........... 1 Bahasa 1 Bangsa 1 Negara ? Hahahaha .... Piiiiraaaaaah ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

1 Bahasa 1 Bangsa 1 Negara ? Hahahaha .... Piiiiraaaaaah !

Wednesday, February 13, 20138comments


Tuan Najib saya ingin bertanya, sudah tidak relevan lagikah mesej yang cuba disampaikan oleh kerajaan melalui video promo - BAHASA JIWA BANGSA  ?




Marilah rakyat semua
BUKTIKAN TAAT SETIA DENGAN SATU BAHASA ? ? ?

Semua dibawah ni cuma SLOGAN sajalah .... BAKULSAMPAHKAN SAJA !



Eh lupa .... bulan OKTOBER jer kena ikut, sebab itu Bulan Bahasa.... bulan2 lain PERSETANKAN !

DEMI UNDI ! DEMI KUASA !  UNDI ADALAH SEGALA-GALA NYA MUAHAHAHAHAHA ........



PS - Sebab TIDAK ADA SIAPA PUN yang main isu ini, saya terpaksa ulang lagi ....

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 5:52 AM

UMNO dah takder lagi ker pemimpin yang lebih baik dari mamat ni? mana rais yatim penerangan dan komunikasi? ada kah SEMUA pemimpin yang ada sekarang ni berada dalam kelompok liberal juga? ada kah dengan berbicara dalam bahasa bukan kebangsaan, najib dapat mendidik rakyat supaya cintakan bahasa kebangsaan? tolonglah beri laluan kepada pemimpin yang lain kalau anda tidak dapat perjuangkan bahasa dan bangsa. usahlah pentingkan diri dan undi semata hingga menggadaikan bahasa dan bangsa.

....................
Reply To This Comment ...................
tungkaran hati
February 13, 2013 at 8:47 AM

Kata setengah orang untuk menjadi warga Malaysia kelas atasan ianya mestilah tidak perlu mahir (atau tidak boleh bertutur) berbahasa Melayu.....biarlah warga Malaysia kelas marhaein(?) sahaja yang berbahasa Melayu dengan tata-bahasa yang betul !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 8:51 AM

sejak bila kaum lain selain Melayu yang menitikberatkan Bahasa Melay sbg BAHASA KEBANGSAAN ni? tak pernah. jika ada pun kaum lain yang terlibat, itu hanya sekelumit..boleh dibilang dgn jari.

mereka bukannya pduli pun bahasa kebangsaan. mereka mengaku warganegara Malaysia tetapi hati nurani terikat dgn china/hongkong/taiwan/india sana. sorry la nak ambiltahu pasal bahasa kebangsaan semua tu.

jadi amat pelik kan bila dgn tiba2 mereka mahu bible dalam bahasa melayu? tapi itu pun melayu2 bangang masih tak sedar2 lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 13, 2013 at 8:52 AM

Cayalahhh....Bro Din....pasni suruh Najib/keluarga dia & pemimpin2 Melayu yg sewaktu @sepesen dengan dia blajag pulak bahasa kaum2 lain yg ada dlm M'sia,pastu dlm mana2 majlis yg dhadiri oleh majoriti kaum2 yg tertentu,ucapan mestilah guna bahasa ibunda mereka,siap dgn puisi lg,kalau nk lg real,make-up skt muka tu bg nmpk iras2 kaum tsbt,,bangsa Melayu & bahasa Melayu pi mampuih ler..dh bagi BR1M cukup le.(adakah undi protes PRU12,2008 akn berulang wahai dato sri najib????)

....................
Reply To This Comment ...................
February 13, 2013 at 10:05 AM

@AnonymousKerajaan dilihat seperti DAYUS tatkala segala iklan promo dan slogan Cintailah Bahasa Kebangsaan dihebahkan tapi waktu sama pemimpin2 kerajaan sendiri tidak hormat.

Kepimpinan melalui Tauladan ?

....................
Reply To This Comment ...................
February 13, 2013 at 10:07 AM

@Anonymousangkara sekolah vernakular.

Tidak ada langsung perasaan cintakan Bahasa Kebangsaan. Saya takut semangat Nasionalisma mereka juga hancur !

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
February 13, 2013 at 4:21 PM

Din, kalau berlaku perang, diorg akan lari dulu. wa bet sama lu. Kalau tak nak menjunjung semua yg berkaitan Melayu. bermakna takde nasionalisme. Diorg kata diorg buat duit. Melayu jadila askar dan polis utk mati bila berlaku perang. DIorg tak mau mati. As usual, aku memang dah tahap menyampah Najib ni. Padan muka dia malu besar di Penang. Are you ready for BN? Noooooooooo... itu jawapan cinapek

....................
Reply To This Comment ...................
February 13, 2013 at 6:11 PM

@AntihipokritBagus juga sekali sekala kena wake up call... harap2 Najib terjaga la

Post a Comment