........... Bulan, Roket dan Komunis - Nukilan Blogger Kanak2 Pas | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bulan, Roket dan Komunis - Nukilan Blogger Kanak2 Pas

Friday, March 1, 201310comments


Jom kita baca apa seorang bloger Pas ni tulis dalam artikel terbaru beliau..... tolong jangan berguling gelak -

- Alhamdulillah, pada hari ini saya––orang Melayu––yang memakai ‘bulan’ , kita lihat ‘bulan’ ini juga ada pada orang Cina. Cina pula Cina DAP.  Maka ‘bulan’ sekarang bukan hanya sudah diterima ke seluruh Semenanjung, tetapi juga diterima sampai ke Sabah dan Sarawak.

- Begitu juga ‘roket’ bukan sahaja ada pada Cina, tetapi ‘roket’ juga ada pada saya––orang Melayu. Orang pun kata,pada Tok Guru pun ada roket. Ini  satu perkara yang tidak dapat ditentang dan tidak dapat ditolak oleh sesiapa pun.


-  Walaupun ada pihak mereka mendakwa, bahawa UMNO juga berkehendak Islam tidak ada tempat di atas dunia ini jika alasannya kerana rakyat kita pelbagai bangsa.

Jika demikian, apa bezanya Islam dengan komunis? Di sisi komunis, Islam memang tidak boleh dipakai, sedangkan komunis juga buat masjid. Serupalah juga dengan UMNO yang masyhur kerana buat masjid di sana-sini. Maka yang demikian, apa bezanya kKomunis dengan UMNO? - KLiK


Blogger yang mengambil nama sempena Mursyidul Am Pas, Nik Aziz ni, fikiran dia betul2 macam budak-budak la ! Ada ke cakap bulan, roket .... Tak pernah lagi saya baca mana2 bloger Pas tulis macam tu, seteruk2 diorang pun rasanya tak tergamak diorang semua nak letak diri setaraf budak kecil menulis.


Cina Dap pun pakai bulan ..... adeeeh .....

Satu lagi, blogger tu punya tahap bodek Dap ...perrrgh ! Pada Tok Guru pun ada Roket... Adeeeh .... 

 Betullah, ni mari mana punya blogger ni ? ? ?

Pada blogger berkenaan, INSAF-INSAF lah ! Dahlah tahap kau menulis macam cipan, tergamak pulak guna nama Nik Aziz. Adeeeh ... Kalau tahu dek orang Pas lain, mampus kena balun. Saja jer... 

Umno itu sama dengan komunis ? Yang ini saya saya rasa Dr Mim dah jawab dengan baik -


5. Hanya orang yang buta mata dan hati sahaja tidak nampak jasa dan usaha UMNO untuk agama Islam. Kita lihat sekeliling dan kita boleh nampak pembangunan mikro dan makro yang berjuruskan kepada agama Islam.

8.  Apakah Nik Aziz tidak boleh keluar dari kepompong dan tempurung beliau dan melihat perkara yang sebenarnya berlaku di negara ini?


10. Ulama Sheikh Yusuf al-Qaradawi sendiri pernah berkata: “Lebih penting, Malaysia telah diiktiraf sebagai antara negara Islam yang mempunyai strategi pembangunan mengagumkan dan terbuka, kini menjadi pusat rujukan dan contoh bagi dunia Islam"

13. Makanya, bukti sudah banyak dan UMNO bukan 'masyhur kerana buat masjid' tetapi ianya merangkumi pentadbiran, pendidikan, perundangan, perekonomian dan sebagainya bukannya hanya 'buat masjid' sahaja seperti celoteh Nik Aziz.

 19. Dan inilah masaalahnya apabila ada pemimpin politik yang hanya merujuk kepada sebahagian kecil sahaja daripada pemahaman keseluruhan maksud sesuatu perkara. Dan di dalam isu ini ialah komunis.
20. Sedangkan perkara fundamental tentang komunis dan ideologi Komunisme ialah tidak percaya kepada kewujudan Tuhan.


Sepenuhnya - Dr. MiM



PS - 4 tahun lepas Nik Aziz pernah juga sebut hal Komunis ni... tapi kelam kabut sebut yang ia cuma kiasan saja bila orang mula bising. -

KOTA BHARU: Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata kenyataannya pada 21 Jun lepas mengaitkan Umno dengan komunis dan ajaran sesat, hanyalah satu kiasan atau perumpamaan.

"Boleh jadi kerana saya kata nationalis dan komunis itu serupa, begitu juga dengan ajaran sesat, (bagi saya) semua fahaman yang menolak Islam, semuanya kita panggil ajaran sesat," katanya kepada Bernama di sini hari ini bagi menjelaskan ucapannya pada satu ceramah di Kuala Krai apabila beliau menyamakan perjuangan Umno seperti ajaran sesat Ayah Pin dan menyamakan Umno sebagai mempunyai ideologi sosialis kerana menolak agama dan prinsip ketuhanan mStar

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 12:18 AM

Ayo.....anei...ini pas punya orang sudah banyak pandei...munkin dia sudah baca banyak buku terutama dari Karl Marx, Frederick Engel dan Emmanual Kant...tapi ini tidak cukup mungkin buku Jingga Jinggo nya lebih memantapkan lagi hasil keterpelajarannya.....Oooops mungkin dari Karl Marx Mat Sabu kot dia terpungkis selerak idea ni....eh eh bukan bukan sebenarnya dia dapat inspirasi dari "Sama rata, Sama rasa. Depan belakang, atas bawah semua sama...itulah sebab roket, bulan, umno dan komunis semua nya macam dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 12:37 AM

Din,
memey la to guru pn ada 'roket' mcm blogger bengong tu ckp,sbb semua org 'jantan' ada roket apa!!!apa pnya bengong blogger Pas tu...tp xtau la kalau dia maksudkan 'roket' lain yg ada pd tok guru depa..diorang kan selalu gunakan 'bahasa falsafah' yg tinggi lh katakan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 12:40 AM

Bro, ko bergurau kan ....? kan ? kan ?

Tu memang blog NIK AZIZ, NIK AZIZ YANG TULIS TUH !

....................
Reply To This Comment ...................
March 2, 2013 at 12:53 AM

Betul la, Blog Ni BLOG TOK GURU. Tapi yang kawe rasa herannya tulisan macam budak-budak. Jadi mungkin betul seperti apa yang dikatakan orang: bila dah semakin tua, fikiran jadi macam kanak-kanak semula. Buktinya Nik Aziz dan penulisannya yang semakin merapu. Bo la weii....

....................
Reply To This Comment ...................
March 2, 2013 at 1:43 AM

Budak tu nak tau apo bezo ea UMNO ngan Komineh, dio kato tak ado bezo. Tapi MiM dah jawab.

Ni nak tanyo pulak dio, apo bezo ea dulu Pas kato UMNO kojosamo ngan MCA kafir, kini Pas kojosamo ngan DAP.. ado bezo ko tak???

....................
Reply To This Comment ...................
March 2, 2013 at 1:51 AM

@AnonymousYe ke dok mu nih ........ saya mulanya memang ingat Nik Aziz punya blog tapi takkanlah sebegitu tahap mentaliti seorang MB atau seorang MURSYIDUL AM Pas !

Jadi saya tak percaya .... mungkin dah kena HACK !

....................
Reply To This Comment ...................
March 2, 2013 at 1:53 AM

@WokYoh SamadTak mungkin Nik Aziz... kan? kan ? kan ?

....................
Reply To This Comment ...................
March 2, 2013 at 1:55 AM

@JokidenBudak ? hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 8:40 AM

Din... bila lagi depa nak tulis pasai satu lagi 'persamaan depa' .... LKS makan babi... LGE makan babi.... Timbalan depa... Mat Sabun pun sanggup makan bersama LGE... Tunggu apa lagi... post gambar sekali... pasti puak Dapigs akan lagi "respect" sama depa...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 2, 2013 at 10:12 PM

din ... memang dalam dap/roket ada bulan ... hakikatnya roket dicipta bagi menuju ke bulan ... itulah maksud nik aziz ... kenapa roket dicipta ... untuk menakluk bulan ... apa tujaun takluk bulan ... untuk menjajah bulan ... dan benar bulan sudah dijajah ...
contohnya :-
1. buat undang-undang pekerja perempuan di kedai unisex saloon tak buleh gunting rambut lelaki bila dap marah ... dengan taatnya undang-undang itu dikuburkan ... maka bertambah sayanglah roket kepada bulan.
2. buat undang-undang semasa perayaan tahun baru cina tak boleh pakai pakaian tidak sopan ... bila dap bising dengan akurnya undang-undang tersebut dibekukan
3. sanggup korbankan beratus hektar hutan negeri kelantan kepada dap demi memartabatkan nizar sebagai menteri besar perak ... bertambah kasih roket kepada bulan
4. semasa pimpinan nizar kerajaan negeri perak dengan akurnya menyerahkan tanah seluas 400 hektar kepada sekolah kebangsaan jenis cina dan tidak ada seincipun diberikan kepada sekolah agama / pondok ... hanya orang dap yang gila sahaja yang tidak sayang kat bulan ...
5. berguru dengan guru dari khalifah lim ... menukarkan tanah wakaf kepada tanah kegunaan pelbagai agama ... maka mb kedah telah menukarkan tanah wakaf sebuah masjid di daerah Alor Setar kepada tanah untuk kegunaan perniagaan ... ini menunjukan khalilah lim lebih pandai dari mb kedah ... maka bertambah sayanglah dap kepada pas ...
er ... apa yang pas dapat ... mereka ikhlas berjuang ... sedangkan semasa penzina bagi ceramah pun mereka bagi derma untuk penzina tu bayar bilik sewa buat berzina ... siap angkat penzina tersebut sebagai naib presiden ... bagi pas ... tak dapat apa pun tak mengapa ... dan kalau dapat undi dari dap ianya merupakan satu rahmat dari ilahi ... takbir ...

Post a Comment