........... Hadi - Umno Tak Tahu Memerintah @ Majoriti Rakyat Bodoh ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Hadi - Umno Tak Tahu Memerintah @ Majoriti Rakyat Bodoh !

Friday, February 1, 201310comments


Kenyataan bodoh sombong dari Presiden Pas Hadi Awang -

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Umno tidak tahu membina sebuah negara yang berteraskan kepada agama Islam.

“Bukan kita tidak boleh bekerjasama dengan Umno, boleh bekerjasama. Tapi baik perintah negeri, Umno tidak tahu memerintah negeri. Tidak boleh kerjasama sebab mereka tidak tahu memerintah."
KLiK


Saya percaya reaksi ramai ada 2, tak kisahlah nak sebut mana yang dulu tapi dua2 pun akan disebut -

- Habis tu .... Pas pandai sangatlah ?

- Habis tu .... Dap pandai sangatlah bina negara berteraskan Islam ?

Kan ...kan .... kan ?

Ayat kedua dari tajuk  - Majoriti Rakyat Bodoh tu saya yang tambah sebab secara tak langsung, Hadi menyatakan rakyat Malaysia yang terus memilih Umno BN untuk memerintah negara selama 12 kali Pilihanraya atau 55 tahun adalah bodoh.

Kenapa yang terus menerus pilih parti yang tidak tahu memerintah ? Kenapa tidak pilih Pas ?

Kenyataan2 seperti itulah,  juga seperti artikel sebelum ini dimana Nik Aziz menghukum Menteri Itu Akan Masuk Neraka KLiK, yang akan terus mengekalkan Pas sebagai parti level kampung.

Oya, satu lagi perkara yang buat saya TAMBAH geleng kepala bila baca artikel Sinar diatas adalah gambar yang dipilih untuk dikaitkan dengan kebijaksanaan Pas untuk memerintah ! Alahai ... takde model lain ?

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2013 at 11:53 AM

Pemimpin pas sendiri pun banyak yang tak cerdik. Cari sendiri

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2013 at 11:54 AM

mcm masa die perintah ganu dulu bagus sgt..
-aldan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2013 at 12:30 PM

Kalau sampai 12 Kali rakyat beli benda yang sama, maknanya baik lah tu... Kalau dah 12 Kali rakyat tak beli2, maknanya tak baik lah tu..... Tak faham aku macam mana dia berfikir

....................
Reply To This Comment ...................
ada sedara org k'tan
February 1, 2013 at 12:54 PM

tidakkah tuan tuan tahu rakyat k'tan, kedah, penang dan s'gor hidup aman damai, penuh kemakmuran,tiada kemiskinan, semuanya kaya kaya belaka, jenayah sifar. agamanya juga terpelihara, rakyatnya alim alim belaka dan yg bkn Islampun tak lama lg akan menjadi Islam hasil dakwah pemimpin mrk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2013 at 1:24 PM

Pas bukannya nak dirikan negara Islam. Nizar dah kata dalam dun perak. Hadi pun kata nak dirikan negara kebajikan aje. Pembangunan konsep pas ialah kutip derma dari dakyat kajplu cukup baru kita buat jalanraya. Harta negeri bagi kat cina dap perak sebab dia tak leh masuk syurga dadi dunia kita bagi kedia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2013 at 4:49 PM

pada ada sedara org k'tan, jangan tersilap sy org ktan tulen, bila balik ktan cukup risau dgr mat dadah pecah rumah setiap mlm kat kg saya, terpaksalah org kg berjaga dgn skim rondaan sukarela(srs) ciptaan kjaan BN setiap mlm.

Sekarang fenomena geng2 gedebe guna pistol dlm menjalankan urusan mereka, dulu setakat guna klewang, parang bertetak( fenomena ni masih berlaku). Dulu mana ada bunuh atau cederakan musuh guna pistol, skrg amat berleluasa di ktan. Sy bukan bandingkan dgn negeri lain cuma nak jelaskan bahawa apa yg dikatakan tu tak betul.

Bakat2 baru dlm dunia gedebe selalu ada malah semakin ramai, kalu dulu geng sg petai dan geng kg kemumin agak masyor dgn kaki bertetak, sekarang merata tempat diktan, malah anak2muda plak yg tk mau dgr 'gembala'(org tua gedebe yg dihormati).

Inilah situasi yg berlaku diktan, dulu tarbiah usrah pd anak muda giat dijalankan, tapi sekarang pendekatan ceramah saja dlm mentarbiah anak muda. Pendekatan usrah lebih fokus pd setiap individu berbanding dgn ceramah, bnyk maki hamun sikit keilmuan, langsung tiada pentarbiahan disini.

Cabang empat gunong.

....................
Reply To This Comment ...................
February 1, 2013 at 5:50 PM

@Anonymouskalau tak silap, sedara kita tu menyindir jer ....

point saudara tentang perubahan pendekatan kearah dakwah ceramah, memang menarik.

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
February 1, 2013 at 6:14 PM

Kalau ikutkan aku carutkan aje musibat 2 ekor yg dah menghancurkan PAS ni. Aku sbg bekas ahli PAS seumur hidup memang takkan maafkan 2 ekor ni.

....................
Reply To This Comment ...................
February 1, 2013 at 7:18 PM

PAS pandai. Pandai komplen.
Bila mereka diberi tanggungjawab, kelam kabut dan tunggang langgang jadinya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 1, 2013 at 8:55 PM

Bila otak beku berhujah maka jadilah mcm tapai basi. Hehehe... barangkali hj hadi nie dh telupa soal ad-dinnu nasihah & sifat ujub takbur.

Post a Comment