........... Panazzz - Tun Musa Hitam Pro PR ! ? ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Panazzz - Tun Musa Hitam Pro PR ! ? ?

Wednesday, March 13, 201311comments

Baru ni SINAR gatal gi panggil seorang pemimpin Umno lama dalam program Bicara Minda dan semalam banyaklah artikel2 yang memaparkan minda Tun Musa Hitam yang telah dikorek. Menariknya minda Musa Hitam lebih banyak yang kearah pembangkang .... maka bersoraklah pencacai PR menjulang bekas pemimpin Umno ni.

( Hmmmm .... terfikir juga ya, ditakdirkan lah, atas sebab2 yang tak terfikir waktu sekarang, dibuatnya Rosmah balun Umno ..... mesti pencacai PR pun ikut sama julang Rosmah...kan ? kan ? )

OK, jom kita layan hujah2 Tun Musa Hitam ......

ChOP ! chop ! Kejap bang ..... Macam pernah dengarlah nama Musa Hitam. Bukan ke dia yang sama2 dengan Tun Mahathir dulu .... yang 2M tu ?
A-ah , dia lah tu.

Yang pernah dikaitkan dengan Peristiwa Memali dulu tu kan ?
A-ah, dia in-charge masa tu ....




Dia yang pendek2, cute2 rambut dah kurang sikit kat tengah tu kan ?
Cute2 ? Tuk mu ! Tu Sabbaruddin Chik .


 


Habis tu ....  aaaa ...yang kecil2 dari Kelantan tu kan ?
Mek mu ! Tu Razaleigh Hamzah la....





Errrr ..... ntah la, tak ingat dah ....yang mana satu Musa Hitam ?
Tak pendek2 ah ... biasa jer. Ni ha gambar ia -



Oooooooooo ..... Dia dah laamaaaaaaaaaaa senyap kan ?
Errr .... yalah, lama juga tak dengar nama dia. Tiba2 je dekat PRU13, keluar balik nama dia. 

Kenapa ek ?
Mana aku tahu. Ni nak dengar tak hujah balas aku ni ?

Tak per la bang, lain kali jer .....  aaaaa ...Tian Chua dah saman abang tak ?
Apasal ? Ko nak sangat tengok dia saman aku ke ? 

Tak laaa... tanya jer.. Okla bang, saya balik dulu ya ...
 ?  ?  ?  ?

Korang pulak, nak baca tak ? Nanti tulis penat2, takde orang baca pulak !

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 13, 2013 at 7:23 PM

Din, tak yah layanlah bekas pimpinan umno yang dah expired. Kecuali Tun M jer pasal otak Tun takde tarikh luput. Sebagai contoh, Kadir Sheikh Fadzir yang tak diperlukan oleh UMNO.

Musa Hitam ni adalah bekas TPM kepada Tun M, kira sebijik macam Anwar lar. Cuma yang bezanya Musa Hitam mengundurkan diri dan bukannya dipecat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 13, 2013 at 7:44 PM

Manalah tau kot kot dapat naik nama sikit jadi calon BN

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 13, 2013 at 7:50 PM

@ Anonymous Tapi heran kan? kenapa pemimpin UMNO yang dh ekpired selalu otak mereka mudah kene parkinson.

....................
Reply To This Comment ...................
March 13, 2013 at 7:55 PM

@Anonymousbekalan ubat dah habis ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 13, 2013 at 8:00 PM

sesetengah tempat atau bahagian pas telah menolak nwar berahi sebagai pm ... altenartif dicari ... jika nwar berahi tiba-tiba kalah atau gila meroyan sebab termakan sumpah ... musa adalah penganti yang sesuai sebagai pm pembankang ... musa masih menaruh cita2 untuk menjadi pm ... so bagai orang mengantuk disorong bantal musa pun mulalah melalut bercakap dan menyatakan pro kepada pkr ... apa mahu heran ... dalam politik semua boleh jadi ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 13, 2013 at 10:30 PM

salam,

bukan bekalan ubat dah habis, tapi bekalan wang dah semakin susut. dah pencen jadi pengerusi, tak ada apa-apa la. masa dia jadi pengerusi sime darby, ada ke idea dia yang mantap membantu sime darby meningkat dan memberi pulangan yg banyak kpd kerajaan dlm bentuk cukai. yg dengar rugi ada la dan projek berjuta tak jadi.

macam tu juga masa jadi menteri. yg ingat dia yg ajar melayu menjadi kurang ajar atau desperado (lebih kurang bunyi). tak membantu. kejadian memali, dia menteri dalam negeri dan timbalan pm. dia tak jawab. TDM juga yg jawab.

apa yg ada pd dia sama macam anwar, tapi cakap dia tak ramai yg ikut. tu kena bagi kredit kat BABI. mungkin bang non boleh pakai belaka tak kisah langsung. membujur lalu, melintang patah, menonggeng tu yg paling suka.

setuju sangat, memang tak ingat la kat dia ni. tapi la ni dah jadi sanjungan ahli pakatan la pulak terutama pas dan melayu pkr. sebabnya memihak kepada pakatan. setaraf dengan wahyu tok guru tu.

....................
Reply To This Comment ...................
March 13, 2013 at 10:44 PM

Tun Musa Hitam ni aku ingat.. Anak dia terkorban masa Highland Tower tumbang 1994.. TPM Tun Mahathir yang pertama..

....................
Reply To This Comment ...................
March 13, 2013 at 11:08 PM

@AnonymousDengar khabar2 angin, BARU NI kontrek dia di Sime tidak disambung ......

takde kena mengena dengan kenyataan2 beliau.... kan ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 13, 2013 at 11:27 PM

Trend yang sama berulang lagi dan lagi. Semua menteri yang dah expired, yang dah tak laku, senada dan seirama je cakap-cakap mereka. Boleh percaya ke orang macam ni?

....................
Reply To This Comment ...................
March 14, 2013 at 7:49 AM

Bila dh tua,mst ada 1sikap yg pasti ada... Rasa dia ja yg betul... Mgkin musa hitam pon gitu,xyakin dgn org muda. Mgkin sbb pengalaman+ego.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 14, 2013 at 9:16 PM

Dalam keadaan terdesak waima kalau cinadooll kata depa handal di ranjangan sekalipun akan di jadikan modal untuk meraih simpati! kah kah kah

Post a Comment