........... Bumbung Stadium Runtuh Lagi ! Otroman Mari Pulok Dah ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bumbung Stadium Runtuh Lagi ! Otroman Mari Pulok Dah !

Wednesday, February 20, 201311comments


Din, Din ! Apa citer bumbung stadium runtuh lagi ni ? !  
Mana aku tahu .... Otromen mari pulok ah tuh ....

Adalah 2-3 orang duk call saya bertanyakan hal bumbung stadium yang dikatakan runtuh buat kali kedua. Heran juga saya, masa bila bumbung lama dah berganti baru ?

Tajuk2 artikel blog pun boleh tahan -

MatKilauPenang -  BUMBUNG STADIUM TERANGGANU RUNTUH SALAH UMNO..........

 Greenboc - Tada Keberkatan : Stadium Terengganu Runtuh Semula


 Anak Derhaka - Bumbung Stadium Sultan Mizan runtuh lagi!!.. Gambar sebagai bukti..


Jadi saya cek lah paper The Star yang mula2 sekali siarkan benda ni ...

Five workers at the Sultan Mizan Stadium were injured after the steel structure of the stadium roof under re-construction collapsed at 11.30am Wednesday.

Mungkin cara ayat itu ditulis yang buat orang fikir ia melibatkan ' bumbung baru runtuh lagi !'  Tapi bila saya baca lagi artikel itu seterusnya



Terengganu deputy police chief Datuk Hamzah Md Jamil said the workers were in the midst of taking down the old roof support structure when it collapsed.

“However, the scaffolding supporting the steel structure could not sustain the 137 metre-long structure's weight. This caused the middle section of the structure, which was being removed, to fall, causing the other sections to follow suit in a domino-like manner,”

Laaa.... BUKAN bumbung baru tapi besi struktur / kerangka lama yang runtuh. Sinar lebih jelas -

Lima pekerja binaan cedera dengan tiga daripadanya parah apabila kerangka lama bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, di sini yang dalam proses baik pulih, runtuh hari ini.

"Dianggarkan 137 meter iaitu kira-kira dua pertiga daripada struktur asal bumbung telah runtuh,"

- Hamzah berkata berdasarkan siasatan awal, kejadian dipercayai akibat kelemahan struktur utama bumbung setelah melalui beberapa proses menurunkan kerangka di bahagian tengah bumbung.

- Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said ketika ditemui pemberita di Seri Iman di sini, berkata kejadian itu dipercayai berpunca daripada kecuaian pihak kontraktor dan mereka bertanggungjawab untuk memastikan kerja baik pulih stadium itu dilakukan dengan selamat.


Rakan yang saya hubungi beritahu, tadi MB ada cakap, kejadian adalah berpunca dari kecuaian pekerja kontrektor sendiri yang tidak mengikut prosedur keselamatan. 

Untuk menanggalkan struktur seperti dibawah sedikit demi sedikit, memerlukan sokongan tambahan yang kuat, contohnya kren2, dan disitu terdapat kecuaian/kekurangan.


Kesimpulan awal adalah - KECUAIAN PEKERJA KONTREKTOR.


Betullah diorang kat atas tu tunjuk - Utamakan Keselamatan ! Dan ia harus ditujukan kepada para Kontrektor yang terlibat.


Mungkin ada pakar yang akan memberikan teori lain..... kita sama2 tunggu. Tapi kalau kecuaian pekerja pun hendak disalahkan Umno...hmmmmmm tak reti nak cakap apa dah.

- Gambar2 dari  Tranungkite

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 20, 2013 at 7:22 PM

Siapakah kontraktor terbabit?
a.kafir harbi jepun
b.kafir harbi german
c.kafir harbi France
d.melayu islam bumiputera...
hahaha...jenuh la mat said nak jawab...

....................
Reply To This Comment ...................
February 20, 2013 at 8:42 PM

@AnonymousHuh ? ? Apa kaitannya kontrektor dari mana ? Kenapa MB nak kena jawab ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 20, 2013 at 11:36 PM

Salah umno sebab undang2 keselamatan pekerja longgar

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
February 20, 2013 at 11:52 PM

nasib baik bukan kontraktor PAS/biaDAPigs/PKR...kalau tak, mmg SUSAH nak keluar soalan objektif lagu tu....nak ketawa lagilah....:)

kita bincang pasal kecuaian, ditanya kontraktor ASAL MANA?....lantak la labu

tu lg satu yg penting tu...grup penyebar FITNAH tu tak pula ditanya dr mana???....hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
February 21, 2013 at 9:08 AM

yang baju petak tu mung ke Din?

....................
Reply To This Comment ...................
February 21, 2013 at 9:11 AM

@nonbalSaya 7 kali lebih hensem dari dia !

....................
Reply To This Comment ...................
KA
February 21, 2013 at 1:43 PM

@dinturtle

Wah 7 kali ensem tu.hehe

....................
Reply To This Comment ...................
February 21, 2013 at 1:51 PM

@KAkalau part macho,5X lebih! hehehehe...

....................
Reply To This Comment ...................
February 28, 2013 at 5:35 PM

Sbab runtuh.ikut melayu sbab xsemblih kmbing itam sblum bina stadium.
Ikut sprm.sbab tendet pmbinaan xikut tatacara tnder..
Ikut aku..aku pun xtau pasal apa runtuh..agaknya niat bina xikhlas kot..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2013 at 10:08 AM

punca nye ade lah kerana ade se bilangan kecil rakyat yang telah di zalimi oleh pemimpin yang mementingkan diri sendiri, maka rakyat yang kena zalim itu telah memohon doa, supaya Allah menunjukan sesuatu di atas perbuatan tersebut. contohnya menghukum tanpa usul periksa, rakyat yang telah membuat jasa, tapi telah di balas dengan fitnah yang amat tidak wajar dilakukan keatas rakyat tersebut. Hukuman yang telah dikenakan amatlah menyiksakan hidup nya sekeluarga. Namun diatas kesabaran akhirnya Allah telah memberi rahmat yang tidak terhingga keatas rakyat yang dizalimi itu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 24, 2013 at 11:38 AM

Walau bagaimana pun sama2 lah kita berdoa semuga malaysia sentiasa berada dalam aman dan damai, berkat keadilan yang dilaksanakan oleh kerajaan BN. Hanya segelintir pemimpin BN yang bersikap kurang adil dalam melakukan tindakan. Pada keseluruhan nya, sekarang ini di bawah kepimpinan PM DS Najib, Malaysia dapat mengekalkan keamanan dan kedamaian. Terutama setelah berjaya menangani pencerobohan di Lahad Datu yang berjaya membuktikan Malaysia adalah sebuah negara yang berdaulat. Untuk PR13, BN akan mencapai kemenangan besar.. InsyaAllah......

Post a Comment