........... Mahfuz Fotostat - TERBAEEEKKK ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Mahfuz Fotostat - TERBAEEEKKK !

Friday, March 1, 20137comments

Sebelum itu kita dah baca apa komen Tun Mahathir tentang Manifesto PR - 

"Manifesto ini dibuat oleh pihak yang tidak pernah menjadi kerajaan. Dia tidak tahu kerajaan perlu ada wang, tidak boleh belanja sahaja, dan jika kita lihat manifesto mereka ialah nak kurangkan pendapatan kerajaan dengan kurangkan cukai, tol dan sebagainya," 
  
"Kalau kita nak jadi bankrap, bolehlah kita beri semua... kita jangan kutip cukai, lepas itu bagi pendidikan percuma, lebuh raya percuma, semuanya... kerajaan akan muflis, mana nak cari duit." SINAR

LOGIK kan ...... Semuanya keluar ..... masuknya ?  Memanglah bunyinya seronok, siapa tak nak duit lebih .... ada yang kata, kita try jelah sepenggal, kalau PR tak kotakan janji mereka, kita tukar BN balik....

Yang kita takut, kalau negara dah bangkrap bukannya dengan sekelip mata boleh berubah seperti sekarang. Untuk memusnahkan ekonomi negara memang mudah tapi nak membangunkan negara tu yang mengambil masa panjang.

Kalau negara dah bangkrap kemudian nak diserahkan balik kepada BN, belum tentu BN dapat pulihkan dalam masa singkat. Mungkin kesannya akan berpanjangan ke anak cucu kita .... Semuanya sebab kita nak cuba try test sepenggal dengan PR !

Sebenarnya saya nak tulis mengenai komen balas dari PAKAR EKONOMI Pas. Saya memang menunggu sangat mamat ni komen dan hari ni beliau sekali lagi memberikan satu komen yang boleh .... errr.... MERUNTUN JIWA !


"Kita dah agak dari awal lagi mereka akan fotostat hujah kitar semula itu untuk menolak Manifesto Rakyat." KLiK

Pendek jer, tapi kesannya ..... WOW ! Sebab otomatik fikiran kita akan terbayang benda ni -



Hujah FOTOSTAT ? Perrrgghhhhh ....... saya percaya Tun Mahathir kalau dengar pun pasti beliau TERGAMAM.

Yalah, kita bila berhujah dengan mempertikaikan kredibiliti atau kebolehpercayaan janji2 PR kita harap akan dibalas dengan hujah2 bernas bagi menyokong kenapa janji2 tersebut tidak mustahil boleh ditunaikan.

Dan ibarat bermain catur, pemain sudah pun standby dengan set soalan balas, 2-3 step pergerakan sudah dirancang lebih awal..... kalau dijawab begitu maka kita akan tanya lagi begini ..

Tapi bila musuh memberi jawapan yang diLUAR KOTAK macam Mahfuz berikan - Hah, Hujah Fotostat jer ! Takde hujah lain ? ..... siapapun akan terpegun. Selain memikirkan apa yang dijawab, kita juga akan turut berfikir - sebenarnya apa yang ada dalam kepala otak dia ni masa dia berikan jawapan itu.

Kreativiti pemikiran Mahfuz melangkaui cara pemikiran orang biasa !  Terbaeeeek .....

Kalau aku Fotostat Jari aku ni, gambar apa yang keluar ek ....
PS - Kalau dah konsep yang sama diulang2 - Janjikan Apasaja - memanglah komen yang diterima juga akan sama. 

Kepada yang belum baca lagi artikel saya mengenai kebijaksanaan Pakar Matematik dari Pas ini - KLiK

Mahfuz kalau menjawab, memang boleh buat orang tersedak ! 

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2013 at 6:30 AM

Saya rasa Tun M pun tak leh nak jawab balik kenyataan dari Mahfuz tu. Mahfuz ni bila berhujah memang suka menggunakan bahasa aras tinggi sehingga sesiapapun takleh nak fikir ke tahap itu. Korang masih ingat lagi tak pasal twitter "ular bersalin kulit...." yang membuktikan bahawa Mahfuz adalah salah seorang Pakar Bahasa yang lain dari yang lain.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2013 at 8:18 AM

janji berdegar-degar..

tapi buktikan tak nak..siap bagi bermacam2 alasan dan syarat.

dah dekat2 nak PRU ni..BUKTIkan je la kat negeri2 PR. tapi itu pun tak mampu nak buat.

oh ya...i lupa ler...MANIFESTO BUKAN JANJI...

haaaaaa...kena kencing laaaaaaagi...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2013 at 9:27 AM

Gelak aku pagi pagi ni......kalau aku photostat jari aku ni gambar apa yg akan keluar....kah kah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2013 at 10:39 AM

inilah edward de bono pas, berfikir diluar otak(kat kepala lutut pun boleh)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2013 at 10:39 AM

Err fotostat gamba mahfuz keluar apa erk???hahaha... xleh nk cakap aper la klau dah pakar ekonomi merangkap pakar segala2 bercakap.huhuhu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 1, 2013 at 12:23 PM

Alahai din,
Hari jumaat yg mulia ni sampai hati nko dera minda aku dgn isu mafpuz ni....

Zack
Air putih Kuantan

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
March 1, 2013 at 3:26 PM

dah benda yg diulas TM benda kitar semula dr Manifesto BUKAN JANJI yg dulu-dulu...buat pa nak bg jawapan baru...karang poning nak jawab....yg jawapan fotostat ni pun pembangkang mengah nak jawap....no answer kan?

Post a Comment