........... Dong Zhong Meleleh Air Liur Menanti Kunjungan Raya Cina Najib | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dong Zhong Meleleh Air Liur Menanti Kunjungan Raya Cina Najib

Friday, February 15, 20139comments

'MENARIK' berita dari Mkini -

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menerima jemputan Dong Zong untuk menghadiri majlis rumah terbuka pertubuhan pendidik Cina itu Ahad ini.

Perdana menteri mengesahkan kehadirannya melalui sepucuk surat yang diterima oleh Dong Zong dari Pejabat Perdana Menteri hari in, kata Timbalan Pengerusinya, Chow Siew Hon ketika dihubungi Malaysiakini.


Belum apa-apa, air liur mereka dah meleleh ...

Bagaimanapun, beliau tidak tahu sama ada perdana menteri akan membuat sebarang pengumuman mengenai permintaan Dong Zong semasa kunjungan tersebut.

Dan pastinya akan menjadi satu kebanggaan buat Najib kerana - 

.... ia akan menjadi satu peristiwa yang bersejarah kerana Najib merupakan perdana menteri pertama dalam tempoh 50 tahun, menghadiri majlis Dong Zong dan ini akan menjadi isyarat yang baik ke arah memupuk hubungan yang lebih baik antara kerajaan dan masyarakat Cina.

Kita tunggu HADIAH apa yang bakal Najib bawa bersamanya nanti ..... 



Share this article :

+ comments + 9 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 10:24 AM

salam,

dong zong panggil abang datang raya. anak abang pandai pulak cakap bahasa nombor satu yang diutamakan. jadi dah ada penterjemah bila abang besar berbincang dengan pengundi yang tak tahu berbahasa kebangsaan kerana mengutamakan bahasa ibunda. bro din marah ker? nanti kena buang dari senarai blog list. jangan kritik banyak sangat, pru13 dah dekat. ah jib gor kena nampak dan kelihatan sangat hebat. masa ni la ramai orang cari modal dan untung cepat dan mudah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 10:57 AM

Memang tak sanggup nak dengar hadiah ang pow paling besar bakal diberi bapa vernakular ni. Kadang-kadang terfikir biarlah skandal dia/rosmah tu betul, biar UMNO ni berganti presiden. Semakin perkasa Cina di Malaysia ni. Transformasi yang dilaung-laungkan oleh beliau hanyalah bererti "memperkasakan Cina".

....................
Reply To This Comment ...................
KA
February 15, 2013 at 11:23 AM

tak paham tak paham tak paham lah bapak vernakular ni.adehhhh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 11:58 AM

jangan hadiah yee sang sudah ler. ntah bila agaknya akan berakhir pembodekan Najib nih. aku kira ramai dah orang orang Melayu dan diatas pagar yang dah meluat. jangan sampai melalut melalut pemberianya sudah ler. ada kah ini merupakan ujian dan dugaan kepada orang orang Melayu? Najib kena kenal diantara 'adil dengan saksama, baru betul. jangan pulak nakkan 'adil hak orang orang Melayu kena bagi sama rata.

....................
Reply To This Comment ...................
February 15, 2013 at 1:56 PM

@AnonymousKritik SEBELUM kejadian adalah lebih afdal :)

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
February 15, 2013 at 5:00 PM

Dong Zong akan dpt apa yg mereka kehendaki. Najib dah tak peduli org Melayu dan undi mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 5:55 PM

@Antihipokrit

najib perlukan orang Melayu untuk mengekalkan dia jadi PM. kemudianya dia akan bagi lagi kat bangsa bangsat tu sehinggakan tak der aper lagi yang tinggal untuk orang Melayu. selepas itu Malaysia akan menjadi Cinasia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 5:59 PM

Salam din, ada tak cara nak bagi najib baca blog2 berkenaan hal ni. Dah naik mual aku tengok najib punyala desperate nak undi puak mata sepet ni. Bagi dia baca dan tengok sendiri betapa menyampahnya sebahagian kita dengan apa yg dia buat dengan puak hamjadah ni. Biar berpada.. Berbulu je aku tengok. Kadang2 dah tak larat nak justify najib punya bodek dgn puak ni. Tolongla din..buatla cara apa pun janji dia baca sentimen akar umbi skrg ni..hang emel link hang kat dia biar dia baca. Senak dah perut aku dgn benda yg dia buat ni...

....................
Reply To This Comment ...................
February 16, 2013 at 8:46 AM

Pandaikan cina dong zhong ni ambik kesempatan... Apa najib nk buat kita tgk la. Lps tu kita tgk plak video apa nk kluar utk malukan najib

Post a Comment