........... Hadi - Kemiskinan Dan Kemunduran Lahad Datu Mengundang Pengganas ? ? Huh ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Hadi - Kemiskinan Dan Kemunduran Lahad Datu Mengundang Pengganas ? ? Huh ?

Monday, March 18, 201312comments


Saya masih cuba memahami apa yang cuba disampaikan oleh Hadi dalam satu ceramah bila beliau dilaporkan utusan semalam sebagai berkata -

Hadi salahkan Lahad Datu miskin punca serangan pengganas

"Di Lahad Datu, Sabah selepas 50 tahun merdeka, masih banyak rumah atas air, tanah banyak di darat tapi tidak diberi (kepada penduduk). Masalah kemiskinan dan kemudahan asas tiada, ini mengundang musuh luar datang,"

Maksud Hadi apa, saya tak faham ? Kalau penduduk Lahad Datu kaya raya mungkin senang untuk diterima sebagai alasan pihak luar mahu tawan sebab berebutkan harta.

Tapi ini lain, Hadi dakwa Lahad Datu miskin dan tiada kemudahan asas dan atas sebab2 kemiskinan dan kemunduran inilah yang mengundang pengganas luar datang .... ? ? 

Tidak masuk akal kan ?  Apakah mesej yang cuba disampaikan oleh Hadi ini ?

Apakah Hadi cuba beri gambaran yang penduduk Lahad Datu yang dikatakan terpinggir itu yang menjadi dalang mengundang pengganas masuk, seperti  ..... menjadi talibarut dimana pengganas dilihat sebagai penyelamat kepada nasib mereka ?

Kalau bukan itu yang Hadi maksudkan, APA LAGI ? Tak tercapai akal saya memikirkannya..... mungkin ada sesiapa boleh tolong saya fahami maksud Hadi....

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
March 18, 2013 at 3:44 PM

sepatutnya Hadi ckp ADA TALI BARUT a.k.a BARUA dari dalam yg MSIKIN jiwa,iman dan hati mereka yg menyebabkan musuh masuk ke Lahad Datu..

Patut la DAP mmg PANTANG kalau Hj.Hadi nk jd PM..Ckp dia mcm budak tak sekolah oooo..Malu DAP nk ngaku ni PM hhaha..Statement dia ni sama mcm statement org Sarawak pakai cawat,lepas air empangan time PRK Tenang dn bagi masa 1 jam masuk tv..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 4:08 PM

Din, aku pun tak nampak kaitannya kemiskinan boleh mengundang pengganas. Setau aku, ciri-ciri bentuk muka bumi dan dari segi kedudukan geografi Sabah yang paling dekat dengan Kepulauan Sulu adalah antara faktor utama. Katakanlah setiap penduduk Sabah mempunyai rumah banglo sendiri, saya rasa bukan sahaja pengganas, malahan penyamun pun pasti akan berminat nak bertandang ke Sabah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 4:37 PM

Tok hadi nie ... lebih kurang mcm ckp org sarawak pkai cawat la masa PRU sarawak. Klau mungkin benda nie berlaku kat kelantan, confirm dia cakap sbb lwn kerajaan malaysia yg tak islam.hehehe.. maksud dia nak cakap kg air tue lambang org sane miskin sedangkan yg ramai2 dok situ kbnyakan pendatang tanpa izin pinoy.

....................
Reply To This Comment ...................
March 18, 2013 at 5:26 PM

Takperlah kita tunggu kot2 ada orang Pas yang nak tolong jawab. Kadang2 percakapan diorang ni TINGGI standardnya ...

....................
Reply To This Comment ...................
March 18, 2013 at 5:38 PM

Byk bcakap,byk yg tsasul... Mungkin sblm tido,hadi dok tringat apa kandungan ucapan dia,akan tsenyum sendiri...
Perompak masuk rumah orang meskin utk mencuri???fuh,keupayaan berfikir utk salahkan umno diluar kOTAK fikiran mahfuz..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 5:46 PM

Cakap tok guru ada berkat tau.....berani kau org kutuk2 ye.....

....................
Reply To This Comment ...................
KA
March 18, 2013 at 6:47 PM

saya rasalah, dia tersilap ckp tapi sebab dia tau pengikutnya akan terima saja apa yg keluar dari mulut pemimpin maka di teruskan saja menggoreng walaupun dlm hati berkata apa yg aku merepek ni. hehe. takbir

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 18, 2013 at 11:38 PM

Hadi kena tengok sikit kat Marang???? Apa dah jadi pandai bercakap tempat orang, tempat sendiri tak dijaga. Selama 31 tahun menerajui DUN Rhu Rendang dan 4 penggal MP Marang, tiada satu pun pembangunan untuk rakyat Marang dibuat. Elaun puluhan ribu setiap bulan...... Pernah menjadi MB Terengganu..... nak cakap pun terlalu banyak kelemahan Hj Hadi. Orang Marang pun dah muak dengan kata-kata rayu Hadi...

....................
Reply To This Comment ...................
umnosokmo
March 19, 2013 at 12:01 AM

senang kata dia ni bodoh tak boleh diajar

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 19, 2013 at 8:57 AM

ni nak kena ahli parti ajaran sesat yang tolong jelaskan apa yang dikatakan oleh mr presiden. sebabnya banyak takbir masa mereka mendengar. faham la kot, kita yang tak faham

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 19, 2013 at 9:18 AM

Bodoh tahap gila babun statement calon PM puak hamPAS ni.mcm ni tahap pemikiran calon PM? Jgn la,malu wei!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 19, 2013 at 3:29 PM

Biasalah, ayat-ayat menghasut supaya rakyat benci kerajaan. Hadi ni dah tua, sudahlah tu, hentikanlah perbuatan menangguk di air keruh. Dah muak tahap #$%^ menengok telatah orang Pas bila bercakap.

Post a Comment