........... S/Usaha Agung Pkr HINA Pas ! Telan jelah ... Mungkin Saja Benar. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

S/Usaha Agung Pkr HINA Pas ! Telan jelah ... Mungkin Saja Benar.

Thursday, February 7, 20135comments


Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail mendakwa Pas lebih menyerlah dan akan mendapat manfaat lebih besar menerusi kerjasama politik dalam Pakatan Rakyat (PR) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)

“Saya menolak tanggapan bahawa dalam rekod Pas sebagai parti politik, jauh lebih baik apabila berkawan dengan DAP dan PKR. Rekod Pas mendapat sokongan tinggi apabila Pas berkawan dengan parti lain.

“... kemenangan Pas lebih besar pada 1995 dan 1999 apabila berkawan dengan Semangat 46. Apabila Pas berkawan dengan orang lain, dia menang besar. Apabila berkawan dengan DAP pun, Pas menang besar,”

Dalam pada itu, katanya, sejarah pilihan raya membuktikan Pas gagal mempertahankan kemenangan besar 1999 pada tahun 2004 setelah Barisan Alternatif berpecah, disebabkan isu negara Islam.

 
Pada 2004 Terengganu tercicir dari tangan Pas tetapi Kelantan kekal.


Bagaimanapun katanya, pada pilihan raya umum 2008, Pas mendapat kembali sokongan rakyat dan menikmati kemenangan besar apabila bekerjasama semula dengan PKR dan DAP.
  SINAR


                                              ******************************

Dengan kata lain, Saifuddin percaya Pas akan kalah / hilang banyak kerusi jika bergerak sendirian ! Pas tidak punya kekuatan sendiri dan terpaksa bergantung kekuatan PR. Agaknyalah kalau wartawan minta pandangan beliau tentang dakwaan Pas bahawa Pas merupakan parti yang terkuat / dominan dalam PR sehingga terbitnya slogan Pas ganti Umno seolah2 kalau PR menang, kedudukan Pas dalam kerajaan PR adalah sama atau lebih berkuasa dari Umno dalam kerajaan BN, rasa2 apa beliau akan jawab ?

Pasti beliau akan gelak besar Muahahahahaha ... Pas dominan ? Muahahahahaha ...... Pas ganti Umno ? Muahahahaha .....

... Pas mendapat kembali sokongan rakyat dan menikmati kemenangan besar apabila bekerjasama semula dengan PKR dan DAP.

Macam itu nak dikatakan sebagai punya kuasa dominan untuk menentukan halatuju dan dasar PR ? Kalau dah rakan sendiri pun tak respek, macamana Pas nak orang lain / rakyat pula percaya yang Pas mampu ganti tempat Umno ?

Oya, semalam pencacai PR ramai yang melenting dengan komen nakal Tun Mahathir. Tapi bila saya baca balik, sebenarnya TIDAK BANYAK BEZA pun dari segi point utama kenyataan Tun dengan Saifuddin diatas.

 Tun kata - Jika Pas keluar daripada PR, parti itu akan kalah,
Pas tidak berani keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) kerana bergantung kepada DAP


Nah, tidak banyak beza pun antara keduanya, kan ? So apalagi ..... kasi hentam sama pemimpin Pkr yang berasal dari Indonesia ini ! KLiK

Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 7, 2013 at 6:18 PM

yaaa..kerjasama dgn pr ini yg buat umno tak tido lena...umno akan berusaha unt memastikan pas akan keluar pakatan dgn apa cara pun..krn umno tahu gabungan ini bakal meranapkan umno...hahahah...apa kata umno yg keluar bn.bergerak secara solo x pun bersatu dlm pas..hihigu

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 8:24 PM

@AnonymousInibukan cobaan la, ini betul-betul berlaku la !

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
February 7, 2013 at 9:19 PM

Pas lupa dlm m'sia org Islam lebih ramai dr bkn Islam. Krn nak undi dap, pas hilang undi org Islam. Pas terpedaya ,
'Dan diantara manusia ada org yg ucapannya ttg kehidupan dunia menarik hatimu, dan dipersaksikannya kpd Allah swt (atas kebenaran) isi hatinya, padahal dia adalah penentang yg paling keras'.- Al Baqarah 204

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 7, 2013 at 9:26 PM

salam,

hari pi seminar. dalam seminar ada la sebut nama pemimpin ah jib gor. bila sebut je apa yg i lap pm buat, terus penyokong pembangkang kat sebelah kata, dah masuk bab politik. kita kakitangan kerajaan, ketua kerajaan i lap pm, takkan la sampai tak boleh sebut langsung. tu la pemikiran pembangkang. semua yg dibuat kerajaan tak betul satu pun. mereka lebih percaya dengan cerita rekaan sahaja. yg benar daripada sumber sebenar, mereka tak mau dengar.

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 11:07 PM

@anon 6.18pm,pas nk gabung umno mcm mn,klw dok asyik dgn ABU nya.umno pernah ajak bmuzakarah dgn pas,tp pas ajak debat. Nik aziz sniri po tentang krajaan perpaduan.
@din...pas ngaku blh trima semua kritikan,baik yg membina mahupun mjatuhkan.wlw apa pon isunya...isi kritikan xpenting bg pas,apa yg penting siapa yg mengkritik. Klw umno,mesti akan kluarkan dalil umno lg truk(trima dgn tbuka?)
Klw geng pas sniri yg kritik,tobat lahum kena pecat,lebel barua umno(trima kritikan?)...yg blh kritik sbnrnya,geng dap dgn pkr ja,pas diam. Klw karpal,nnt dpt kek ufti...

Post a Comment