........... Bila Nik Aziz Lawat Bishop - Hadi Puji Melambung | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bila Nik Aziz Lawat Bishop - Hadi Puji Melambung

Monday, February 4, 20135comments


Punyalah Hadi puji melambung bila Nik Aziz melawat Yang Mulia Bishop ....dari Harakah -

"Itu satu terjemahan kepada orang Islam yang tak faham bahawa Islam tidak memisahkan kemanusiaan dengan kaum lain. PAS pecahkan dinding perkauman.

"Juga memberi faham kepada orang bukan Islam bahawa inilah (cara) Islam dalam menangani masyarakat majmuk. Islam bukan tertutup dalam muamalah dengan pihak lain,"

Hmmmmmm .......baru Bishop........ kalau Nik Aziz melawat Pope di Vatican City, Hadi kata apa ek ?


Mungkin remeh, tapi kenapa dalam artikel itu Harakah letak gambar Nik Aziz bersalam dengan Karpal ? Nak bodek Karpal atau editor Harakah mabuk kek ?



 PS - Tak salah kenyataan Hadi tapi apa yang saya cuba bangkitkan adalah - Jangan prejudis dan pilih kasih.

Share this article :

+ comments + 5 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2013 at 12:45 PM

sbnrnya gua kesian kat hadi awang nie.. punyer la jahil, lepas 30 thn baru die tau yg islam terbuka dlm bermuamalah dgn kaum agama lain..thn 80an dulu die ckp haram kerjasama dgn org kafir..haram angkat org kafir sbg pemimpin.. la ni baru die sedar dlm islam rupanya ada istilah tahaluf siyasi.. mgkn dulu pun hadi ni x tau apa tu maqasid syar'iyah..bagus juga sejak kawan dgn kafir dap nie hadi awang makin lebih faham..kita patut ucap tahniah la kat encik karpal, LKS dll..
-aldan.

....................
Reply To This Comment ...................
Xpas
February 4, 2013 at 2:05 PM

ngaji tak sempat habis, nak cpt jadi tok guru !

....................
Reply To This Comment ...................
February 4, 2013 at 2:11 PM

Hadi ni mngaji agama tinggi,tp mcm blajar bab satu dh kluar fatwa... Bl dh baca bab 2,kluar fatwa mcm lain plak... Mgkin,thn 80an dl dia baca bab kafir,skrg bab hbgn dgn bukan islam

....................
Reply To This Comment ...................
February 4, 2013 at 2:18 PM

Bangganya hadi awang bkn kepalang,mcm mat rempit bangga dpt pecah dara minah rempit.. Bn xpnh mnindas apa2 agama utk diamalkan,cuma melebihkan hak keistimewaan utk org islam. Lain la ajaran sesat,xkan dgn ayah pin pon nk deal.
Soal pecahkan tembok agama ni,bkn skrg pas dh buat. Tgk la wat siam kat klantan besar2 blaka. Cuma skrg nk aplikasi ke kristian lak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 4, 2013 at 5:14 PM

Entahla... nak pggl tok guru sepatutnya tok guru kenalah fasih bukan shj dlm bidang agama, tapi kena la fasih dlm membaca gerak laku org kafir. Kadang2 patut kena ikut resmi burung unta, malu jer sorok kepala dlm tanah. Dah kantoi x cakap betul pun masih nk membodek lagi... hihihi

Post a Comment