........... Alahaaaai, Lembutnya Ketegasan Ketua Dewan Ulama Pas Menegur Karpal | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Alahaaaai, Lembutnya Ketegasan Ketua Dewan Ulama Pas Menegur Karpal

Friday, February 15, 201315comments


Dibawah saya copy kenyataan terbaru Ketua Dewan Ulama Pas bertarikh 15 Februari 2013 berkaitan isu Kalimah ALLAH dan mengenai percanggahan pendirian antara Pas dan Dap. Kita disajikan dengan ayat2 KEBERANIAN Pas seperti -

PAS tetap mempertahankan Prinsip Islam ....

Prinsip PAS tidak samasekali akan berubah untuk mempertahankan Islam ...

PAS tidak berbelah bahagi ... BLA BLA BLA ...



Saya dah terbayang dah anjing Karpal terkencing ......




Tapi sayang, keberanian Dewan Ulama dalam mempertahankan prinsip perjuangan hanya sekadar KATA2 itu saja. Senang citer, lebih kepada SYOK SENDIRI !  Untuk menegur apatah lagi menuntut Karpal @ Dap agar menarik balik tuntutan penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible Melayu - JAUUUUUUUH SEKALI... 

Dari kenyataan dibawah, paling kuat Datuk Harun 'menempelak' Karpal adalah lebihkurang begini - harap Karpal @ Dap faham pendirian Pas

Satu lagi - Kita tidak bersetuju dengan Karpal....

Eleeeeh ... macam itu cara Pas BERTEGAS ? Lembiknya ...alahaaaaai ... Langsung tidak ada unsur menegah / melarang.

Punyalah lembut, sopan dan berbudi bahasa Ketua Dewan Ulama Pas dalam mempertahankan prinsip perjuangan hehehehe .... 

Cuba kalau yang hendak di'tegur' itu orang Umno .... 

PS - Ingatkan nak 'gertak' ke apa ..... 

                                  **************************************

Hormati Pendirian dan Prinsip PAS


PAS tetap mempertahankan Prinsip Islam dalam sebarang isu yang melibatkan kepentingan agama Islam yang menjadi teras perjuangan dan prinsip PAS.

Lantaran itu, rakan-rakan di dalam Pakatan Rakyat dan seluruh rakyat Malaysia hendaklah memahami dan mengerti akan perjuangan dan prinsip Islam yang dibawa oleh PAS.

Prinsip PAS tidak samasekali akan berubah untuk mempertahankan Islam sepertimana yang termaktub dalam perlembagaan Parti Islam Semalaysia PAS.

Namun PAS tidak berbelah bahagi serta meletakkan komitmen yang paling maksimum dalam perjuangan menumbangkan kezaliman dan membela golongan yang tertindas yang dilakukan oleh kerajaan Umno Barisan Nasional atau mana-mana pihak yang lain.

Sehubungan dengan itu, gesaan mana-mana pihak khususnya oleh Pengerusi DAP,Yb. Karpal Singh supaya pihak Majlis Syura Ulamak PAS mengkaji semula isu sepertimana yang dibangkitkan oleh beliau terjawab dengan penjelasan yang telah saya berikan seperti di atas.

Kita menegaskan bahawa pihak kami tidak bersetuju tindakan pengerusi Dap, Yb Karpal Singh yang dilihat mencampuri urusan Majlis Syura Ulamak PAS yang telah diputuskan secara kolektif.

Berkenaan isu Perdana Menteri pula ianya bergantung kepada sokongan serta populariti seseorang calon tanpa perlu menamakan nama-nama individu tertentu.Agenda utama kita adalah meruntuhkan kezaliman Umno BN.

Rakan-rakan dalam PR juga diminta supaya bersabar dan apa yang perlu dilakukan hanyalah menunggu keputusan pilihan raya umum diistiharkan untuk mengetahui siapa yang sebenarnya paling layak menjadi pemimpin nombor satu negara nanti.Kerja kita masih banyak lagi untuk menumbangkan Umno Bn.

Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat,
Dato' Tuan Guru Hj Harun Taib

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
February 15, 2013 at 3:44 PM

berLEMBUT dgn KAFIR, TEGAS dgn ISLAM...itulah amalan yg dituntut/diutamakan oleh agama Islam mengikut pandangan majoriti penganut PAS

nak diKAFIRkan, dah mmg KAFIR...x syok...lainlah kalau UMNO, ada UMPHHH!! utk dikafirkan....ada kepuasan dlm lubuk hati kalau dpt mengKAFIRkan UMNO

kalau dah Mursyidul makan KEK sama2 manusia "LANGKAH MAYAT AKU DULU"...apa lagi nak diharapkan dgn org2 bawahan dia???.....x kan nak lawan IKON/TOKONG dlm PAS???....nak kena buang mcm Nasa?....Hassan Ali?...Cikgu Non?..heh

menJILAT KAFIR lebih bermanfaat dr berpelukan sesama ISLAM...itulah yg ada dlm BENAK MAJORITI penganut PAS....hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 4:12 PM

Dalam parti-parti yang menerajui PR, mereka cuma berkongsi pendapat dalam satu perkara sahaja iaitu mereka berkongsi musuh yang sama iaitu UMNO/Barisan Nasional. Selain daripada itu, tiada langsung persamaan. Masing-masing berbeza dari segi ideologi dan dasar perjuangan.

Apa yang kita boleh simpulkan di sini ialah seboleh mungkin mereka tak mau dilihat bergaduh sesama sendiri lebih-lebih lagi menjelang PRU13 nanti. Umpama menarik rambut dalam tepung. Kalau bermasam muka pun tidaklah sampai terencat perencanaan mereka untuk menawan Putrajaya.

Oleh kerana itulah, PAS nak tak nak terpaksa nampak tegas tapi tak nampak tegas. Orang kata macam tegur-tegur sayang. Bagi PAS, menjaga hati DAP itu lebih penting daripada menjaga kesucian Kalimah Allah. Ini kerana, PAS masih memerlukan DAP demi kuasa dan undi dari bukan Islam.

Walau apa pun, bak kata Zul Nordin," Kita berpakat dulu, berbalah kemudian".

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 4:25 PM

Makne kata tumbangkan UMNO no 1, perjuangan PAS untuk Islam no2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 4:49 PM

salam,

kalu bukan karpal atau dap, mau mandi darah orang pas mempertahankan majlis syura mereka. tapi bila baca buku `kafirkah aku`, kalu ini berlaku dulu la sebelum wujud pakatan. la ni mandi darah kalu ambiga yg suruh. tu pun melibatkan orang umno sahaja. biar mati orang umno, dap kami pertahankan kata unit amal mereka. mca cakap pun, mereka protes orang yg cakap je setakat hantar surat protes. cer ah jib gor yg cakap, mau putrajaya kena serbu dengan anak-anak kecil , pompuan dan orang tua mereka bawa sebagai perisai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 5:24 PM

Berlembut dgn kafir harbi
Berkasar dgn sesama islam

Itu adalah salah satu sifat utama khawarij
Kalaunikut populariti barangkali pengikut pas boleh la menganggap bukan hadi yg akan jadi pm. Bukan payah sgt nk teka pn.

Melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 6:40 PM

sepatutnya Ketua Dewan Ulamak PAS meminta Hadi tarik balik kebenaran menggunakan Kalimah Allah yang telah umumkan bersama Anuar dan Kit Siang tuh. selagi tidak ditarik balik, selagi itulah isu ini tergantung. Karpal dan Anuar telah mengambil kira kebenaran yang diumumkan Hadi terpakai. dengan itu, segala apa gertakan atau apa sekali pun tetap tidak akan dilayan. mereka dari PKR telah menyatakan bahawa PR tetap berpegang kepada apa yang telah dipersetujui Hadi. Hadi telah memilih untuk tidak mahu memberi komen. Nik Aziz pulak telah membuat kalut mengatakan karut walau pun sebelum ini dia bersetuju. kerajaan Najib pulak menganggap isu Kalimah Allah adalah isu diantara Pakatan. isu yang sepatutnya ditangani SEGERA ialah kitab yang yang menggunakan Kalimah Allah telah pun berada dipasaran menurut seorang ustaz. bila penyebaranya sudah berleluasa, usahlah pula nak dituding jari sedangkan masaalah tidak selesai. dalam perkara ini saya rasa krajaan Najib wajib bertanggungjawab.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 6:47 PM

@Anonymous

tapi kalau PAS benar benar Islam, sudah tentunya mereka berkongsi musuh Islam yang sama. sebenarnya PAS bukan berkongsi musuh yang sama dalam PR tapi tujuan yang sama untuk ke Putrajaya. kalimah Allah itu pun cuma untuk pancing undi kristian. bagi PAS tak ada beza pun kalau digunakan atau pun tak. Hadi baling batu sembunyikan tangan dan sekarang diam membisu. yang pandai LGE dan yang bodoh dan sentiasa diperbodohkan ialah orang orang Melayu. Kalimah Allah adalah pegangan bersama orang Islam, tetapi masih tidak dapat bersatu menentangnya.

....................
Reply To This Comment ...................
February 15, 2013 at 7:06 PM

macamana lidah boleh lembut dari gigi.jgn kita jadi lelaki lembut..walaupun badan berketul2...Islam ada suci..berani.benar..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 8:08 PM

dengan oku pon mau takut ka? haiya..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 16, 2013 at 5:27 PM

din engkau pernah tengok anjing menyalak kepada tuannya ... begitulah bunyi salakan anjing dari hibrid ketua dewan ularmak pas kepada tuannya mursyidul am pakatan rakyat kapal sink ... garang tapi lembut macam pondan tua ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 16, 2013 at 8:27 PM

din apasal kamu letak gambat kapal sing dengan anjing ... apakah maksunya ... apakah ianya ialah suara fambaran bahawabsalakan anjing itu sebenarnya adalah amaran kepada tuannya bahawa bahaya yang besar yang sedang mereka hadapi ialah umno ... dan teguran tuannya itu hanyalah masalah kecil buat mereka...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 16, 2013 at 9:14 PM

Din, hari ni apasal lama sangat engko tak online. Lama aku tunggu tau. Aku sebenarnya tak sabar nak komen posting terbaru engko.

....................
Reply To This Comment ...................
February 16, 2013 at 11:17 PM

he he he--tegur pada tak buat langsung

....................
Reply To This Comment ...................
February 17, 2013 at 2:24 AM

@Anonymous2 hari saya berseminar di KL, line internet slow, jadi malas nak update. Hari Isnin back to normal :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 17, 2013 at 10:58 AM

Zalim kat celah mana pun x tau la ... klau nk kata zalim dr segi x meletakkan sesuatu pada hak-nya, rasanya pas sndri pun dah salah letak diri pas sndri dlm lingkungan pendokong liberlisme, sosialis dan sekular.hihihi....

Alih2 tue jerla buah & modal puak2 nie - umno zalim.
zalim sgt smpai nik aziz pkai merc SL500.hehehe...

Pada saya klau dh itikad nk dok bersekedudukan dgn dap lantak hangpalah. X payah nk berlapik2 berkias2. Cakap ja sayang tp rindu kat karpal. Hehehe....

Agaknya zalim kat celah kangkang dia la kot ....

Post a Comment