........... Pendidikan Cina KeArah ERA KEGEMILANGAN Di Tanah Melayu ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pendidikan Cina KeArah ERA KEGEMILANGAN Di Tanah Melayu !

Thursday, February 7, 201311comments


Universiti Xiamen China akan membuka kampus cawangan di Malaysia.

Pada 21 Jan, Najib mengumumkan bahawa kerajaan telah meluluskan pada prinsipnya penubuhan kampus cawangan seberang laut pertama universiti berkenaan di kawasan seluas 60.72 hektar di Salak Tinggi, dekat sini.

Kampus itu dijangka beroperasi pada September 2015.

Penubuhannya begitu bersejarah kerana ini kali pertama kerajaan China membenarkan sebuah universitinya menubuhkan kampus cawangan di seberang laut. TMI
 dan NST

Biar jelah ..........

Malaysiaa Qualification Agency MQA  telah mengiktiraf dengan resmi 157 IPT Taiwan .... KLiK

Biar jelah ...........

Malaysia juga telah mengiktiraf 820 IPT dari China .........

Biar jelah ...........


Nak kata apa lagi ? Kalau kritik banyak2, orang akan marah pulak sebab dah dekat PRU13 ni, tak boleh kritik Najib atau kerajaan BN.

Kena jaga sokongan orang cina beb ! Untungnyalah orang cina negara ini kan. Undi diberi pada pembangkang pun, mereka tetap dilayan baaaaiiiikkkk punyer. 

Sekarang seorang anak cina dari waktu dilahirkan, bersekolah, masuk U, kerja, hidup sendiri, beranak pinak, pencen dan akhirnya mati ..... tidak ada keperluan langsung untuk dia belajar cakap Bahasa Kebangsaan. Kalaupun dia tak reti walau sepatah pun bahasa Kebangsaan, dia tetap menikmati kehidupan sama seperti rakyat lain. Tidak ada keperluan untuk bercampur dengan orang Melayu pun.

Cuma mungkin perlu belajar satu perkara je, tidaklah mustahak pun tapi mungkin boleh dapat bonus. Dia hanya perlu tunjukkan jari telunjuk ke langit dan sebut One Malaysia ! 

Hehehehe ... walaupun slogannya dalam Bahasa Melayu - SATU Malaysia, tapi kalau fobia dengan apasaja berkaitan Melayu, boleh saja sebut ONE Malaysia, itu pun diiktiraf.

Malah kalau pandai, bahasa cinakan slogan itu .... gerenti disambut girang oleh Najib. Nah, langsung tak payah belajar cakap Melayu !

Ramai yang salah faham, isu ini BUKAN isu Politik. Sebab Pakatan Rakyat termasuk Pas pun TIDAK AKAN BERANI menyanggah. Malah kalau boleh, mereka juga mahu LEBIHkan lagi sumbangan pada kaum cina.


TIDAK AKAN ada walau seorang pun pemimpin baik dari BN maupun dari PR yang berani bersuara menentang dalam isu pendidikan cina ini.

Pengamal media pun sama ..... BIAR JE LAH ........

Yang tak puas hati hanya mampu simpan dalam hati jer ... Takut Najib marah ... takut orang cina terguris perasaan.... takut undi lari.

Inilah dia era New Politics !

PS - Teringat saya gambar utama pada template lama... seekor penyu sendirian dipantai menuju ke laut luas ..... hehehe

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 4:36 AM

Satu ketika dulu, dialah orangnya yang instrumental pada pembatalan kuasa menteri terhadap pendidikan vernacular.

Hari ini dialah juga orangnya yang menghidangkan kemenangan kepada satu parti Cina yang paling rasis dan paling chauvinis di tanah air.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 7, 2013 at 8:27 AM

Harap2 najib dpt la undi cina. Dh habis bergadai semua dh. Harap dia jgn ada cheeks nk samakan kita buat cawangan universiti mesir byk.

Sbb setau saya ini negara malaysia agama rasmi adalah islam. Agenda islam membenarkan sbg ciri2 negara islam. Sape2 x puas hati xnak hormat perlembagaan boleh blah dr msia. Tp kalau pm pn x faham x boleh buat apa.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 9:08 AM

Najib tu satu hal tapi rakyat lain semua adakah mereka juga merestui hal ini ?

BIAR JE LAH .....

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 9:58 AM

Dr taska,sjkc,universiti semua cina...dr blajar berjalan sampai buka kedai,xpenah kluar dr kaum sesama cina. Mananya 1malaysia?

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
February 7, 2013 at 11:54 AM

*UCK Chinkees and NAJIB and 1Malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 7, 2013 at 2:19 PM

Biarkan Si Luncai terjun dgn labu-labunya

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 7, 2013 at 3:20 PM

Apa nak jadi M'sia ni? Dengan adanya uni tu nanti bertambah ramai lah bilangan rakyat negara tersebut yang akan bekerja / belajar di sini. Lama-lama dapat PR status, lama-lama jadi warganegara. Impian Najib nak mentransformasi M'sia ni jadi Little China bakal tercapai. memang sekarang ni sama, muka Anwar dengan Najib ni, tak sanggup tengok, menyampah. najib ni ada kuasa veto sorang-sorang dia ke saja. Powerful betul dia. Macamla dia sorang saja yang boleh buat decision. Ni sudah amat menakutkan. Kalau BN menang dengan cara ni, baik tak payah menang. Cepat-cepatlah orang lain gantikan Najib jadi PM. Tak tahan tengok dia mengChinakan negara ni.

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 3:35 PM

@AnonymousMasalahnya labu itu adalah rakyat !

....................
Reply To This Comment ...................
February 7, 2013 at 3:36 PM

@Anonymoussamalah pandangan kita ....

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
February 8, 2013 at 12:58 PM

Dia nak jadikan Malaysia ni Majoriti Cina. Dia sendiri pun kata kerajaan belum cukup lagi bantu cina. Butuh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 8, 2013 at 5:05 PM

Apa nak kisah, masa tu kita dah tak ada lagi. Cuma anak cucu kita akan kata bangsat sungguh bapa dan datuk aku biarkan ini berlaku. Nasiblah.

Post a Comment