-manasi hati orang untuk memusuhi Nabi.........

Jangan pula ada yang kata bahawa Najib disamatarafkan dengan Nabi tetapi guru kepala peliaq hampa kata Nabi itu samataraf dengan mat mat kampong kambing hampa.......itu bukan menghina Nabi namanya.........apa punya beruang lah hampa ni.........

Menghukum orang cukup mudah tetapi menghukum perbuatan sendiri tak pulak nak ambil kira................orang gadai nyawa untuk kesenangan kamulah babi ooooiiiii

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 9:55 AM

@Anonymousya betul.. siapa yang diberikan authority oleh pas sahaja yang dibenarkan bercakap pasal dosa pahala akhirat dan agama. Mana-2 yang tidak diberi maka haram bercakap pasal agama. itulah maksud isle pas, dalam tazkirah, bukan main lagi sebut islam itu syumul, islam tak boleh dipisahkan dgn politik dan kehidupan harian, tapi bila org bercakap tentang agama, mereka pulak yang tentang. Dah terang-2 sesat dah pas ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 11:34 AM

salam,

memang kelakar kalu nik ajis bercakap. semua yg dia sebut menunjukkan betapa sesatnya parti ajaran sesat. tapi kesian, tak yg berani nak pertikai dan lawan hujah nik ajis. lawan je, terus kena cop kafir dengan parti ajaran sesat. takut orang ramai dengan ajaran pas daripada takut kepada Allah SWT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 12:19 PM

Mr Nick klu berckp mmg guna kepala lutut.dia ingat Islam ni diturunkan kpd org pas je ke atau islam ni hak milik eksklusif pas atau org lain dianggap x layak utk sebut ttg Islam ni selain dia dan pengikut pas sj yg blh.

Klu begitu, Islam kita yg bkn ahli pas ni mcm mn? Umat Islam di seluruh dunia yg bkn ahli pas plk mcm mn? Islam tiru ke? Islam pas tulin ke?

Inilah namanya org yg diangkat sbg ulamak tp kerjanya kelirukan dan pecah belahkan umat!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
March 18, 2013 at 4:08 PM

Abdullah Bin Ubai la,Abdullah bi Saba' la,Firaun,Qarun dn mcm2 label puak haram jdah ni keluar sebagai label pd musuh politik mereka.

Kdg2 bila baca haramkah@haramjadah ni aras mcm nk mencarut jer.

Post a Comment