........... Dap Perjuang Islam ? Kahkahkahkahkahkahkah .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dap Perjuang Islam ? Kahkahkahkahkahkahkah ....

Tuesday, February 26, 201313comments

Apa dia ? Tak berapa dengar tadi ..... Dap juga perjuangkan Islam ? 


KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH ! ! ! ! !

Betullah si Lim Guan Eng kalau sesekali buat lawak .... berguling dibuatnya !

Dap perjuangkan Islam ? Hahahahahahahahahahaha ......

Adoooi , keluar airmata sebab ketawa kuat sangat .... hahahaha.. Nak berhujah pun malas .... Tak perlu pun !

Orang Pas percaya ? Pencacai Pas yang sebelum ini begitu KONSISTEN menonjolkan kebaikan dan kezuhudan Lim Guan Eng dalam blog mereka - kenapa ek ? - mesti pecah kepala nak spin ayat Lim Guan Eng itu.

Diorang pun mesti tak tergamak nak menipu pembaca mereka sampai ketahap itu ... kan ? kan ? tapi kalau tak tulis, marah pulak TOKONG.  Nak tak nak terpaksa jugalah tulis...... kita tengok siapa yang sanggup MEMPERBODOHKAN DIRI SENDIRI cuba mengiyakan dakwaan Tokong yang Dap perjuangkan Islam ... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ........

 'Baguslah DAP kini perjuangkan Islam'

KUALA TERENGGANU 25 Feb. - Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib tidak terkejut apabila Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menegaskan bahawa parti itu juga berperanan dalam usaha menegakkan Islam di negara ini.

Namun beliau yang awalnya agak keberatan mengulas, dengan nada agak sinis berkata, adalah bagus sekiranya DAP menjadi sebuah parti yang tidak menghina Islam dan bukan anti-Islam.

Beliau turut 'menyambut baik' sekiranya DAP menjadi parti yang menegakkan Islam seperti mana dakwaan Guan Eng bahawa perkara itu termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

"Baguslah kalau begitu (DAP sebuah parti yang tidak menghina Islam dan bukan anti-Islam), bagi saya baguslah tu,'' katanya kepada Utusan Malaysia sebagai mengulas ucapan Guan Eng dalam konvensyen pakatan pembangkang yang berlangsung di Shah Alam, Selangor hari ini.

Pemimpin DAP itu yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang antara lain menyangkal dakwaan pihak-pihak tertentu yang menyatakan DAP menghina dan anti-Islam sedangkan parti itu menegakkan agama Islam seperti mana termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

Guan Eng sebelum ini pernah mengguris perasaan umat Islam di negara ini apabila mahu penggunaan kalimah Allah dibenarkan bagi agama lain.

Ditanya mengenai dakwaan Guan Eng bahawa DAP adalah sebuah parti yang memperjuang serta menegakkan Islam, Harun berkata: "Itu lagi bagus. Mungkin dia nak tukar agamalah tu."

Ketika diminta mengulas lebih lanjut mengenai kandungan ucapan Setiausaha Agung DAP itu termasuk mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai Perdana Menteri, Harun bagaimanapun enggan menjelaskan perkara itu.

"Maaflah, biarlah dulu. Saya tak dapat ulas lebih lanjut tentang perkara ini, sebab saya belum lagi terima dan dengar ucapannya," ujar beliau.

Share this article :

+ comments + 13 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 3:06 PM

Al-baghal wal bahaloool...itulah darjat pemimpin-pemimpin utama Parti Isle Semalaysia...dan punya pengikut-pengikut yang setia bagai al-khinziiri-la-aiunun...tanpa menggunakan anugerah teragung yang diberikan pada setiap al-insaani...iaitu al-akli...natijah nya...itu lah yang terjadi pada masa ini....

anti PAScib*i

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 3:13 PM

Man kau jaga man, aku nak pengsan ni.. sedutan cerita keluarga 69.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 4:09 PM

mmuahahahahaha.. dap jaga Islam? tulisan jawi kat roadsign dijadikan isu, ada hati kata nak jaga Islam? itu belum masuk isu pasal azan, pasal tarhim, pasal kalimah Allah dab bla bla bla lagi tu..

....................
Reply To This Comment ...................
February 26, 2013 at 4:23 PM

Sori lari tajuk kejap..
Smlm sampai ke terengganu,dr telemung tinggal di rusila... Pergi chenering ke KT. PENUH BENDERA!!! Kesian kat MB trengganu,buat undang2 org xikut... Klw pbangkang saja,ok la,dh semua pun maklum. Ni bendera bn pun byk. Yg perhentian bus brubah jd mcm pondok pilihan raya pon ada.
Apa yg tfikir,klw undang2 org dh buat,tp sengaja langgar,tunjuk sgt sikap bongkak dan sombong.. Skrg angin kuat,takut jd kemalangan.ombak kuat mcm turtle blh mlambung ke pantai. Sian terengganu,tahun melawat terengganu musim pilihanraya.. Xcantik xcantik..
Isu ini??? Dap pejuang islam???ya la tuh...dl pas penah bbangga,lim guan eng buat LCD gergasi waktu solat,buat surau di padang kota,bertapa pejuangnya dap tahap taliban... Nmpk x?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 4:50 PM

Talian hayat LGE sebagai individu politikus pastinya tidak berada dalam kabel Muslim. Begitu juga talian hayat parti LGE tidak ditentukan oleh undi Muslim.

Buktinya, LGE mendapat kuasa susulan mendapat undian tinggi dalam kawasan yang majoriti pengundi adalah terdiri dari bukan Muslim. Maknanya tanpa undi Muslim, LGE tetap terpilih sebagai YB.

Begitu juga tanpa bergabung dalam sebuah pakatan, parti LGE pernah mendapat sokongan yang mengatasi sokongan pengundi bandar terhadap MCA. Maknanya tanpa bergabung, Dap masih mampu mendapat jumlah kerusi seperti sekarang ini.

Apa yang LGE dan Dap harus sedar ialah, tanpa undi Muslim, LGE dan partinya tentunya tidak akan balik kampung untuk ternak 'ayam', tetapi pastinya akan hilang kerusi KM di Penang dan hilang kerusi kuasa menerusi proksi di Selangor.

Cumanya kenapa pulak LGE lebih lantang dari parti Muslim? Apakah parti Muslim yang terhutang bodi pada LGE? Atau apakah LGE berasakan parti Muslim dalam keadaan akan menerima apa saja tekanan kerana parti Muslim memang terhutang bodi pada parti LGE!!??


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 5:12 PM

Hakikatnya, susulan berkawan Daplah perkataan isle telah tergugur dari ungkapan "negara isle" lalu kini terciptalah "negara berkebajike". Apakah ini tidak bermakna Islam telah rugi?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 5:19 PM

Apapun pandangan parti isle terhadap penyingkiran Hassan Ali dan Nasharuddin, persepsi rakyat adalah, ada tangan ghaib anti-agama yang memandu parti berkenaan untuk tunduk pada agenda puak-puak anti-Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 6:57 PM

hudud dan negara Islam...OVER MY DEAD BODY....so masihkah DAP PEJUANG ISLAM?

Sat Din...kucing aq gelak tergolek2 smp terberak....

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
February 26, 2013 at 7:55 PM

PAS dah boleh tutup kedai la. DAP dah ganti PAS. hahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 26, 2013 at 10:31 PM

Sesiapa yang percaya cakap Guan Eng ni, dia juga patut percaya yang babi boleh terbang.

....................
Reply To This Comment ...................
February 27, 2013 at 2:42 AM

@terjuntirukLarangan bendera itu hanya untuk BULATAN dan JEMBATAN..

....................
Reply To This Comment ...................
February 27, 2013 at 2:43 AM

@AnonymousYa, Dap tidak perlu undi orang Melayu tapi Dap perlukan rakan parti orang Melayu yang sanggup tunduk demi kuasa

....................
Reply To This Comment ...................
February 27, 2013 at 2:44 AM

@AnonymousBabi berenang biasa dah tengok !

Post a Comment