........... Seperkara Lagi Tentang HKR 112 Yang Tertinggal .. | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Seperkara Lagi Tentang HKR 112 Yang Tertinggal ..

Thursday, February 7, 20139comments

Satu perkara kecil jer, saja saya nak tulis juga supaya ada rekod kalau2 nak buat rujukan nanti.  4 Januari lalu ada saya komen tentang huruf T dalam banner Himpun 112 PR yang rupanya macam tanda salib. KLiK


Tapi kecil2 pun, ramai yang tak perasan selang beberapa hari kemudian iaitu pada 7 Januari, penganjur tidak mahu mengambil sebarang risiko dan mereka telah mengubah huruf T tersebut supaya iras2 tanda salib itu tidak kelihatan.


Hehehehehe ........ Tapi .... meminjam ayat orang Pas, Allah lebih hebat perancanganNYA


Tidak ada seorang pun dapat menjangkakan akan berlakunya Peristiwa Multi Kiblat. Bagaimana Allah telah menutup mata hati mereka dan didepan ribuan mata peserta lain, diperlihatkan bagaimana peserta2 112 telah solat mengadap arah kiblat yang pelbagai !

Mereka yang terlibat bukannya bodoh, mereka bukannya tidak boleh berfikir secara mudah bagaimana mahu menentukan arah kiblat, mereka bukannya tidak boleh bertanya, penganjur bukannya tidak boleh hebahkan, RIBUAN mata yang menjadi saksi bukannya tidak boleh beritahu, takkan dalam ribuan hamba Allah disitu tidak ada seorang pun yang bawa alat yang boleh menentukan arah kiblat / kompas digital .... langsung TIDAK LOGIK ! 

Dalam keadaan biasa perkara diatas tidak mungkin berlaku, tidak terfikir boleh berlaku ..... Tapi ternyata berlaku juga .....

Allah telah tunjukkan petanda ... tapi adakah mereka mahu berfikir ?

Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 7, 2013 at 9:24 AM

Apabila berkelana, mudik marhalah......
yg tiap Muslim gundahkan.....
dimanakah kiblat...?
1000 umat kurang periksa kepastian arah.....

Allah lah yg memberi hidayah atau memberi sesat...

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 9:33 AM

@AnonymousARAH KIBLAT itu boleh saja diertikan sebagai JALAN MENUJU KEBENARAN .....

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
February 7, 2013 at 9:54 AM

Dajal punya tanda kufur di dahi tp yg tidak beriman tidak melihat !
Anak buah dajal 70000, jelas sesatnya tp pentaksub membutakan mata dan hatinya. Sekedar renungan utk sendiri dan semua, utk difikirkan.

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 10:08 AM

Sam ketot(sori xtau nama)mula2 genggam penumbuk tgn kanan,xcukup bgaya baner br genggam penumbuk sblh kiri. Itu yg sbb utama tukar baner din,prasan la ko ni.hehe...
Parti yg mngaku sgt islam dr org lain,tp bl buat function lupa sediakan ruang solat tmasuk arah khiblat. Hotel genting pon ada tnjk arah khiblat. Agaknya yg org kata pas xbina masjid sbb lupa gak kot. Try check khiblat kat markas tgk,btl ke arahnya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 7, 2013 at 11:14 AM

Allah dah tunjuk depan mata sendiri. masih buta dan tuli puak PR. Ada gambar antara mereka sembahyang di tempat pejalan kaki depan restoran makanan cina, macam tak ada tempat lain nak sembahyang.

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 11:51 AM

Utk apa bhimpun,canang nk buat perhimpunan dr kampung ke kampung,berbulan bulan. Lps perhimpunan,bgaduh teka angka yg hadir berminggu minggu. Tp motif perhimpunan hanya diingat berhari2. Motif apa berhimpun pun dh hilang.

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 3:40 PM

@terjuntirukdia rasa pakai tangan kiri lebih cute kot hahahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 3:41 PM

@terjuntiruksamalah kalau ceramah ... yang lebih penting adalah bilangan kehadiran

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 8, 2013 at 6:43 AM

Itu semua PETANDA. Tapi dgn puak2 pas? Petanda hanya bila kena kat org lain.. Kena kat depa..maciam2 dalil akan depa keluarkan. Betul2la menjual agama untuk dunia...

Post a Comment