........... Najib Terlalu Yakin Menang, Maknanya BN Nak Tipu ! - Mahfuz | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Najib Terlalu Yakin Menang, Maknanya BN Nak Tipu ! - Mahfuz

Sunday, February 10, 201311comments

Hati-hati ... Orang Yang Terlalu Yakin Adalah Penipu !
Betuuuuul tajuk tu, saya tak tipuuuuu ..... Memang Mahfuz cakap lebihkurang macam tu. Acu tengok muka dia kat atas .... memang Mahfuz serius bila dia cakap tuh ! Harakah.

"(Datuk Seri) Najib (Tun Razak) hari ini mahu kita menghormati keputusan rakyat dalam pilihan raya umum akan datang dan jangan timbulkan huru-hara.

"Apa maksud beliau? Mengapa dia terlampau yakin BN akan menang?" beliau mempersoalkan.


"Adakah gambaran bahawa Najib benar-benar pasti BN akan menang itu didorong oleh lengkapnya perancangan dan persiapan di luar amalan demokrasi yang bersih untuk memastikan kemenangan BN?"


Memang payah kalau dah punya mindset sebegitu ! Bagaimana kalau nanti ditakdirkan BN menang ..... menang besar pulak tu, apakah orang seperti Mahfuz yang sedari awal lagi sudah prejudis, mampu menerima kekalahan dengan hati terbuka ?

Jadi tidak salahlah kalau ada orang sangsi pembangkang boleh menerima kekalahan secara gentleman, dan kemungkinan besar menimbulkan kekacauan / huruhara dek tidak puashati. 

Ni sikap orang yang PERASAN BAGUS ! Masuk bertanding, ada yang menang dan ada yang kalah. Nasib diserahkan kepada pengundi dan kita harus redho dengan ketentuan Allah.

Kalau dari awal lagi dah berprasangka buruk dan tidak dapat menerima kekalahan - BAIK JANGAN BERTANDING !

Kalau dari awal lagi dah yakin bahawa proses pengundian yang dikendalikan oleh SPR tidak bersih, apakejadahnya masuk bertanding ? ? !

Takke BODOH namanya ? 

Pengadil perlawanan memang SAH TIDAK ADIL, SAH RASUAH .... yang pergi masuk juga padang tu untuk bermain, buat apa ?

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 3:35 AM

Sejak bila dia ni pandai?

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2013 at 3:58 AM

hahaha walaupun BN menang majoriti mudah tidak semudah itu DSAI dan kuncu2nya seperti Hishamudin Rais, Mat sabu, Mahfuz akan duduk diam....

kalau BN menang 2/3 fuhh lagi kuat mereka canang "Penipuan Besar"......

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
February 10, 2013 at 6:08 AM

Pemikiran, di luar kotak logik, tak payah layan !!!
Kalau ikut logik sedara kat atas tu, yg di luar kotak logik, tak perlulah pimpinan kita bekerja keras skrg ini, disamping memberikan pelbagai bantuan kpd rakyat, meningkatkan kemakmuran negara, turun keserata negara mengkhidmati rakyat ! sejak dr dulu lagi ketika saya dlm pas , ada beberapa individu yg diangkat dlm pas hanya krn pandai berceramah. Ideanya takde pun yg boleh diketengahkan. Hingga skrg apa yg pandai mrk lakukan , selain bercakap, dan menyalahkan sana sini !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 7:02 AM

Tuan mahfuz yg bijaksana ! orang sokong pas hanya kerana pas mendakwa hendak laksanakan Islam, tak lebih dari tu ! bila Islam ditinggalkan sape nak sokong lagi. Dari segi kerja kerja membangun negara dan membantu rakyat, bn jauh lebih baik !

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2013 at 8:59 AM

Erkkk...mahfuz dh angkat jari,takut nk komen..mambang pulut kuning....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 9:59 AM

Bro din,
Aku mohon sangat sangat kat nko supaya jgn pedulikan si mr bean ni... Setiap komen mamat ni macam bunyi cengkerik je rasanya... Rasa macam nak tangkap & tanggalkan kepala jer...
Lagi satu, aku kesian sungguh rakyat di kawasan yg undi dia ni.. Ke level iq rAkyat kat kawasan tu sama je macam mamat ni?

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2013 at 10:56 AM

@Anonymousorang sokong Pas hanya kerana janji mahu laksanakan Islam bukan kerana Pas itu berdaya maju ?

Satu konsep yang hanya akan membawa kemusnahan umat Islam

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2013 at 10:57 AM

@AnonymousTa tahan bro .... dia ada aura tersendiri !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 2:39 PM

Setiap manusia yang bergelar Islam sepatutnya menerima setiap ketentuan yang berlaku itu adalah datangnya atas kehendak yang Maha Esa..walau sehebat mana perancangan manusia,jika ianya tidak diizinkan dengan kehendakNYA,maka perkara itu tidak akan terjadi dengan sendirinya..jadi kita sebagai hambaNya kenalah berlapang dada dan tak perlu kita mencari salah silap sesiapa..

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
February 10, 2013 at 5:33 PM

Bodoh sekor ni. Yg PR pulak apasal yakin sgt menang. Sampai kerusi parlimen sabah sarawak yakin menang 25 kerusi. MIMPI ke apa?

....................
Reply To This Comment ...................
February 11, 2013 at 5:09 PM

Diarg suruh rakat Malaysia boikot Utusan.TV,TV3 dll kononnya berita2 dari sumber ini penuh dgn fitnah,persepsi,bias dll.Tp bila baca HRAMKAH yg siar berita2 murahan mcm ni yg dipetik plak dari pemimpin yg ada hati nk jadi MENTERI,ada lebih baik rasnya saya bca komik2 cina zaman2 sekolah dulu mcm DEWATA RAYA dn PENDEKAR LAUT..Lari bermanfaat..

Post a Comment