........... Cai Pas MengANJINGkan Polis Yang Menahan Trak Pas | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Cai Pas MengANJINGkan Polis Yang Menahan Trak Pas

Thursday, March 28, 20139comments

KEMASKINI 11:05 PM - Dari blog sel13

Sebenarnya, kenderaan-kenderaan tersebut menyalahi akta dan peraturan kenderaan Malaysia. Pengubahsuaian kenderaan-kenderaan yang digunakan untuk berkempen oleh PKR dan PAS telah menyalahi Seksyen 60 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Disebabkan itulah, kenderaan-kenderaan tersebut ditahan untuk siasatan.

Jika disabitkan kesalahan, pemilik kenderaan-kenderaan tersebut boleh dikenakan kompaun di bawah Kaedah 34 dan Kaedah Kenderaan Bermotor  (Pembuatan dan Penggunaan) 1959 (LN 170/1959).

Pengesahan telah dibuat oleh Unit Kejuruteraan Otomotif JPJ di mana pengubahsuaian kenderaan-kenderaan tersebut telah dibuat tanpa kebenaran Ketua Pengarah JPJ. Kesalahan menyalahguna permit dan lesen kenderaan turut dilakukan dan telah dikesan oleh SPAD. Manakala Kerajaan Tempatan PBT telah mengesan kesalahan meletak kenderaan.

                                    ***********************
artikel asal -

Harakah ada menyiarkan satu artikel mengenai treler Pas yang ditahan oleh pihak Polis dan JPJ di Ipoh. -

30 polis dan JPJ tahan treler PAS

IPOH: Lebih 30 anggota polis, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Polis Cawangan Khas mengepung treler Negara Berkebajikan PAS dekat sini sebaik saja keluar dari lebuhraya.

Konvoi jelajah Negara Berkebajikan PAS ditahan oleh pihak polis ketika dalam perjalanan ke tapak program di Pengkalan Pegoh.


Pihak polis menahan konvoi jelajah di Taman Pinji Perdana setelah mengejar konvoi tersebut selepas melalui sekatan yang dilakukan oleh pihak berkua

Ketika ditanya tentang penahanan tersebut sehingga pihak polis terpaksa mengejar treler jelajah itu, mereka hanya menjalankan tugas mengikut arahan dikeluarkan.

Lebih kurang lima buah kereta peronda, empat buah motosikal berkuasa tinggi berada di tempat di mana konvoi tersebut ditahan.



Walaupun treler tersebut ditahan oleh pihak polis, namun pemeriksaan dilakukan oleh pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Konvoi jelajah yang ditahan hampir sejam itu dilepaskan setelah pihak JPJ membuat pemeriksaan dan mengambil segala maklumat dari rombongan konvoi.


Bla bla bla .....


Saya bukan nak komen mengenai tindakan pihak berkuasa itu, saya percaya Polis akan keluarkan kenyataan resmi tidak lama lagi. Tak perlulah melompat.


Tapi seperti BIASA, pencacai2 Pas akan lebih dulu kedepan dengan melontarkan pelbagai kata2 cacian terhadap siapa saja yang dilihat menghalang agenda mereka. Cuba baca komen PERTAMA artikel tersebut yang diluluskan untuk disiarkan oleh Harakah -


Dibawah pula saya printscreen komen mamat biadap ini yang saya ambil dari FBnya sebentar tadi -


Biadapnya ! Dah tak terkawal dah perangai hodoh cai-cai Pas ni. Mereka semakin berani memaki hamun siapa saja yang mereka tidak berkenan, tak kira dah siapa. ... tuan ke muda, orang biasa atau yang berkuasa, ulama atau siapa saja... ikut sedap mulut jer nak memaki orang Islam lain anjing.

Dimana ya budi bahasa dan akhlak yang diajar oleh Rasulullah ...Beginikah budibahasa cara orang Pas ?

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 9:00 PM

sampai masanya, hanya pemerintah mace yang menjaga tembok besar Cina saja dapat menternak ayam and lombu terlePas nih, kik kik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 9:05 PM

Pak Din,

trailer tu pengangkutan pi sorge yg Pah dok janji tu ker?

kalau tul, trailer tu tak makan saman tuh...

tapi petrol meme mentekedarah kuat tu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 10:03 PM

Mereka kan dah ada nabi baru dalam bentuk nik aziz, maksum tuh.. Apa sahaja dia kata adalah sabda!! Tu yang pengikutnya bersifat dan sikap lain dari kita yang beragama Islam..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 10:29 PM

Biaq pii kat depa ... depa maki hamun dok gelaq orang macam-macam tak jadi hai pun ... depa lupa ...mati esok ...muka depa akan jadi macam mana depa dok kata kat orang laen... masa tu nyesal pun dah tak guna...biaq pii kat depa ...tak luak pun

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 11:22 PM

salam,

memang tak boleh nak ikut ajaran penganut pas ni. hampir semua penyokong pembangkang kuat mengeluarkan kata-kata fitnah dan kesat. mak mertua aku pun sama. tak tahan nak jawab, kesian kat isteri la pulak. tak pasal bergaduh ngan mak. kena bersabar ngan mereka dan terus memberi kebenaran. moga hati mereka terbuka dan menerima hidayah. sahabat karib pun ambil masa bertahun nak percaya kebenaran. apatah lagi yg jauh dan jahil dalam politik serta buta sejarah.

....................
Reply To This Comment ...................
March 28, 2013 at 11:41 PM

@Anonymoussaya faham maksud saudara.... Kalau dengan kawan yang tak mahu terima pandangan lain, kita boleh belah jer. Tapi kalau dengan ahli keluarga sendiri yang kita kena ngadap setiap hari...payah juga tuh. tak pasal2 macam perang dingin jer.Semua gara2 politik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 29, 2013 at 1:16 AM

LORI MEREKA TAK BOLEH KENA TAHAN; tapi mereka bebas tahan bas awam kerana disyaki bawa pengundi hantu

KERETA MEREKA TAK MAKAN SAMAN AES; tapi poster pm untuk sambutan CNY mereka saman dan buang.

RUMAH IBADAT MEREKA TAK BOLEH DISENTUH; tapi kalau altar dalam rumah dan rumah itu bawah kekuasaan mereka, mereka tumbang-tumbangkan.

Kalau ini berterusan...???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 29, 2013 at 8:22 AM

tak heran..kalau dah pemimpin bodoh, sudah tentu pencacai macam mahadi bahar tu lagi bodoh dari bulldog!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 29, 2013 at 8:30 PM

Orang PAS ni bab memalukan diri sendiri memang pakar... ada hati nak mengata polis sedangkan eja nama baka anjing tu pun tak betul.

Post a Comment