........... Dan Pemenangnya Adalah ........DONG ZHONG ! ! ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dan Pemenangnya Adalah ........DONG ZHONG ! ! !

Sunday, February 17, 201319comments

Hari ini hari yang Bersejarah bagi cina2 kiasu yang dinaungi payung Dong Zhong .... DAN hari yang Bersejarah juga buat orang Melayu.... DAN Hari Bersejarah juga buat rakyat Malaysia yang mahu melihat Perpaduan melalui sistem Satu Sekolah.

Pagi tadi Kedua2 pemimpin Melayu yang berebut jawatan Perdana Menteri Malaysia sudah TUNDUK kepada Dong Zhong !  Tak kira siapapun yang menang PRU13, baik BN maupun PR, telur orang Melayu yang diamanahkan kepada kedua pemimpin itu sudah diGENGGAM KEMAS,  ERAT TERKUNCI oleh puak chauvinis Dong Zhong .... TAHNIAH DONGZHONG !

Mereka yang pro Satu Sekolah, tak perlu nak berangan lagi dah nak tengok Satu Sekolah selagi Najib dan Anwar punya pengaruh politik. 

Situasi Menang-menang buat Dong Zhong walau apapun keputusan PRU13.



Mula-mula Kunjungan Najib - Klik, Klik,



Disusuli Kunjungan Anwar - KLiK, KLiK


Saya perasan ada usaha dikalangan pengamal media kedua belah pihak untuk cuba MENANGGUK DIAIR KERUH dengan cubaan meMENANGkan samada Najib atau Anwar dalam kunjungan Raya Cina mereka.

MANA ADA MENANG BEB ! DUA-DUA PUN KALAH !


Walaupun kedua mereka tidak berucap @ tidak menjanjikan apa-apa TAPI semua pun boleh nampak dengan jelas siapa pemenang sebenar.

Dua-dua TAKUT nak menyatakan dengan kata-kata hadiah yang bakal diterima oleh DongZhong kerana mereka juga perlu jaga hati orang Melayu, jadi baguslah .... dua-dua pun pakat bincang senyap2 dengan DongZhong.

HADIAH SIAPA LEBIH BESAR ?

Siapa yang berani offer Bahasa Cina sebagai Bahasa Kebangsaan Kedua Negara ? Ada berani ? Kalau berani, gerenti undi cina kiasu anda punya hahahahahaha .....

Share this article :

+ comments + 19 comments

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
February 18, 2013 at 12:18 AM

Saudara Din,

Apa nak dijanjikan bahasa kebangsaan kedua !, kalau siapa dapat menjanjikan bahasa Cina sebagai bahasa kebangsaan sudah tentu gerinti menang pilihan raya dan dapat jadi PM.

Ketika ini dipersekitaran rumah saya ni bagai nak pekak telinga dengan bunyi merchun dan bunga api ,"bahan telarang" tak tahulah telarang dan dilarang yang sebagai mana, kemampuan mereka mengatasi larangan .

....................
Reply To This Comment ...................
labi
February 18, 2013 at 1:38 AM

melahirkan melayu yg boleh berbahasa cina akan menghilangkan kuasa cina itu sendiri.melayu yg boleh berbahasa cina amat bernilai dan berbahaya kpd cina.kalau dh nk sangat sek cina inisiatifkan saja pada mana2 pelajar melyu yg ke sek cina dgn berbagai bantuan.

....................
Reply To This Comment ...................
February 18, 2013 at 2:10 AM

@labi Jangan salah faham, isu utama adalah pemisahan murid2 sekolah dengan wujudnya sekolah vernakular.

KEBETULAN melibatkan sekolah cina dan puak2 cina kiasu yang bermatian mempertahankan kewujudannya.

Saya tidak punya masalah sesiapapun mahu belajar bahasa cina tapi UTAMAKAN dulu Bahasa Kebangsaan dan Perpaduan Nasional.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
February 18, 2013 at 4:13 AM

hahaha...betul la tu bro DT, dua2 kalah....sayapun baru perasan bila bro bangkitkan.

secara bawah sedar, kita rakyat marhaen kat bawah ni ramai2 ditanam doktrin utk menerima kehadiran sek vernakular kat Malaysia

tapi sejak PM dulu sampai sekarang waima TM yg dikatakan ULTRA MELAYUpun GAGAL utk memansuhkan sek vernakular ni...sebab undi je ke atau ada sebab lain sebenarnya?

setakat ni mmg tak nampak mana2 tokoh yg berani sentuh isu ni bro...masing2 jaga undi....kita faham & org2 Cina/India tu pasti lebih tahu mcm mana nak mainkan benda ni

cuma satu je yg org Melayu/bumiputera boleh lakukan kalau betul2 nak sekolah vernakular dimansuhkan.......BERSATULAH & BANYAKKANLAH ISI RUMAH (harap faham maksud tersirat)....hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 18, 2013 at 7:40 AM

Dulu tuntutan dong zong ingat lagi 13 tuntutan, n tun m dan semua melayu pakat kata pegi mampus.

Saya sangka ada pemantau blog utk najib. Tp nampaknya dia hanya membisukan diri walaupn tau kita org2 melayu marah.

Utk pengetahuan datuk seri dong zong adalah pertubuhan paling racist di msia lebih drpd dap. Kalau itu pn datuk seri xtau lebih baik jgn jadi warganegara.

Saya x nampak keperluan membodek sampai perlu ziarah mereka. Berjumpa mereka seolah2 mengulang kisah perjumpaan namawee. Umpama memijak atas kesabaran kami org2 melayu.

Saya harap lepas PRU datuk seri akan letak jawatan.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
February 18, 2013 at 9:33 AM

@Otak geliga Sekadar mengimbas kembali - http://dinturtle.blogspot.com/2012/06/tun-mahathir-sekolah-vernakular.html

....................
Reply To This Comment ...................
February 18, 2013 at 9:37 AM

@AnonymousPenyokong BN dan PR sibuk melihat sudut yang boleh memenangkan pihak mereka, tapi semua gagal melihat melalui kacamata bangsa dan negara

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 18, 2013 at 10:40 AM

Cara pemerintahan DAP ala Israil. Kita baca buku Perang Arab Israil..baru kita tahu cara licik Israil rampas bumi Palestin..umpama DAP Cina nak ambil tanah Melayu Malaysia (Tanah Melayu) ini.

Contoh jelas hal rumah mampu milik kat Penang. Mana ada orang melayu mampu beli rumah RM400k (tak logik). Orang Cina banyak yang mampu..depa beli..Melayu merempat. Apa yang Melayu boleh buat..nak rampas balik tanah?..geran nama orang Cina..bila rampas mesti DAP panggil orang asing luar nak tolong depa, Kerajaan diugut kalau tak ikut ekonomi down..tentera asing boleh datang..kata Kerajaan tak adil..depa kata Kerajaan nk rampas tanah. Last2 Kerajaan terpaksa ikut telunjuk depa yang mana kawasan tanah yang hampir 100% milik Cina di wartakan khas untuk Cina..dari separuh kawasan kat Penang lama2 tinggal sikit utk orang Melayu. Akhirnya..Penang ini Cina Yang Punya.

Awas kepada kita orang2 Melayu..sejarah mengajar kita..ketahuilah sejarah. Khuatirnya kita akan merempat di tanah sendiri. Mungkin bukan sekarang tapi mungkin di akhir 7 keturunan kita.

Tiada parti yang boleh perjuangkan kita orang Melayu..kecuali UMNO..itu pun masih belum cukup kuat..nak harap PAS jauh sekali kerana dah bersengkongkol dgn DAP yang terang2 menentang Islam. Islam itu siapa? Bukankah orang Islam kat Malaysia ni 95% nya bangsa Melayu?..dan secara tak langsung DAP itulah yang juga menentang orang Melayu kita.

Oleh itu buat permulaan..sokong UMNO (parti yang masih ada) utk kukuhkan Islam. Kemudian baru kita bersatu dgn parti2 Melayu / Islam lain. Sesungguhnya Islam itu bersaudara.

-Zas-

....................
Reply To This Comment ...................
February 18, 2013 at 10:44 AM

Dr kanak2 kita dh pisahkan mereka,xgabungkan skali. Bl dh besar,dh susah. Mcm mn nk 1malaysia klw adad dan budaya etnik xdifahami etnik lain. Kat skolah la tmpt plg sesuai. Kat indonesia relek ja cina xdak skolah cina,hidup pandai ja

....................
Reply To This Comment ...................
February 18, 2013 at 11:11 AM

@AnonymousPersoalan yang menakutkan - SETELAH Penang dimiliki mereka ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 18, 2013 at 11:31 AM

Aku tak paham kenapa Raya Cina tahun begitu meriah disambut kerajaan....sana sini rumah terbuka..lebih dari raya melayu..there is almost nothing can do to pull this ultra kiasu vote back, unless give all the power to them.. keep on dreaming BN.

....................
Reply To This Comment ...................
Ibni Ismail
February 18, 2013 at 11:34 AM

Salam Tuan,

Talam dua muka adalah istilah tepat untuk spesis mata sepet ini.

Mereka melaungkan Bangsa malaysia dan sentiasa menganggap bahawa mereka dilayan seperti warganegara kelas kedua selepas bangsa saya. Namun dalam masa yang sama mereka tetap enggan bersekolah bersama sama bangsa saya atas pelbagai alasan.

Kepada spesis ini, jangan lah bermimpi anak cucu kita akan bersatu hati dan saling memahami jika mereka dipisahkan pada peringkat awal persekolahan. Inilah peringkat umur yang sangat penting. Keadaan sekarang ini adalah kita berjumpa dengan spesis mata sepet ini hanyalah dialam pekerjaan yang mana hubungan kita adalah semata mata untuk mencari wang, wang dan wang.

Walaupun saya ini orang UMNO tetapi kebaikan melampau PM Najib ini hingga keperingkat membodek spesis mata sepet ini dah mula menimbulkan rasa mual semacam mahu termuntah.

....................
Reply To This Comment ...................
February 18, 2013 at 11:49 AM

@Ibni IsmailKita kritik bukan bermaksud kita sudah tidak lagi menyokong. Kita kritik kerana mahu perbetulkan, menjadi lebih baik. Sokong tetap sokong.

Kena ubah cara lama yakni rakyat mengikut pemimpin kepada pemimpin mengikut rakyat !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 18, 2013 at 11:51 AM

Salh satu sbb knp orng melayu saje yg kt pk yg jd polis n tentera , kerana orng cina tk pnh rsa malaysia ni negara mereka

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 18, 2013 at 11:59 AM

salam,

tak perlu tawarkan bahasa kebangsaan pun. hanya pastikan sekolah mereka bertambah cukup. mereka tak memerlukan kerajaan untuk bekerja. mereka boleh hidup sendiri. tapi mereka lupa, bila orang melayu susah, semua kedai mereka akan kosong. hanya orang melayu yg pandai menghabiskan duit di kedai-kedai. pi la mana-mana tempat, ramai melayu yg membeli. tanpa melayu sapa la bangsa lain untuk berjaya di malaysia ni.

....................
Reply To This Comment ...................
February 18, 2013 at 2:27 PM

Puak Dong Dong ni bolehlah bersorak selepas ni. Pengaruh mereka semakin besar, slowly but surely. Saya katakan, memang tidak mustahil satu hari nanti Bahasa kebangsaan kedua negara ialah Bahasa Cina. Tengok sajalah nanti, kalau tak tulis dalam perlembagaan pun xpa, cuma dari segi hakikat keadaan semasa saja. (papan iklan, nama kedai, iklan tv, sekolah cina, semua cinax3)

Mereka pulak nak mintak sama rata itu-ini..DAP nak hapuskan hak bumiputera.. Saya katakan, kalau nak cakap soal persamaan hak, apa2 pun kena mula di sekolah cina dulu. Mansuhkan semua sekolah Cina dan Tamil. Diorang nk kita berkorban hak bumiputera, tapi diorg sndiri haram xnak berkorban kecinaan mereka. Boleh pergi mati la

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 18, 2013 at 3:51 PM

Tiap kali raya cina, semua cina dapat angpau busat punya... Raya islam, orang melayu memang merempat di bumi sendiri, takat bonus je... Tu pun puak cina jugak yang kenyang sebab kita beli dari mereka juga....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 18, 2013 at 4:34 PM

Kita jangan lupa sebahagian ayat-ayat provokasi yang telah diucapkan oleh kaum ni. Ini bukan sekadar pengulangan daripada dulu tetapi menunjukkan hati kaum masih ni penuh dengan hasad dengki kepada Melayu. Sejarah yang berulang!

Feb. 2013
"... di Pulau Pinang, polis Melayu tidak ada kuasa kerana Pulau Pinang adalah hak milik Cina."

Mei 1969
1. "Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu"
2. “KL sekarang cina punya”
3. “Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.”
4. “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!”

Perlu diingat, sekolah jenis kebangsaan ni adalah sarang komunis. Walaupun komunis telah kalah tapi ideologinya masih tetap dipertahankan. Dan status kuo ini telah dijamin oleh pemimpin Melayu pengkhianat!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 19, 2013 at 10:49 PM

Sebenarnya tak perlu PAS/melayu dalam PKR kuat sangat dalam PR. Cukup dengan sekadar mengacah UMNO, UMNO jadi kelam kabut, Cina dari MCA/DAP yang mengaut keuntungan. Kalau situasi ini berterusan, iaitu PAS berterusan dalam PR, selagi itulah Cina akan mendapat keuntungan. Nampaktak apa faedahnya melayu split kepada dua ini? TAK ADA langsung faedah. Untung betul jadi Cina kat Malaysia ni, sudah tidak ada penghalang bagi mereka terus mengukuhkan kedudukan dalam negara ini. Najib, Anwar, Hadi ni tak kisah Cina nak minta apa saja, depa bagi, asal bukan jawatan PM.

Post a Comment