........... Haiya Tian Chua Mau Saman, Lu Bikin Wa Malu la .... Mana Nama Dinturtle ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Haiya Tian Chua Mau Saman, Lu Bikin Wa Malu la .... Mana Nama Dinturtle ?

Wednesday, March 13, 20135comments

Suka sangat pencacai2 PR bila Tian Chua memulakan langkah pertama ancaman samannya terhadap bloggers pro Umno yang didakwanya telah menfitnah beliau dalam isu Lahad Datu.

Nama2 yang disebut adalah MyMassa, Talkwithhand, Aloglaloq, Papagomo, Gelombang Wangsa Maju, Apple Biru, Malaysia Delima, Kelateloni, PistolNakal, Flyingkick dan lain-lain .....

MANA DINTURTLE ? ? ? Wa MALU oooo...  Mana mau letak muka ooooo .... 

Nah saya tulis dibawah bersama LINKnya dan tarikh sekali tajuk2 artikel berkaitan Kebiadapan Tian Chua Yang Menuduh Kejadian di Lahad Datu Sebagai Sandiwara Umno. 7 tu beb ! Takkan tak layak lagi nak masuk senarai ? Siot la lu ....

1 - Kebiadaban Tian Chua Kepada Sebuah Institusi DIRAJA .... 2 Mac

2 - Tian Chua Dan 'Wag The Dog' - Bukti Kenapa Beliau Patut Di SAMAN ! 5 Mac

3 - Tian Chua - Peluang Rakyat Terengganu Luahkang Perasaang Sabtu Ini ! 7 Mac

4 - Tian Chua Terus Perbodohkan Rakyat Melalui Penjelasannya 8 Mac

5 - Perhatian Bloggers - Tian Chua Bagi WARNING ! 8 Mac

6 - Sekitar Majlis Tun Mahathir Di Marang 9 Mac 2013

7 - Editor KeadilanDaily Salahkan Bloggers, Kata Bloggers Salah Tafsir Laporannya 10 Mac

Tujuan saya sebenarnya bukan nak tunjuk berani tapi nak dedahkan SPIN yang cuba dilakukan oleh Tian Chua disebalik saman-saman beliau.

Gambaran yang cuba diberikan adalah Tian Chua telah difitnah melalui laporan2 bloggers, konon beliau bersih dan suci dari segala dakwaan BIADAB.

Cuba baca balik tajuk artikel Keadilandaily dibawah dan tweet Tian Chua -

 

 

 

Saya masih katakan yang Tian Chua BIADAB dan harus minta maaf ! Nak saman saya pun saman lah tapi itulah fahaman saya dari kedua bukti diatas.

Kenapa saya katakan Tian Chua cuba spin ? Cuba baca kenyataan beliau seperti yang saya copy dari KD dibawah -

 

Laporan berita palsu, Tian Chua hantar notis tuntutan kepada blog MyMassa


Hari ini saya telah menghantar satu lagi Surat tuntutan melalui peguam saya kepada Zaini bin Haris (IC: 811104-01-6015) pengurus portal MyMassa. Portal MyMassa merupakan punca berita palsu yang menyatakan kononnya saya menghina Pasukan Keselamatan dengan kata-kata ” KOMANDO MATI KATAK”

Selain daripada itu, saya juga telah hantar surat tuntutan kepada Mohamad Salim bin Iskandar (IC: 730709-08-5123) yang mengurus portal Parpukari. Namun, sejak semalam berita yang merujuk kepada berita fitnah tersebut telah diturunkan. Dengan ini, saya secara rasminya menarik balik surat tuntutan saya terhadap Parpukari.

Disamping surat tuntutan, peguam saya telah mengirim surat amaran kepada semua pengendali portal yang menyiarkan berita fitnah yang sama. Mereka ini termasuk: Gelombang Wangsa Maju, Apple Biru, Malaysia Delima, Kelateloni, Pistol Nakal, Aloqlaloq, Talk with Hand, Flying Kick, dan lain-lain lagi.

Mulai sekarang, saya tidak teragak-agak untuk menghantar surat saman sekiranya ada lagi berita fitnah tersebut diulangi di mana-mana portal.

Tian Chua
Ahli Parlimen Batu


Point utama saman Tian Chua adalah ' ... kononnya saya menghina Pasukan Keselamatan dengan kata-kata " Komando 
Mati katak"...' 

Maknanya, kalau Tian Chua dapat buktikan yang beliau TIDAK ADA sebut Komando Mati Katak, beliau tidak menghina Pasukan Keselamatan ? 

Bagaimana dengan kenyataan KONSPIRASI TERANCANG dan persamaan dengan filem WAG THE DOG ?

Tanpa ayat Komando Mati Katak pun, kedua ungkapan itu sudah cukup untuk mengBANGSATkan Tian Chua !

Saya TIDAK tulis ungkapan Komando Mati Katak sebab bagi saya tidak perlu nak tambah perisa, kedua bukti awal itu sudah cukup. Lagipun, pada saya tidak ada bukti ungkapan Komando itu, jadi payah nak lekat.

Jadi disini saya ingin ulangi - Tian Chua TETAP BIADAP dan TELAH MENGHINA Pasukan Keselamatan, Umno, rakyat Malaysia dan terutamanya mangsa dan keluarga mereka melalui artikel yang disiarkan oleh KeadilanDaily dan Tweet beliau sendiri. TAK BOLEH LARI !


Jangan cuba nak BERSELINDUNG disebalik saman-saman blogger, menang atau kalah - Tian Chua MASIH BIADAP !

Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
March 13, 2013 at 4:44 AM

Tian cuak memang gigi mancung.....dh la mancung kuning pulak tuh....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 13, 2013 at 8:40 AM

Din,
Aku rasa dia kompius antara penyu dgn kura kura kot. Tu pasal la takut salah saman. Iq lebih kurang cam madfus je suka gigit telinga org...

Zack
Air putih kuantan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 13, 2013 at 8:43 AM

salam,

woooooo, manyak belani, telur manyak musat. itu tian chua punya telur terus hilang masuk dalam sama lia punya ..... kalu mandi telanjang, kita pun tak tau tian chua lelaki ka pompuan. ini baru betul, BERANI KERANA BENAR. Syabas bro. teruskan usaha anda, moga Allah swt terus memberi rahmat dan memberkati anda.

....................
Reply To This Comment ...................
March 13, 2013 at 8:47 AM

@Anonymouswa talak belani .... tapi wa tunjuk belani saja ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 13, 2013 at 10:22 AM

Salam Bro... gua lasa aah... tiang cuak talak mau
saman sama lu aah... sebab dia kecian... lu aah
'endangered species'... Syabas bro... terus hantam
sama dia!!!

Post a Comment