........... Kebiadaban Tian Chua Kepada Sebuah Institusi DIRAJA .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kebiadaban Tian Chua Kepada Sebuah Institusi DIRAJA ....

Saturday, March 2, 201312comments


Saya asalnya tidak mahu menulis apa-apa mengenai percerobohan Lahad Datu. Sebab saya memikirkan mereka yang mempertaruhkan nyawa demi menjaga keselamatan negara sedang memegang senjata api, berdepan dengan musuh negara yang juga memiliki senjata api .... ni soal hidup mati beb. 

Kita disini pula cuma mengadap komputer dan memegang keyboard.

Atas dasar respek, saya cuma mengikuti perkembangan dari masa kesemasa dan menunggu segalanya selesai sebelum menulis sesuatu berpandukan versi resmi pihak berkuasa.

TAPI bila Tian Chua mula mempolitikkan kejadian dengan menuduh segalanya adalah satu KONSPIRASI TERANCANG UMNO dan tadi juga kita dikhabarkan dengan berita sedih gugurnya anggota keselamatan kita bila pertempuran bermula....... rasanya kena komen juga !

ANAKHARAMBABISIALPUKIMAKBODOHSOMBONGINSENSITIFBIADAP PUNYA APEK !

Tian Chua juga turut mempersendakan Kejadian yang melibatkan alMaunah yang juga melibatkan Unit Komando 69 PGK PDRM sebagai satu lakonan.


Ni MENTALITI jenis apa apek sial ni ? KENA KE SETIAP PERKARA ATAU KEJADIAN DIJADIKAN ISU POLITIK ? ?

Dia ada BUKTI ke nak back-up segala tuduhan merepek itu ?

Yang ini saya harap pihak berkuasa baca - Kalau Leong Pei Koe boleh diambil tindakan dengan segera kerana menunjukkan tanda lucah dari jauh kepada Raja Permaisuri Agong, kenyataan Tian Chua juga harus dilihat dalam konteks yang sama - MENGHINA, MEMPERLEKEH, DAN MEMPERSENDAKAN INTEGRITI DAN KEWIBAWAAN SEBUAH INSTITUSI DIRAJA.

Tuntut Tian Chua kemukakan bukti sahih dan kuat.... kalau tidak,  biar dia berdepan dengan undang2 !


Ni sekor lagi spesis yang cuba menangguk di air keroh ! Tunggulah kes selesai dan pihak berkuasa keluarkan kenyataan resmi. Tak menyempat2, sibuk nak mencelah cari publisiti murahan. TAK BOLEH SABAR KE ?

Samalah macam B.A.B.I. ni juga....

Saya ucapkan takziah kepada keluarga dua anggota keselamatan negara, Inspektor Zulkifli Mamat dan Sarjan Sabaruddin dari Unit 69 Komando yang terkorban dalam insiden bersenjata di Lahad Datu, Sabah hari ini.

Kerajaan Malaysia di bawah kepimpinan Dato’ Sri Najib Razak dan menteri yang bertanggungjawab menjaga urusan keselamatan dan pertahanan negara sewajarnya tampil menjelaskan kepada rakyat tentang peristiwa berdarah ini.

Mengapa sebegitu mudah sempadan negara dibolosi oleh sekumpulan warga asing bersenjata dan mengapakah kerajaan begitu berkompromi dalam menyelesaikan isu ini? Isu keselamatan negara tak sewajarnya dipandang remeh dan diambil mudah oleh pihak kerajaan. Rakyat perlu diberikan maklumat mengenai apa yang berlaku. - ANWAR IBRAHIM


Memanglah kerajaan / pihak berkuasa AKAN beri penjelasan, TAK PAYAH NAK SIBUK ENTER FRAME ! Kes belum selesai lagi, tunggu jelah.

Lagipun pasti ada perkara2 sensitif yang melibatkan soal keselamatan negara juga hubungan antarabangsa yang perlu diambilkira. Takkanlah SEMUA perkara mesti dihebahkan ?

Bukannya B.A.B.I. tak tahu, dia dulu pun orang No 2 dalam kerajaan.

TerimaKasih kepada Bernama yang menyiarkan artikel dibawah -

Kronologi Pencerobohan Kumpulan Bersenjata Di Lahad Datu

KUALA LUMPUR, 1 Mac (Bernama) -- Berikut adalah kronologi pencerobohan kumpulan bersenjata dari selatan Filipina;

9 Feb - Kumpulan penceroboh memasuki perairan negara menggunakan bot pancung dan berkumpul secara berperingkat di Felda Sahabat 17, Kampung Tanduo, Lahad Datu.

11 Feb - Sebahagian daripada anggota kumpulan itu dikesan sekumpulan nelayan tempatan pada waktu malam dan nelayan tersebut membuat laporan polis mengenai lebih 100 lelaki berpakaian ala tentera dan bersenjata api berkampung di Kampung Tandou.

12 Feb - Kumpulan itu dikenal pasti berpecah di beberapa lokasi di kampung itu iaitu di kawasan sungai bakau kampung itu, sebuah surau di kampung itu dan rumah Ahmad Malandi atau dikenali Mad bon.

14 Feb - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan Malaysia akan melakukan yang terbaik termasuk melalui perundingan, bagi menangani isu pencerobohan tersebut sebelum mengusir mereka keluar dari kawasan itu.

14 Feb - Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata polis telah mengenal pasti kumpulan warga Filipina yang mendarat di pesisir pantai Lahad Datu, Sabah sebagai pewaris berketurunan 'Raja Sulu' dari Selatan Filipina. Ismail berkata kumpulan terbabit menuntut mereka dikenali sebagai Askar Diraja Kesultanan Sulu dan mereka tidak mahu rakyatnya berketurunan Sulu dihantar pulang ke negara asal. Ismail berkata rundingan dengan pihak bersenjata masih dijalankan bagi mencari jalan penyelesaian yang terbaik tanpa melibatkan pertumpahan darah.

14 Feb - Laporan memetik salah seorang anggota tentera Filipina yang merupakan pengikut setia Raja Muda Sulu, Raja Muda Azzimudie Kiram sebagai berkata kedatangan kumpulan tersebut selepas mendapat jemputan pihak pembangkang untuk membincangkan isu tanah di Sabah.

16 Feb - Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengesahkan kumpulan tersebut bukan kumpulan militan atau pengganas sebaliknya penyokong kuat 'Kesultanan Sulu' dan menegaskan situasi di Kampung Tanduo adalah terkawal. Kumpulan itu yang mahu dikenali sebagai 'Askar Diraja Kesultanan Sulu' antara lain menuntut Sabah dikembalikan ke wilayah kesultanan Sulu, kerana sebelum ia diambil British ia di bawah kerajaan Sulu.

18 Feb - Hishammuddin berkata kerajaan Malaysia dan Filipina sentiasa bekerja rapat dalam menyelesaikan konflik ini dan memberitahu ia akan dilakukan secara diplomasi tanpa sebarang pertumpahan darah.

24 Feb - Kerajaan Filipina menghantar sebuah kapal dalam misi kemanusiaan untuk membawa pulang kumpulan 180 anggota termasuk 30 pengawal bersenjata yang bertahan di Lahad Datu, Sabah sejak 12 Februari lalu.

26 Feb - Tempoh pengusiran mereka tamat namun rundingan masih dijalankan terhadap kumpulan penceroboh itu.

28 Feb - Kerajaan Malaysia digesa mengadakan rundingan secara terus dengan Sultan Jamalul Kiram III di Manila untuk menamatkan konflik perebutan kawasan di Lahad Datu, Sabah yang berlanjutan selama lebih tiga minggu. Gesaan tersebut disuarakan adik bongsu Jamalul, Agbimuddin Kiram yang menegaskan hanya abangnya boleh mengarahkan kira-kira 180 'tentera diraja' meninggalkan Felda Sahabat 17, Lahad Datu.

1 Mac - Pertempuran tercetus antara pasukan keselamatan dan sekumpulan kecil kumpulan penceroboh ketika kumpulan terbabit cuba keluar daripada kepungan polis di Kampung Tanduo, menyebabkan dua anggota pasukan keselamatan terkorban serta tiga lagi cedera. Dua belas penceroboh bersenjata terbunuh.

-- BERNAMA

                                          **********************************

Balik kepada Tian Chua - Pihak Berkuasa tolong ambil tindakan atas KECELUPARAN beliau.  Kalau dibiarkan begitu saja, pasti RAMAI LAGI spesis sepertinya akan muncul .... Negara dah jadi macam tidak ada undang2 !

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
March 2, 2013 at 2:12 AM

Son of a bitch, bastard, mother fucker Tian Cua Pig can apply for a citizen at another country. Negara Malaysia tidak perlu kepada apek sepet mcm dia. Makan babi dan mati lagi baik.

....................
Reply To This Comment ...................
March 2, 2013 at 2:49 AM

Cina ni yang masih kekal sebagai YB atas ihsan hakim dan mahkamah, patut sangat diambil tindakan undang-undang biar dia tidak mampu lagi tersengeh-sengeh. Gambar superimpose PM yang dia buat dulupun terlepas daripada sebarang tindakan undang-undang. Dia tidak kebal.

....................
Reply To This Comment ...................
March 2, 2013 at 4:42 AM

Kalau rajin boleh singgah baca blog tentang bangsa sulu dan sejarahnya..byk info yg dpt kita pelajari di sini

-> http://tausug-global.blogspot.com/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 5:01 AM

the bastards in DAPigs and PKR is the “lowest form of human life” .. this bastards will try to spread politic of hatred . They never care of our armed forces !!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 7:22 AM

Selagi hisham masih mengetuai kdn, selagi itulah provokasi dan ancaman terhadap keselamatan negara akan terus berlaku. Lebih-lebih lagi menjelang pru yang akan datang. Pasti ada pihak yang suka mencetuskan kekacauan. Jika tidak diambil tindakan, negara pasti akan dituduh terlalu lembut dengan musuh negara. Tapi, jika kita bereskan atau setelkan semuanya sekaligus pasti akan dituduh pula kerajaan zalim kerana konon menembak sesuka hati. Persoalan yang lebih penting ialah ini ialah sempadan kita, tanah air kita. Terpulang pada kitalah nak layan sesukahati hati. Nak tembak sekaligus pun takde masalah sebab itu hak kita sebagai negara berdaulat. Tapi kita masih ada perikemanusiaan. Sebab itu kita berunding dulu untuk mengelakkan pertumpahan darah. Tok dalang merangkap penghasut utama lanun ni wajar ditangkap segera kerana bersekongkol dengan pengganas semata-mata untuk menjatuhkan negara. Pengkhianat negara adalah gelaran yang paling layak untuknya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 9:18 AM

woooo bro din ke ni..... panass je... macam orang lain plak yang tulis....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 12:03 PM

KEPADA SAPE2 YANG UNDI TIAN CHUA JAHANAM TU, KORANG PUN DAH KIRA BERSUBAHAT. CELAKA KORANG SEMUA!!! PHUIH!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
March 2, 2013 at 1:04 PM

@AnonymousNonton di tv reaksi anak2 allahyarham .... kemudian baca kenyataan Tian Chua - Siapapun panas !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 2:41 PM

Mereka tidak ada simpati pada polis dan askar kita. Lebih2 lagi 98 peratus adalah bangsa melayu menjadi askar dan polis.

Sekira seorang ah beng yg terbunuh mungkin mulut celupar tian cua akan berubah tone.

Saya tertarik dgn kenyataan penceroboh dtg atas jemputan pembangkang.

Mohon sesiapa memberi info kalau ada. Perlukan jga bukti. Saya ada dgr desas desus perkara ni tentang penglibatan pengkhianat negara kita

Atas respect dan sensitiviti kita x perlu campur politik tp kalau benar mereka yg menghulur tgn membuat kacau pihak berkuasa perlu buat sesuatu. Atau adakah masih mengambil kira Pru? Dua org dh terkorban... Masih ada pertimbangan waraskah

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 4:09 PM

dari rakyat sabah sendiri...

Kwn2, allow me a moment of indulgence to clear the foul stench of stupidity amongst the malaysians. Kes kat LD is nothing new to us sabahans, in the 90s they abruptly came to the shore at Semporna and immediately bombed the police stations, and went amuck at the town.

They are smart people, some left at the sea naik dr kwsn bakau and lived 4 6 mth b4 start to mingle with locals and married them. The tausugs in LD now didn't came all at once, instead they came in batches, with inside helping frm their family at the village.
Trust me they have been there at least 2 3 mth b4 the group bcomes complete, then they decide its time to wage war. Klu tak paham rules of engagement, jgnlah menunjuk pandai ckp bukan2 kata kerajaan lemau, ada hati nak banding dgn Bersih.

Polis kene masuk dulu sbb dorg trained as negotiators, tentera is the last resort as they will not spare anyone once commanded. They need time to ensure all the locals are out of the village and then cut their food and finance sources, hoping the tausugs will surrender. That is our rules of engagement. We are not barbaric stoic like the american soldiers.
Yg pandai ckp je kt media skrg ni cuba bg arahan btukar kt sbh ke swk, meraung bwk keturunan naik turun ofis merayu xnak dok sana, tp mulut mcm haram mengutuk semua yg tlibat kt LD kata klu dorg kt sana lama dah setel. Kene suntik kt spital pun pejam mata mengucap2, tgk darah pun pitam lagi nak g perang.

Those who went in and died today knew they might not come back alive, as that was their vow when inducted to the force. So please, belajar dr sejarah, nak blajar sejarah kene bnyk membaca, sbb tu org kita ramai jd mcm ni, mulut ngan otak tak sama frekuensi, bhs biadapnya bangang abadi. Fedup with their stupidity. Thank u for ur moment.

....................
Reply To This Comment ...................
Sepang Ronggeng
March 2, 2013 at 10:14 PM

Saya cadang pihak Polis jemput atau bawa babi ni duduk di barisan hadapan, tengok ada telo ke tak de telo..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 7, 2013 at 11:22 PM

Setuju sangatttt2...dajjal dunia moden al juburi

Post a Comment