........... Kalimah ALLAH Makin Hangat - TERBARU ....Jangan Terkejut ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kalimah ALLAH Makin Hangat - TERBARU ....Jangan Terkejut !

Thursday, February 21, 20135comments

Kalau tak silap baru-baru ni saya ada terbaca pemimpin mana ntah yang sound pada yang lain supaya tidak lagi membicarakan hal Kalimah Allah..... alih-alih, makin galok adalah ! Lepas sorang2 keluarkan kenyataan.... Karpal, Anthony Loke, Harun, Fuziah dan ntah sapa lagi ...

TERBARU dari FB Pas Pusat, JANGAN TERKEJUT ......



Ngeh Koo Ham ? ? ? 

"Saya yakin kebanyakan agama di dunia menyakini Tuhan itu satu tetapi konsep ketuhanan itu sedikit berbeza. Saya juga bersetuju bahawa bukan Islam tidak boleh menggunakan kalimah ALLAH untuk maksud yang lain.." KLiK

Biar betul...... bukan ke apek ni yang berpendirian setiap rakyat berumur 18 tahun keatas BEBAS untuk memilih agama ?

Jadi sebelum kita puji apek ni, baik kita minta dia perjelaskan dulu apa yang dia fahami dengan ' maksud yang lain' ? Mungkin juga sedikit penjelasan apa yang dia maksudkan dengan konsep ketuhanan itu sedikit berbeza antara agama.


Apa komen Karpal dan Tokong tentang pandangan anak buahnya ini ? Datuk Harun tak nak puji Ngeh sebagai telah menerima tarbiah Pas ? 

Ingat nak padam isu ni, rupanya makin hangat hehehehehe ...

Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 21, 2013 at 10:10 PM

Salam Din,
anak sapa la yg publish statement Ngeh C Khinzir chauvinist ni..punya la bodo puak2 ni,senang sgt termakan dgn ayat2 yg mengkhayalkan dari apek ni,depa tau x ni semuanya PRU13 pnya pasal,apek ni cuba nk tunjukkan yg kononnya DAP dah faham & sensitif dgn perasaan umat Islam dan x akan merugikan PAS & umat Islam sekiranya PAS teruskan kerjasama dgn Pakatan Rakyat,ni semuanya psl nak pancing undi org Melayu.Punya laaa bodoh pecacai PAS ni!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
February 21, 2013 at 11:05 PM

´´...bahawa sesungguhnya Tuhan kamu adalah Tuhan yg Satu...¨ Al Kahfi 110. ¨Allah, tiada Tuhan selain Dia yg Hidup Kekal dan terus mengurus...¨ Al Baqarah 255. Tuhan yg Hak hanya satu, tp banyak manusia tidak menyembah kpdNya. Masing masing kebanyakannya mengandai andai tuhannya, sedang andai andaian tidak membawa kpd kebenaran tanpa petunjuk dari Allah swt. Yg hakikinya, Tuhan kamu adalah Tuhan yg Satu, dan tiada Tuhan selain Dia ! Allah swt ! Hanya Islam memperakui hakikat ini. Jika sesiapa memperakui Allah swt itu Tuhannya, mk hendaklah juga dia mengakui tiada Tuhan selain Allah dengan memeluk Islam !

....................
Reply To This Comment ...................
February 21, 2013 at 11:53 PM

@AnonymousTidak semua oraang Pas akar umbi yang tahu sebenar2nya apa yang kita duk bincangkan hari2 ni, ramai yang masih cara 'konservatif'. Sebab itu kempen mereka berubah2 mengikut crowd.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
February 22, 2013 at 1:30 AM

Setakat Ngeh apa ada....pandangan PERIBADI je..yg penting tu KARPAL/LGE/LKS..tu baru OTAI Avengelista....Ngeh ni buat penganut PAS terseNGEH-seNGEH keseronokan pulak, padahal pandangan dia bukan apa2pun

tu TANAH KELANTAN tu menggigil-gigil nak jawab...hehehe....Ngeh dah bg jawapan, Nga pulak pe citer?....terNGA-NGA je ke??..hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 22, 2013 at 9:48 AM

jangan jadi "saya bersetuju untuk tidak bersetuju" ha ha ha, ayat yg orang pas tak paham, cuma dengar ayat mula je.....

Post a Comment