........... Arahan MB Mat Said DiCabar Pas, MBKT Takut ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Arahan MB Mat Said DiCabar Pas, MBKT Takut ?

Tuesday, February 19, 20137comments

Terengganu larang pasang bendera parti di jambatan, bulatan

"Selain jambatan, kita juga tidak membenarkan bendera dipasang di bulatan kerana boleh menghalang dan menjejaskan pandangan pengguna jalan raya," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Mingguan Exco di sini.

"Kita ada kuasa mendenda mereka, tetapi buat permulaan kita merampas dulu bendera berkenaan. Ini kerana apa jua pemasangan di kawasan PBT perlu mendapatkan kebenaran PBT terlebih dahulu, jadi kita berhak mengambil tindakan ke atas mereka yang ingkar dengan amaran kita,"


Bulatan Batu 6,  Kuala Terengganu @ 11:15 am 19 Feb
Samada orang Kg Batu Enam yang juga merupakan lubuk Pas tidak heran sikit pun dengan amaran MB MatSaid ATAU pekerja Bandaraya TAKUT nak bertindak ATAU kedua-duanya sekali.

Kalau tak silap, kenyataan MatSaid diatas dikeluarkan SAMA WAKTU dengan naiknya bendera2 memenuhi bulatan Batu 6 dan selepas hampir seminggu berlalu, keadaan masih sama.

Tinjauan saya ke bulatan2 lain dan juga di Jambatan Sultan Mahmud menunjukkan peraturan dipatuhi. HANYA di Batu Enam saja Pas BEBAS MELAKUKAN APA SAJA.

Share this article :

+ comments + 7 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 19, 2013 at 9:23 PM

akau cakap dah, kerajaan BN sememangnya penakut dan lemah. cakap pasal undang undang nombor wahid, tapi perlaksanaanya ilek.

....................
Reply To This Comment ...................
February 19, 2013 at 10:24 PM

@AnonymousTujuan artikel adalah supaya pihak berkuasa bertindak bukan untuk menyalahkan sesiapa. Mungkin tidak ada seorang pun orang kerja bahagian penguatkuasaan yang tinggal atau lalu dikawasan itu selama seminggu ini .... jadi mereka tak perasan.

Bersangka baik lah kita :)

....................
Reply To This Comment ...................
February 20, 2013 at 4:31 AM

Agak xstuju dgn anon kat atas... Mb terengganu mmg tegas,dan kptsn dia btl.pelaksanaan majlis bandaran,dh ada laporan...xkan nk tggu mb yg buka sniri.apa kejadahnya pasang bendera awal2 ni,bl pilihanraya dh buruk bendera tu. Tukar baru...lgpon,undi saya bkn sbb byk bendera la

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 20, 2013 at 8:38 AM

MUNGKIN PEKERJA2 MBKT YANG HANDLE KAWASAN TU PUN PENYOKONG TEGAR PAS..SEBAB TU TUTUP MATA SAJA..

....................
Reply To This Comment ...................
February 20, 2013 at 9:12 AM

@AnonymousKalaupun kerajaan negeri bertukar tangan, petugas2 MBKT tetap juga orang yang sama.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 20, 2013 at 10:39 AM

SEBAB ITU JANGAN HERAN BRO.. LA NI DEPA TUTUP MATA. BILA2 MASA PULAK BOLEH SABOTAJ..HEHE

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 20, 2013 at 1:27 PM

sebab takut kena parang, kat perak kena bawa polis sekali baru majlis berani rampas bendera.

biasalah dalam pas ada pengganas

Post a Comment