........... Haron Din TIDAK REDHA Kalimah Allah Di Guna Bible Melayu TAPI Sanggup Bersama Dap Yang Mahu Lakukannya ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Haron Din TIDAK REDHA Kalimah Allah Di Guna Bible Melayu TAPI Sanggup Bersama Dap Yang Mahu Lakukannya ?

Wednesday, February 13, 201312comments

Minggu lepas Datuk Haron Din mempertahankan kalimah ALLAH dari digunakan oleh Bible Melayu, satu perkara yang dituntut oleh Lim Guan Eng pemimpin Dap. Sehingga kini Lim Guan Eng @ Dap @ PR masih BELUM LAGI menarik balik tuntutan itu dan juga pendirian  bersama PR seperti yang diumumkan Hadi bulan lepas.

"Saya selama-lamanya akan pertahankan kalimah Allah...tak akan reda sama sekali kalimah itu diletak (menggantikan 'God' dalam Bible versi bahasa Melayu).
 
"Boleh jatuh syirik dan (sesungguhnya) Allah tak ampunkan dosa orang yang lakukan syirik,"

Maka tidak salah kalau kita andaikan tuntutan Lim Guan Eng itu bakal menjadi kenyataan sekiranya PR mengambilalih tampuk pemerintahan negara.

Hari ini Sinar melaporkan -

KANGAR - Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din disahkan akan bertanding pada pilihan raya umum akan datang di negeri ini.

Mengesahkan perkara itu, Pesuruhjaya Pas Perlis, Hashim Jasin berkata, pihaknya sudah mengemukakan tawaran bertanding kepada Haron dan mendapat maklum balas positif.

"Kita beri tawaran ini sejak 2011 lagi dan terbaru, tahun lalu. Beliau jawab secara positif menyatakan kesediaan untuk bertanding kali ketiga walaupun sudah tewas dua kali sebelum ini,"


Saya jadi keliru dengan pendirian Haron Din, jika benar sepertimana dakwaan Hashim Jasin yang juga didakwa MEMILIKI SEBUAH KERETA MEWAH BERJENAMA PORSCHE ! KLiK 

Tidakkah dengan bertanding atas tiket Pas yang berpakat dengan Dap parti yang mahu menggunakan kalimah Allah dalam Bible Melayu merupakan satu bentuk SOKONGAN kepada tuntutan yang boleh membawa kepada syirik itu ?

TIDAK REDHA dengan tuntutan Dap tapi bersama-sama berjuang dengan mereka

Oya, kenapa tidak Datuk Haron Din SENDIRI yang beri kenyataan ? Kenapa harus seorang pemilik Porsche yang bercakap bagi pihak beliau ?

Saya harap Datuk Haron dapat tampil berikan pengesahan.

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
February 13, 2013 at 4:09 PM

Dia tengah istikharah tu.. Belum sampai ilham dari Allah lagi..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 5:39 PM

Ustaz Haron.. Yang Tinggi Ilmu Islamnya.. Ada Doctorate dlm Syariah... isu Kalimah Allah..

1) Kenapa Dato. Tak buat Road Show mempertahankan kalimah Allah?.
2) Kenapa Dato tak komen dengan media berkenaan Anuar yg membenarkan kalimah Allah di pakai oleh Org bukan Islam?..
3) Adakah Dato Ulamak yg mengunakan ilmu agama untuk dunia..? Ulama akhirzaman.
4) Kenapa Allah bagi sakit dekat Dato, Sbb takut bersuara untuk mempertahan kalimah Allah?




....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 5:43 PM

salam,

dato cakap tu hanya sebagai ketua no.2 dalam majlis syura. ni semua berlakon ajer. bro din apasal percaya. kalu letak jawatan besar kat tangan kanan, dan agama di tangan kiri, mestilah jawatan dulu. agama tu bila pencen nanti. dah orang tanya, kita jawab la asalkan menepati kehendak ahli kaki maki hamun. kalu jawab salah, tak pasal kena maki hamun, mana tahan telinga dan hati. iman tak cukup lagi, kesabaran kurang dan kita dalam golongan kaki putar alam atau pun dalam golongan orang yg munafik pasal asyik menipu ajer. tu pun bro din nak percaya kat kami. mana berani, nanti kena cerai bini. bai`ah tu, kena ikut, kalu tak ikut berdosa. kalu dengan Allah boleh mohon ampun dan bertaubat. tapi kalu dengan pas, dapat maki hamun, lagi teruk daripada berdosa dengan Allah. dato tak keluar pas ni pasal kesian kat bini. takut nanti kena buat cina buta. biarlah dato bersubahat dengan kalipah umar abdul aziz guan eng tu. daripada membela nama Allah lebih baik la tak cerai bini. bahagian tu kementerian dalam negeri punya hal mereka ada kuasa. kami takat cakap jer. saja nak pelaga kerajaan biar nampak busuk sentiasa. dato balik dulu nak meliwat dengan BABI pulak.

....................
Reply To This Comment ...................
February 13, 2013 at 6:06 PM

Saya hairan kenapa pemilik Porsche yang cakap bagi pihak Haron Din. Dia tak boleh cakap sendiri ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 6:22 PM

Dato Harun Din tak sesuai jadi pemimpin politik kerana beliau tidak pandai bermuka-muka, berlakon di hadapan media dan pandai dalam spin fakta. Beliau seorang jujur dalam memberikan pendapat tentang hukum-hakam dan tidak pandai memberi jawapan selamat semata-mata nak jaga hati rakan sekutu. Harun Din mesti mengekalkan statusnya sebagai seorang ulama. Saya mencadangkan supaya beliau diberi kedudukan sebagai mursyidul am pas yang baru menggantikan nik aziz yang telah melepasi tempoh persaraan.

....................
Reply To This Comment ...................
February 13, 2013 at 6:36 PM

@AnonymousSatu cadangan yang baik buat renungan orang Pas

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 6:38 PM

itulah yang dikatakan politik suku yang diamalkan PAS :

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eFMnssvAeOY

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 10:21 PM

Tindakannya itu boleh diibaratkan sebagai "rasa nak berak , tapi tak rela ke jamban . Lebih rela berak dalam seluar. Hmmm, betul ke perumpamaan saya ni? Saya pun dah keliru
hehehe*!*
PCP84

....................
Reply To This Comment ...................
February 13, 2013 at 10:56 PM

@AnonymousEh, TEPAT sekali perumpamaan tuan puteri !

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
February 14, 2013 at 1:12 AM

Pendapat peribadi saya : Lebih selamat Dato' Ust Haron Din keluar sj dari PAS sekarang. Perjuangan Islam PAS sekarang tersasar dari banyak ayat ayat Al Quran dan Hadis ! Semoga kita semua terselamat dari fitnah dunia ini, dan selamat kita di Akhirat nanti , Amiin !!!

....................
Reply To This Comment ...................
February 14, 2013 at 10:29 AM

Entahla Din..Kalau Ulama yg condong pd umno ingn bertanding dicaci maki konon menjual akidah,menggadai agama dll.Tp bila bertnding atas tiket PAS mula la dpt hidayah,memperjuangkan keadilan dll.

Rasanya kalau ulama sejati takkan nk join mana2 parti kerana parti sndiri terlibat dlm sistem demokrasi yg jelas bertentangan dgn Islam.

Tgk adik dia Dato Hassan Din.Lgsg tak join politik.Merata tmpt dia berdakwah.Universiti,Syarikat korporat GLC,Jabatan Kerajaan,Istana,Hotel2 Mewah,TV,Radio dn segala ceruk tmpt dia berdakwah.Takder plak sy tgk KURANG keISLAMan dia sbb tak join politik.

....................
Reply To This Comment ...................
February 14, 2013 at 11:07 AM

@To Live AgainPoint yang bagus !

Apakata kita minta adik dia komen tentang perilaku Pas, tengok apa komen orang Pas ! hehehehe

Post a Comment