........... Mohon Sesiapa Boleh Perjelaskan Tweet Dari Mahfuz Ni ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Mohon Sesiapa Boleh Perjelaskan Tweet Dari Mahfuz Ni !

Sunday, February 10, 201316comments

Ingat, Ular bersalin kulit ! ? ? ?
Saya cuba untuk abaikan komen2 dari Mahfuz tapi TAK BOLEH beb ...... Komen mamat ni ada JIWA yang tersendiri, wa cakap lu ! Sekali baca tak kan puas .... sebab perlu berfikir diluar kotak untuk memahaminya. 

Dua kali baca pun ...belum tentu faham...


Nah, tweet terbaru dari Mahfuz .... saya dah 5 kali baca, masih tak faham ! Sesiapa boleh tolong fahamkan ?

Ambil iktibar - Ular ciptaan Allah tiba masanya akan menyalin kulit. Tinggalkan kulit lama dan bersama dengan kulit baru. Tolak BN.

Share this article :

+ comments + 16 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 6:50 PM

Kalau ular boleh tukar kulit, kenapa kita boleh tukar kerajaan !

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2013 at 6:55 PM

@AnonymousBetul ni ? Rakyat ni ularlah ? Ke kerajaan dianggap sebagai ular, tak kira parti manapun ?

Katakanlah PR dimenangkan sebab nak tukar kulit, lagi 5 tahun adakah PR akan sukarela serah kerajaan balik kepada BN atas dasar tukar kulit ? Atau waktu itu ular dah malas nak tukar kulit dah ? hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2013 at 7:06 PM

Kah..kah..kah.. sei pun tak faham wp dah baco duo kali.. Kah..kah..kah.. Cita-cita nak jadi PM tu.

http://kitopunyo.blogspot.com/2013/02/kenapalah-bakal-perdana-menteri.html

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2013 at 7:20 PM

Salam Din,

Tweet Mahfuz tahun depan;

"Gong Xi Fa Chai.Ambl iktbr Kuda ciptaan Allah tiba masanya akn ditunggang. Tngglkn tunggangan lama dan brsama dgn tunggangan baru.Pas Kuda.#fb"

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2013 at 7:27 PM

@panehTiba tahun babi ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 7:31 PM

jom mkn babi bersama saya...mat sabun ckp...

....................
Reply To This Comment ...................
February 10, 2013 at 7:40 PM

@dinturtle That's the point!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 9:07 PM

dia pun tak faham apa yang dia cakap....melalut

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 9:12 PM

Betullah din, mahfuz mempunyai pemikiran aras tinggi. Aku dari tadi cuba nak kaitkan ular tukar kulit ngan tukar kerajaan. Memang tak.tercapai akal fikiran aku. Ular walau bertukar kulit 100 kali sekalipun tetap kulit yang sama iaitu kulit ular. Lainlah kalo hari ini tukar kulit buaya. Kalo rasa tak best tukar kulit biawak pulak. Kalo nak dikaitkan ngan kulit ular jugak, mungkin pertukaran tampuk pemerintahan apabila perdana menteri baru dilantik. Walaupun pemimpin bertukar, tapi parti tetap sama iaitu BN. Inilah analogi paling tepat untuk dikaitkan dengan ular bertukar kulit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 9:31 PM

Argh...
Nko bawak lagi isu si cengkerik ni....
Aku stop baca blog nko & aku gi "launch" dulu lah!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 10:33 PM

@dinturtle

tinggalkan babi lama... kita ambil babi baru

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 11:24 PM

apeda bagi contoh pasal kulit ular...apsal tak ckp je kita kena tukar kerajaan mcm tukar seluar dalam? untuk kebersihan dan keselesaan kan? kalau dah koyak, ganti yg baru. tapi hati2 sebab ada org tu suka curi seluar dalam.. lelaki bagi hadiah spender kat lelaki pun ada jugak..wakakakaka

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 10, 2013 at 11:27 PM

mmg btl tu bro..ular tukar kulit je..tp dia tetap ular..cuma umur dan saiz bertambah..sa jugak dgn pemimpin kerajaan skrg..bertukar bersilih ganti..takkan ular tu nak tukar kepada kulit babi pr pulak? inilah akibatnya jika ada pemimoin parti yg sgt b*^"h..

....................
Reply To This Comment ...................
February 11, 2013 at 12:05 AM

ok,kita tunggu kenyataan baru dari Mahfuz muahahahaha ...

....................
Reply To This Comment ...................
February 11, 2013 at 11:56 AM

Sedangkan mahfuz tukar spender,xkan ular salin kulit pon nk jdkan isu politik...mahfuz ni pemikiran diluar kotak,tp dimasukkan dlm kotak politik...
Yg best,diangkat sbg golongan profesional/intelek pas....
Wauuuuu.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 12, 2013 at 6:44 AM

Cakap sini x guna. Retweet balik la mamat yg rasa diri dh mcm pakar ekonomi tur. Bagi segedebuk atas dahi dia. Heheghe..

Post a Comment