........... Kila Sulah Butut, Taip Punya Jam Jali Salah Tekan Nombor maa.. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kila Sulah Butut, Taip Punya Jam Jali Salah Tekan Nombor maa..

Saturday, March 30, 20134comments

Apek, mana u pergi tadi, laju je berlari ?
Aiyaaaa.... penat wooh... tadi wa lali ah, mau kejar itu customer. Lia bagi wa kulang 20 sen.

20 SEN ? Berapa jauh apek kejar ?
Sikijap.... penat .... penat .... wa ingat ah, ada 2.35 kilometer pigi dan balik.

2.35 KM ? Bukan 2 km, atau 3 km .... tapi 2.35 km ?
Amat ah, wa mau ciakap .. lain hat wa boleh kaotim. Tapi nombor punya hat, wa manyak celewet. Talak boleh silap. Dali wa belanak lagi, wa talak pernah silap kila.

Yalah tuuuu ...
Lu talak pecaya ? Wa ciakap sama lu ah Amat... itu hali wa pegi shopping ah, wa beli 78 jenis balang, wa angkat balang wa kila,wa angkat balang, wa kila... Mau bayar jam ah, wa ciakap sama itu juluwang - Semua RM278.63 kasi bulat RM278.65. Itu juluwang ah, lia ketawa sama wa ... tapi sula kila semua ah, wa ketawa sama itu juluwang- Ngam-ngam RM278.63 kasi bulat RM278.65 ! Hahahahahaha ....

Waaaah ......
Tapi balik lumah punya jam ah, wa sulah angkat semua balang masuk lumah ...wa helan. Wa bini ah, luluk liam2 dalam keleta. Talak mahu keluar. Wa tanya - Dalling ah, lai la... faitit, faitit ! Itu jam lia bangun ah, wa mau pengsan ooo...

Apasal ?
Bukan bini wa oooo ! Wa tanya - Lu Siapa ? Mana wa punya bini ? Lia ciakap lia punya nama Lenbow..... waaaaah ... Haiya, wa sulah angkat salah olang balik lumah !

Wah, Syiok la apek ...
apa syiok ? Itu jam bini wa balik, lia angkat teksi.... haiya, pelang busat ooooo.... lia baling kelusi, wa elak kili. talak kena ...... lia baling TV, wa elak kanan, talak kena ......... lia baling flidge, wa tunduk, talak kena .....hahahahaha.  Satu kali lia baling ashtlay.... itu jam wa tengok Lenbow senyum sama wa ..... waaaaaaaah,  itu jam wa hilang peltimbangan. Duuush ! Kena wa punya kepala.....


Hahahaha ....ooooh, sebab tu apek pakai plaster hahahaha ...
Moral of the stoly ah, manyak hat wa selalu bikin salah tapi nombor punya hat, wa talak pelnah salah !

20 sen pun kejar ?
20 sen pun wa kejar ! 

ooooo .... tapi hari tu salah kira undi masa AGM Persatuan Penternak Babi ?
Itu ah ? Itu komputer salah ..... wa sulah buang, kasi tukar balu

ooooo ..... itu salah kira kos nak buat ladang babi besar ? Dari RM4 billion terus jadi RM6 billion ?
Itu ah, itu bukan salah kila.... itu salah tekan nombor.

RM2 billion beza ?
Haiya .... itu jam Lenbow lalu depan mah ..... wa jali salah tekan la ! Tapi wa kila sulah butut maa, taip punya jam... jali salah tekan nombor saja.

Lenbow lagi ? ?
Wa salah angkat staf balik ofis hehehe ...

CAT kan ?
Yaloh ... selupa itu KUCING. Galuh talak, BISING saja.

PS - Saja reka cerita.... boring. Panas giler di KT beberapa hari ni, kepala asyik ngantuk jer ...

Artikel yang TIADA kaitan - Sinar, Sinar, Stopthelies

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 31, 2013 at 1:15 AM

DAP dah jelas-jelas tunjukkan perilaku salahgunakan kuasa dan korupsi melalui kejadian CEC dan kes ni dan mereka begitu angkuh dan bodoh kalau mereka pikir orang lain boleh diperbodohkan oleh alasan budak tadika mereka tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 31, 2013 at 9:25 PM

Nasib baik LGE yang terbabit, kalau Melayu buat macam itu, habis 10 keturunan dia ungkit...bodoh, tak tahu kira, malas dsbnya.

....................
Reply To This Comment ...................
March 31, 2013 at 9:35 PM

@AnonymousSatu pemerhatian yang bagus...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 1, 2013 at 11:28 PM

@dinturtle

Kenapa mereka tak malu bila mengaku salah yang serupa?

Kerana memang awalnya tak salah pun, mereka adjust sendiri dan cuma bila orang komen bikin alasan bodoh nak alihkan perhatian.

Aku yakin, merka dalam hati ketawa berasakan diorang pandai sangat memandangkan bila dah kantoi pun lepas denagn alasan paling bodoh.

Apa kerja ROS?Apa kerja MACC?

Post a Comment