........... Kalimah Allah - Salah Umno Juga .... Yang Sedawa kek Siapa ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kalimah Allah - Salah Umno Juga .... Yang Sedawa kek Siapa ?

Sunday, February 3, 201314comments

KLiK Untuk Lagi Imej
INI  SEMUA  SALAH  UMNO ! !  

Bila dah tersepit, tak reti nak kona mana lagi dah, itu jerlah yang mampu pemimpin Pas jawab sepertimana Hadi yang tersepit telur melenting -

"Ini kerja Umno. Mengaku Islam... bawa isu kalimah ALLAH musim pilihan raya. Nak pancing undi guna kalimah ALLAH," 

"ALLAH tak boleh diterjemahkan. Dalam masa sama ALLAH digunakan bukan Islam ditempat dia, itu hak kamu. Salah gunakan, itu tak boleh.

"Ia ada beza dan kita kena faham. Majlis Syura Ulama buat keputusan perkataan ALLAH tidak boleh diterjemah. Perkataan ALLAH tak boleh salah guna. Kalau kamu nak (kalimah) ALLAH dalam bangsa kamu, itu hak kamu. Dipotong-potong kenyataan ini dan dilaga-lagakan," tegas beliau
.
SINAR


SIAPA yang sebenarnya tidak faham isu ? Dari awal isu lagi sejak Tokong PR menuntut kalimah ALLAH dibenarkan penggunaannya dalam Bible Melayu, kita semua menuntut pendirian Pas sebab bunyinya seperti Tokong bercakap atas nama PR.

Kalau Tokong PR tak sebut, kita pun tak bising !

Yang duk pusing2 soal penggunaan Allah dalam pelbagai situasi tu pulak kenapa ? Isu secara SPESIFIK merujuk kepada Bible versi Melayu yang mahu gantikan nama Tuhan Kristian kepada ALLAH.  Very the simple and the very straightforward !

Apakah Hadi sudah lupa ketika muncul setelah menyembunyikan diri untuk beberapa lama waktu isu Amanat Hadi heboh diperkatakan, Hadi ada berkata -

Ditanya sama ada pakatan pembangkang akan mempertahan penggunaan kalimah Allah dalam Bible seandainya memerintah negara, Abdul Hadi berkata "nanti kita memerintah dulu, tak memerintah lagi tak boleh sebut." KLiK 

Apa yang payah sangat sampai nak mengelak ?

Kemelut terbaru pula bukannya salah orang lain apalagi Umno tapi berpunca dari KEK ! Yang duk baham kek bersama Karpal dan Yang Mulia Bishop kemudian pergi jaja cerita konon semuanya berkaitan isu kalimah ALLAH dah selesai siapa ? KLiK

Umno ke yang makan kek ? Umno ke yang sedawa lepas mentekedarah 2 biji kek ?


I really don't understandla all these people ......

Pong pang pong pang .... jawab idak juga.

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2013 at 7:08 PM

MasyAllah,
walaupun dah di jangka hadi akan akhirnya akan menyalahkan org lain, aku tak sangka dia akan menokok nambah point point yg bodoh sombong .
Hilang respect aku padi hadi ni. Betul lah, makhluk yg akan memporak perandakan umat islam adalah dari golongan ulamak itu sendiri.
Nauzubillah!!!
Sedarlah sahabat sahabatku... PAS sudah jauh terpesong... Bertaubatlah!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2013 at 7:37 PM

Akhirnya paku dulang paku serpih mengata orang dia yg lebih!!
Dulu kata orang lain yg mendukung perlembagaan Reid sebagai kuffar sekarang dia pejuang tegar, dulu kata UMNO bersama MCA MIC di dlm Barisan Nasional dikata haram sekarang dia lah berpeluk peluk dgn unker kit, kapal musuh Islam boleh pulok??
Teringat kata kata N Ajis ulama UMNO adalah ular dlm semak rupa rupanya mereka lah ular dlm semak tersebut!!
Bebal sombong tak sudah sudah kalau iyer pun simpan la bebal tu jgn ditunjuk tunjuk kat masyarakat tak malu ke wei!!

....................
Reply To This Comment ...................
February 3, 2013 at 7:54 PM

Tajuk sgt klasik.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 3, 2013 at 8:01 PM

Nampak sgt pas dah kena picit telor..bodoh sombong ujub taasub semua ada..

....................
Reply To This Comment ...................
February 3, 2013 at 8:14 PM

@Anonymouscuba perhatikan blog list Pas yang ada disebelah kanan tu, ada tak mana2 blogger Pas komen ?

Tak ada kan? Mereka semua TAHU tapi kenapa mereka diam ?

....................
Reply To This Comment ...................
February 3, 2013 at 8:15 PM

@belanggambar klasik lagi hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
February 3, 2013 at 11:03 PM

Din,nmpk tgh marah bl mnulis artikel ni? Tcari2,mana perwatakan hadi sbg pmimpin. Petikan,"klw nk guna kalimah Allah,itu hak kamu." jd apa hak hadi sbg pmimpin pr? Diam xdiam,amalan hak asasi manusia,hak kebebasan dh mnguasai pas.hak org islam dh xblh nk ptahankan.

....................
Reply To This Comment ...................
February 3, 2013 at 11:41 PM

@terjuntirukBukan marah tapi geram :)

Pemimpin macam inilah yang ramai orang Melayu sokong ? Nak maju macamana ? Nak ada maruah macamana ?

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
February 4, 2013 at 1:40 AM

Isu kalimah ni,bg org yg ada asas agama, mana berani komen klu tak yakin 100%, takut terkapir. Sia sia pulak nanti yg smbhyg smpai hitam dahi, umrah sethn sekali, puasa senin kamis & 3 hari tgh bulan,.....!

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
February 4, 2013 at 7:31 AM

yg sentiasa menyalahkn org lain & tidak bermuhasabah melihat kesilapan sendiri adalah ciri kekufuran ; salahkn tok nenek - Al A'raaf 173 ; salahkn pemimpin dan ketua-Al Ahzaab 67 ; salahkn Takdir-Al An'am 148. Ego terlalu besar utk mengakui kesalahan sendiri ! tak dituju kpd sesiapa, skdr peringatan utk diri sendiri dan yg bersedia menerima peringatan. hayatilah sentiasa makna dari penghulu istigfar yg diajar ArRasul saw.

....................
Reply To This Comment ...................
February 4, 2013 at 2:20 PM

Sgt bsetuju dgn pendapat bernas anda...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2013 at 7:37 PM

Betul tu. Gambar tu agak hmmm, err,klasik ke? Weird lagi adalah. Geli nak makan. *!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
February 4, 2013 at 8:01 PM

@AnonymousSebulan senyap ..... keluar gambar jambu, baru nak komen ! hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 5, 2013 at 5:03 PM

Ada sebulan ke? Hehehe..tak perasan pulak. *!*
PCP84

Post a Comment