........... Dalam Pas - TAKBIIIRRRR ! Luar Pas ? - KENCIIIIIIGGGGG ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Dalam Pas - TAKBIIIRRRR ! Luar Pas ? - KENCIIIIIIGGGGG !

Thursday, February 21, 20136comments

".....orang yang dengar dan percaya kepada percakapan saya bukan taksub tetapi istiqamah."




Tapi itu sekadar DALAM PAS saja ....... DiLUAR PAS ?


Lepas sorang-sorang pemimpin PR memperlekehkan ketetapan Majlis Syura dalam soal Kalimah ALLAH yang dipengerusikan oleh TiadaSiapaBolehBantah Nik Aziz ..... apa yang pemimpin2 Pas buat demi mempertahankan PRINSIP PERJUANGAN ? Bantah ? Demo ?


Sebab itulah karikatur diatas AMAT SINONIM dengan Tahaluf Siyasi Pas-Dap ! Masuuuuuuk jer .... Matching orang kata.

Terbaru Fuziah Salleh MP Kuantan @ Naib Presiden Pkr berkata -


“Akan tetapi (walaupun) perkataan itu membawa maksud berbeza kepada penganut agama lain,  ianya bukan hak mutlak umat Islam,’ katanya. 

“Di situ boleh timbul confusion (kekeliruan), tapi dengan timbul confusion itu tidak bermaksud kita (boleh) melarang yang lain ataupun kita menyekat yang lain sebab itu (tindakan) tidak wajar,”


Ada pemimpin2 Pas kata apa-apa ?

Apa dia. apa dia .... Kafir  ke apa ...... ? Pakatan tak merugikan Islam ke apa .... ? Pertahan sampai mati ke apa .... ?

Share this article :

+ comments + 6 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
February 21, 2013 at 5:18 PM

JANTAN main JANTAN, TINO main TINO pun confusion juga....mungkin Fuziah akan benarkan sebab tiada siapa boleh larang....Pewaris Nabi PAS confirm tak nak ckp apa2 dah sbb dah confius n khayal tarbiyah Abby

"Tiada siapa boleh bantah, halang keputusan saya"
hek eleh...nak tunjuk "eks" pulak dia...maciam la Karpal ngeri sampai boleh terus bangun n lari tanpa wilcha dia...kihkihkih

bro DT...tak da ka pasai NA kata penerima wang bantuan kerajaan sebagai AYAM & LEMBU?....mesti terhenjut2 penganut PAS baca...hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 21, 2013 at 6:27 PM

Saya rasa pas tak faham maksud sebenar tahaluf siyasi. Tahaluf siyasi dibolehkan asalkan rakan sekutu tidak menghina, mempersoalkan atau mengganggu gugat sensitiviti agama atau perkauman. Tapi nampaknya dap dah banyak kali melanggar "trafik light merah" tahaluf siyasi. mca pernah melanggar sekali, tapi dah dikenakan tindakan. Cuma dap yang nampaknya tak serik-serik.

Tahaluf siyasi ada had sempadan dan batasannya. Bukan semuanya harus dihalalkan atas nama tahaluf siyasi. Sikap pas yang tidak bertegas amat mengguris hati umat Islam. Sampai bila pas nak terus bersabar dan berdiam diri dengan kebiadapan rakan sekutu?

Saya faham keadaan pas sekarang yang terdesak nak berkonvoi ke putrajaya. Nak berkonvoi takde masalah. Tapi jika rakan sekonvoi melanggar peraturan jalan raya dengan sengaja, takkan kita nak defend pulak. Seolah-olah tak syok nak konvoi sorang-sorang, mesti nak berkawan jugak.

....................
Reply To This Comment ...................
February 21, 2013 at 6:53 PM

@Otak geligaAyam lembu ? hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
February 21, 2013 at 6:54 PM

@AnonymousMereka pakai sebut jer, janji ada bunyi arab :))

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 21, 2013 at 11:13 PM

PAS...... atas pentas ceramah...berapi2 hentam UMNO. Tapi bile berckp dgn DAP yg jelas2 tentang islam, boleh lagi berlapik2.... Dh brp kali kena sepak dgn PKR/DAP...masih lagi bersikap ckp berlapik dgn dieorg. Katalah yg ucapkn itu Fauziah dari UMNO, ...prghhhh...confirm tunggang terbalik kena hentam, masuk dlm Harakah...dlm ceramah diulang2 namanya...dihentam kaw2. Beginikah sikap islam yg sebenar. Yg benar adalah benar...yg salah adalah salah dan ditegur. Tp psl Fauziah ckp cmtu...ade cai2 PAS tegur x.....rasa2 xde. Mcm ni kah parti anda akan mendapat pertolongan Allah? Rasa saya..jauh sekali. Apa yg berlaku hari2 ni...membuka kelemahan PAS satu persatu.... yg dulu PAS kata kt UMNO..dah berbalik satu persatu kt pemimpin2 PAS....Fikir2lah

....................
Reply To This Comment ...................
February 21, 2013 at 11:51 PM

@AnonymousOrang bukan Pas menanti bilakah masanya Pas mampu bertegas dengan segala pendirian dan fatwa mereka.... asyik berubah2 jer.

Post a Comment