........... Pemimpin Pas Kafir Kepada Allah - Majlis Fatwa TOLONG MASUK CAMPUR ! ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pemimpin Pas Kafir Kepada Allah - Majlis Fatwa TOLONG MASUK CAMPUR ! !

Monday, February 25, 201312comments

Dua minggu lepas saya dah tulis benda ni - Mesej Penting Buat Majlis Fatwa - Jualan Murah Fatwa Sudah Tak Terkawal !- ketika itu sekumpulan guru2 pondok menngeluarkan Hukum bahawa HARAM memberi undi kepada Pas kerana Pas bersekongkol dengan Dap.

TERBARU, tersebar pula di Youtube YB Zul Noordin mendakwa Pemimpin2 Pas sebagai KAFIR KEPADA ALLAH !

Mereka ni nampak macam Islam, pakai serban, pakai jubah berjanggut, pergi umrah ........ Semua SAMA tetapi sebenarnya mereka KAFIR KEPADA ALLAH..... mereka tak sedar.

Disurau dia Islam, di atas pentas politik dia kafir kepada Allah ...dia tak perasan sikit pun.

.


YB Zul merujuk kepada pemimpin2 Pas yang merelakan kalimah ALLAH digunakan oleh orang kafir, menJUAL kalimah ALLAH demi undi.


Baru ni juga pemimpin2 Pas berpesta HUKUM dengan perumpamaan pelbagai haiwan yang dikaitkan dengan BR1M .....


Disini SEKALI LAGI saya ingin meminta para ulama yang ada baik PERSATUAN ULAMA MALAYSIA PUM  dan terutama sekali MAJLIS FATWA KEBANGSAAN yang terdiri dari para mufti belaka - TOLONG CAMPURTANGAN !

Kenapa anda semua DIAM dan merelakan saja JUALAN MURAH FATWA/ HUKUM ini berleluasa ?

Ia menjadi masalah apabila fatwa2 / hukum2 agama dikeluarkan oleh dua pihak yang berbeza pandangan, makanya hukum2 itu JELAS bercanggah antara satu sama lain. 

Mana satu yang betul ? Adakah kita bebas untuk memilih umpama soalan objektif, mengikut pandangan politik masing2 dan semuanya dianggap BETUL ?

SIAPA YANG BERTANGGUNGJAWAB MENJAGA HAL AGAMA DINEGARA MALAYSIA ? ?

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 25, 2013 at 10:39 PM

Jawapan kepada soalan di atas: SIAPAKAH YANG BERTANGGUNGJAWAB MENJAGA HAL AGAMA DI NEGARA MALAYSIA?...........
JAWAPANNYA IALAH..........KARPAL SINGH, sebab kita semua membiarkan Singh ini memainkan isu PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH DI DALAM BIBLE BERBAHASA MALAYSIA milik orang kristian...... KARPAL SINGH NI BUKAN KRISTIAN KAN KAN KAN??
AGONG PUN KETEPI BEB!!!!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
February 25, 2013 at 11:09 PM

@AnonymousAnjing dia kristian ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 25, 2013 at 11:30 PM

Fatwa skng milik PAs.baru je tpm suruh hadi keluarkan fatwa yg br1m haram..tengok...tpm pun mintak pas keluarkan fatwa.apsal dia x mintak kat harussani n tok guru pondok?...
setakat zul kulim ni..ini adalah strategi nak jadi wc..nak lobi la tu.xpun jangka hayat politik dia dh nak berkubur..

....................
Reply To This Comment ...................
February 25, 2013 at 11:37 PM

@Anonymoussaudara pun tak kenal nada menyindir ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 25, 2013 at 11:49 PM

Kesudahan yang paling perit untuk dirasai dalam tempoh terdekat ialah:

1. Agama dikendong berciciran

2. Kerusi PM milik orang (kekal seperti dulu)

3. Kelantan, Selangor dan Kedah tergadai

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
February 25, 2013 at 11:52 PM

Yg berauthority dlm hal ehwal agama adalah "Ulil Amri". Di Malaysia adalah YDP Agong atau di negeri negeri Sultan, yg diwakilkan kpd JAKIM dan Jabatan jabatan Agama negeri negeri. Dlm hal fatwa pula diwakilkan kpd Majlis Fatwa Kebangsan.
Walaubagaimanapun, fatwa hanyalah terpakai dlm isu isu yg tiada nas hukum dlm Al Quran dan Hadis sahaja. Dlm hal hal yg ada nas hukum yg jelas dlm Al Quran ataupun Hadis, tiada sbrg fatwa seharusnya dikeluarkan kerana semua umat Islam wajiblah berpegang kpd nas hukum Al Quran atau Hadis berkenaan.
Dlm isu Kalimah, adalah jelas ' rela, redha dan menyokong' Allah swt disyirikkan adalah terlarang sama sekali. Terlalu banyak nas nas Al Quran dan Hadis utk disenaraikan bagi org org tidak buta hatinya ! "..Dan tiadalah yg dpt mengambil pelajaran kecuali org org yg mempunyai pintu (hati)" Ali Imran 7.

....................
Reply To This Comment ...................
February 26, 2013 at 12:02 AM

@XpasTapi bila hukum yang jelas pun sudah ditafsir pelbagai, bukankah menjadi tugas Majlis Fatwa untuk memperbetulkan keadaan. Bukan untuk mengeluarkan fatwa baru tapi mempertahankan Hukum Allah yang jelas ?

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
February 26, 2013 at 12:40 AM

Boleh saja berlaku sebagaimana yg disabdakan oleh Ar Rasul saw, "Bersegeralah kamu beramal sebelum menemui fitnah (ujian berat ke atas keimanan) seumpama malam yg sgt gelap, Seseorg yg masih beriman di waktu pagi kemudian di waktu ptg dia sudah menjadi kafir, atau seseorg yg beriman di waktu ptg kemudian keesokan harinya dia sudah menjadi kafir. Dia telah menjual agamanya dgn sedikit dari (kesenangan) dunia." HR Muslim.
Sbg org awam Muslim yg kurang ilmunya tidak seharusnya kita melemparkan tuduhan secara sebarangan sidia atau sianu itu kafir, kerana boleh jadi dia baru sahaja memperbaharui syahadahnya ketika itu dan dia adalah Muslim ketika itu. Ar Rasul saw bersabda :"Perbaharuilah iman kamu sekalian. Sahabat bertanya ,bagaimanakah memperbaharui iman ? Sabda Baginda : Hendaklaklah kamu memperbanyakkan ucapan LailahaillaAllah." HR Ahmad.
Takut nanti tuduhan kafir kembali kpd kita semula. "Seseorg yg menuduh seorg yg lain jahat atau menuduhnya kafir, mk tuduhan itu berbalik kpdnya, jika org yg dituduhkannya itu tidak spt yg dituduhkan." HR Bukhari.
Adalah lebih baik bg kita berdiam diri dlm hal hal kita tidak berpengetahuan ttgnya, daripada mengatakan sesuatu yg boleh menyebabkan kita terpalit dgn perkara dosa atau lebih buruk lg merosakkan iman kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 12:47 AM

@dinturtle

Muslim tak boleh tentukan bentuk amalan agama lain. Tang bab ini semua pihak faham.

Tetapi Muslim tidak seharusnya menyokong perbuatan si kafir kalau ianya merugikan Muslim.

Nah susah sangat ke nak faham iaitu perkara yang kafir rasa tak ada salahnya tetapi bagi Muslim ia adalah tersasar, kafir nak buat lantak depa tetapi Muslim janganlah sokong!

....................
Reply To This Comment ...................
February 26, 2013 at 1:16 AM

@AnonymousSecara logiknya saya sokong tapi bagaimana kalau kafir buat dengan niat hendak memurtadkan orang Islam sebagaimana telah TERBUKTI ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 2:05 AM

@dinturtle

kalau Muslim pakat bersatu untuk tidak sokong, kafir tak akan naik lemak.

mereka naik lemak kerana beberapa kerat Muslim telah masuk kocek mereka!

satu masa dulu Muslim yang sama ini jugalah dilanda 'penyakit' anti-kafir tetapi kini mereka pulak yang berlaga pipi!

Donia, donia

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 12:28 PM

Sebenarnya kene ada satu badan muktamad yg semua kene akur dgr.

Setau saya berfahaman ahli sunnah wal jamaah kita hanya mengikut majlis fatwa di msia

Masalahnya apabila mereka yg taksub enggan ikut sbb lagi membenarkan tuk2 guru palsu derang dr yg lain.

Kalau mereka memulaukan majlis fatwa sememangnya umat islam xkan bersatu. Tiada satu titik muktamad utk kita decide dan ikut.

Akhirnya apa jadi bila dua fatwa bertembung?

Selangkah demi selangkah kita dh jadi mcm puak sunni dan syiah. Kerana mereka yg membawa fahaman syiah di sini

Pihak berwajib wajib melakukan sesuatu. Sekiranya tidak ingin kemuncak perpecahan umat berlaku. Pas seharusnya diharamkan dr dulu lagi

Melayu hampa

Post a Comment