........... Bila Ketaksuban Menguasai Diri ... Angkara Amanat Hadi | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bila Ketaksuban Menguasai Diri ... Angkara Amanat Hadi

Thursday, March 28, 20137comments


Bila Ketaksuban Menguasai Diri ..... Macam ni punya naik seh, nak heran apanya setakat cerai berai, sembahyang dua imam, pulau memulau ....semua tu ciput jer.  Ini Sanggup Mati  ! 

Semuanya gara2 TAKSUB kepada Amanat Hadi ...



Kenapa Hadi masih tidak menarik balik Amanatnya dulu walaupun terang dan jelas bagaimana Amanat 2013 terbarunya sendiri bercanggah secara prinsip dengan Amanat Original nya dulu ? Kalau dulu mengharamkan Perlembagaan Negara tapi sekarang Perlembagaan yang sama mahu diPERTAHANKAN..

Habis tu..... mereka yang terkorban dalam Peristiwa Memali semuanya SIA-SIA ? 

Korban demi permainan politik Pas ?

Mungkin ramai yang akan beri alasan semua itu cerita silam.... zaman sekarang orang Pas tak macam tu dah. Benarkah orang Pas sekarang sudah tidak lagi TAKSUB ? 

Benarkah segala insiden pulau memulau atas dasar politik Pas-Umno tidak lagi berlaku sekarang ?

Kampung Rusila Marang, tempat bermastautinnya Presiden Pas Haji Hadi menjadi bukti paling nyata MENTALITI TAKSUB itu masih dianuti orang Pas.

Dan orang sebegini kita hendak serahkan tanggungjawab mentadbir negara kita ?

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 11:39 AM

ibrahim libya mati katak ler gara2 nafsu serakah & fikiran sempit hj hadi keldai tunggangan DAP lahanat yg menjual kalimah Allah ta'ala pd harga yg tersangat murah..... celako x 99

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 1:15 PM

salam,

tak berapa jam tadi berbual dengan penganut pas. mereka terus dok tekan undi hantu yang mungkin wujud lebih dari 20 tahun. kita dok sebut dulu, sekarang mana mungkin. tapi dia dok sebut tang tu juga dan percaya ianya masih wujud. memang tertutup fikiran. begitu juga tadi baca blog chedet. ada sorang tu kata, orang cina pandai berniaga dan mahir bab ekonomi. tu yg dok ada dlm kapla otak mereka. mereka tak percaya dan dalam persepsi, bn ni rasuah. harap pemimpin umno, tolong jauhi daripada kemewahan yang melampau dan menonjol. anda menunjukkan anda rasuah dan tak boleh dipercayai.

genarasi muda sekarang tak faham dan tak tahu sejarah dengan mendalam.mungkin salah guru yg pro pembangkang yg mengajar salah fakta atau sejarah kurang dipelajari dan difahami dengan jelas kerana beranggapan mereka akan memahami sendiri dengan analisis, anlatikal dan kritis. tapi rasanya orang muda banyak dipengaruhi faktor politik dalam memahami sejarah terutama daripada ustaz pondok yg tak pernah belajar sejarah negara.(ustaz politik) akibatnya penilaian mereka terhadap sesuatu isu salah kerana faktor lampau yg tidak dipelajari terlebih dahulu.

ada kakitangan kerajaan kata mereka terpaksa dan dipaksa untuk undi kerajaan kerana dipaksa untuk menghadiri perjumpaan dan kursus yg tiada kaitan dengan tugas. tetapi mereka lupa bahawa undi mereka ditangan sendiri. mereka kata dibrainwash. tapi mereka juga lupa mereka telah dibrainwashkan oleh pemimpin anutan mereka.

tu yg boleh jadi macam orang gila. kesian kat kita. pemimpin gila kuasa dan tak peduli akan hal bangsa, negara dan agamanya. ada gak yg nak pilih dia. mampussssss

....................
Reply To This Comment ...................
March 28, 2013 at 2:19 PM

@AnonymousYa, payah kalau dah taksub. Buang masa berdebat kalau tidak mahu buka minda.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 5:47 PM

Umnu tak gheti gunokan ketaksuban depa, alih-alih Pkr dan Dap yang gheti!, he he

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 28, 2013 at 8:56 PM

haha,sinis

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 29, 2013 at 9:02 AM

senang cakap kalau dah buta mata dan buta hati, semua yg diaorg dengar dari mulut pemimpin mereka semuanya betul...tu yg jadi taksub tahap meroyan tu..

....................
Reply To This Comment ...................
March 31, 2013 at 12:23 PM

Bila dah guna agama sebagai modal mudah org pecaya! Cuba tgk! Ayah pin! Ashaari ,gunakan agama sampai terpesong akidah org melayu kita, sampai tak tahu menilai mana betul mana salah, taksub terlampau! Itu la terjadi pada pas. Mereka sanggup pertahankan nik aziz, ape yg dikatakanya betul! tgk sendiri pengikutnya yg taksub sampai letak sticker gambar dia dikereta dirumah dimotorsikal, keramat ke dia? Sama la dgn hadi awang dimamali dah diseluruh malaysia, banyak yg terjadi bercerai berai laki bini, solat 2 imam, org lain yg ikut bn tak disembahyangkan matinya dan yg terbesar sekali mamali tu la yg terbesar sekali akibatnya. Nak ke kita ikut terpesong?

Post a Comment