........... Bila Najib Tanya - YES atau NO Tak Penting Bagi Saya TAPI .... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bila Najib Tanya - YES atau NO Tak Penting Bagi Saya TAPI ....

Tuesday, February 12, 201312comments

Minta maaf lah ... korang nak marah saya pun saya tak peduli tapi saya nak tulis juga benda ni. Bagi saya TIDAK PENTING samada hadirin lebih ramai yang jawab YES atau NO kepada pertanyaan Najib  - Are you ready for BN ?

Bagi saya yang LEBIH PENTING - Dimana BAHASA KEBANGSAAN MALAYSIA ?




Najib ni bercakap depan orang Hong Kong ke ? Patutlah ada yang jawab Yes, ada yang jawab No.

Saya nak tanya - Depan rakyat majoriti bangsa Cina atau sekiranya target pendengar kita adalah cina, mestikah berucap dalam Omputeh ? BUKANKE MEREKA JUGA RAKYAT MALAYSIA YANG WAJIB MEMAHAMI BAHASA KEBANGSAAN NEGARA SENDIRI ? ? ?

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 12, 2013 at 9:21 PM

My thoughts exactly..

....................
Reply To This Comment ...................
February 12, 2013 at 10:22 PM

tak payah nak tengok video, dah pun tengok dalam TV dan sesungguhnya saya menyampah. kali pertama nuntun tu sudah pun saya terperasan dan saya sudah menjangkakan DT akan komen dalam artikel, tapi lambat sikit. tapi tak per.

beliau BUKAN seorang pejuang bangsa. beliau tak ubah saperti pwmimpin pemimpin pembangkang yang lainya, cakap tak serupa bikin. nasib menyebelahi beliau sebab beliau dalam BN.. beliau berbangga dengan bangsa dan bahasa Cina. beliau berbangga anak beliau pandai berbahasa Mandarin. Kalau dulu saya fikirkan beliau membodek, tapi hari ini saya rasakan beliau sememang berbangga dengan bangsa Cina dan disebabkan itu bermacam macam keistimewaan diberikan kepada bangsa keparat ni sehinggakan pengumuman yang dibuat baru baru ini ialah membina Universiti Cina kalau BN menang. Ada kah agenda beliau hendak memartabatkan bahasa Cina?

Sepatutnyalah setiap ucapan yang dibuat didalam Negara WAJIB berbahasa Melayu.

Semangat patriotic? Lupakan sajalah.

Perpaduan? Jangan dimimpikan.

Mesti ada sesiapa pemimpin yang menghalang Najib sebeluan 1Malaysia menjadi Malaysian Malaysia. Najib dah terlupa diri dan Najib sedang membawa orang orang Melayu kepada kehancuran. Tak payah nak tunggu PR memerintah untuk menjahanamkan bangsa Melayu, kerana sudah pun ada pemimpin Melayu yang sedang kea rah itu.

....................
Reply To This Comment ...................
February 12, 2013 at 10:48 PM

@انتارا_كيتNajib tau ucapannya sebelum persembahan Psy akan ditonton RAMAI ... dan beliau piih untuk MEMPERLEKEHKAN Bahasa Kebangsaan kita.... kenapa TIDAK ADA SEORANG PUN pejuang bahasa atau Dewan Bahasa menegur Najib ?

Sebab undi jugakah maka MARUAH NEGARA turut menjadi mangsa ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 12, 2013 at 10:50 PM

Bro Din...blh x hang habag kat Ah Jib Gor tu,jadi2 la dok bodek 'bangsa2' tu..apa dia ingat 'depa' tu sokong dia/BN sgt2 ker...???'bangsa' tu kalau 'depa' xuntung apa2 jgn harap ler nk sokong org Melayu ni...ni bkn statement racist, tp reality bro..xcaya tgk result lps PRU13 ni..apa jd kt Png.

....................
Reply To This Comment ...................
February 12, 2013 at 10:55 PM

@AnonymousInilah bahananya bila pemimpin merupakan Melayu Liberal

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 12, 2013 at 11:16 PM

Din,habag kat Najib..ni m'sia la, gunakanlah bahasa kebangsaan sepertimana yg dilaung2 kan oleh kerajaan selama ni...xkan kaum2 si'mata sepet' tu semua xfaham2 Bahasa Melayu lg,dh lama dh duduk di M'sia...mcm gampang najib ni nk bodek bangsa2 tu..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 12, 2013 at 11:53 PM

@dinturtle

Jika ramai sekali pun, bukan kah ini bumi Malaysia dimana Bahasa Melayu menjadi bahasa rasmi Negara? Jika tidak dididik orang orang Cina berbahasa Kebangsaan, sampai bila kah mereka akan berubah? kalau ada pun pejuang bahasa, mereka semuanya tiada bodek dan masing masing lebih pentingkan periok nasi mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 12, 2013 at 11:59 PM

@Anonymous

bro' kalau perasan, Najib dah jadikan anak dia umpan untuk meraih undi Cina. anak dia siap berpuisi dalam bahasa Mandarin lagi. tak lama lagi Najib akan umumkan bahasa Cina menjadi bahasa pengantar di sekolah sekolah sebab kalau anak dia boleh kenapa anak orang lain tak boleh.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 12:28 AM

@Anonymous

Najib dah lupa BAHASA JIWA BANGSA:

http://www.youtube.com/watch?v=JTBLGvwrFDQ

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 7:51 AM

Tgn kanan ade pemimpin liberal, belah kiri pemimpin mempergunakan islam.

Nasib la Melayu kita. Kita ke lembah kehancuran pn sbb org2 lemahkan bangsa sendiri. Kita xde jati diri dan ketegasan mcm org Indonesia.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
February 13, 2013 at 8:47 AM

aku terpaksa bersetuju dengan DT dalam soal ini, juga mamat 10:22 tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 9:36 AM

dah nama pun warganegara Malaysia..asyik2 guna Bahasa Inggeris bila berucap dgn rakyat Malaysia apehal?

Post a Comment