........... Lambang Ketaksuban Pas - Botol Air Hijau Beb ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Lambang Ketaksuban Pas - Botol Air Hijau Beb !

Thursday, March 28, 20139comments

Kalau saya tulis saja mungkin anda tak terasa impaknya, nah saya tunjukkan gambar yang saya ambil siang tadi ...


Warna Hijau kepada orang Pas bukan sekadar satu warna saja seperti merah, biru, kuning dan lain2 tapi Hijau merupakan warna keramat bagi mereka. 

Percaya atau tidak, tahun 2013 ini masih ramai orang Pas di Terengganu yang menghidangkan air sirap waktu kenduri sirapnya warna hijau... bukan kerana ada rasa lebih sedap tapi semata2 kerana mahu mengagungkan hijau Pas.


Penjual kuih kalau jual kuihmuih warna hijau memang cepat laku !



Nak buat macamana kalau dah taksub tahap gaban dengan Pas .... bayangkan, berusaha mereka hijaukan air buat gantung bendera ... air keramat tuh .

PS - Kalau taksub pada agama Islam takperlah juga, ini taksub pada parti politik ...

PS2 - Bayangkan nak serahkan negara dibawah tanggungjawab orang2 hijau ni .... boleh maju ?

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 3:17 AM

Otak pun hijau....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 4:18 AM

Bagus le tu....bior taik pun hijau semua.

....................
Reply To This Comment ...................
March 28, 2013 at 9:54 AM

Kaip kapan untuk Nik aziz dgn Hadi nnti agak2 warna hijau atau warna putih Din?Atau kombinasi HIJAU + PUTIH=PAS?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 10:24 AM

Mak mentua aku orang kuat UMNO, tu ari renovate rumah tukar tiles warna hijau....cat dinding pun kuning kehijau hijauan....punya la sakan orang PAS datang umah dok tanya macam macam....adoih....

....................
Reply To This Comment ...................
March 28, 2013 at 10:39 AM

@AnonymousMesti ramai yang anggap dia dah insaf kan ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 11:41 AM

kalu kelate puok bewok ni ore panggil puok2 karat ija...HAHAHA

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 3:14 PM

taik hidung pun berwarna kehijau-hijauan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 6:45 PM

Sdra Din,
I told you in a comment on an earlier posting. It's Kool Aid.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 6:59 PM

Hahaha rumah saya kami cat warna hijau kerana saya suka warna hijau. Jiran pengikut pas kuat weiii.. tapi pandu juga kreta saga buatan msia. Mula dulu dia ingat saya org pas. Bila ada meeting pas d dewan mgapa saya tdk hadir. Saya diam sj. Saya ada logo 1 msia kat dlm kreta. Kadang sindir juga pd saya saya buat al- tolol saja hahaha...Hidup mesti berjiran. I thk we understand each other well. Leave politics out.

Post a Comment