........... Zairil - Saya SEDARAH Dengan Khir Johari ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Zairil - Saya SEDARAH Dengan Khir Johari !

Monday, January 14, 201310comments


Saya tahu siapa ayah saya, dan bagi saya itu sudah mencukupi.
Saya berbesar hati menyatakan bahawa saya bukan sahaja telah mewarisi darahnya,
bla bla bla .... ( kenyataan Zairil saya copy sepenuhnya dibawah )


Payah sungguh orang politik ni kan ... Kalau tak mahu orang pertikaikan, tunjukkan saja bukti pertalian darah itu. Kalau tak mahu buktikan, jangan marah kalau orang pertikaikan.

Orang pertikaikan pun sebab adanya keraguan munasabah, ada saya tulis dua tahun lepas - KLiK Bukannya saja2 kitorang nak gossip tanpa alasan yang kuat.

Sepatutnya Zairil gunakan kesempatan ini dengan mengemukakan bukti itu sekaligus menempelak semua pengkritik beliau. Malah ia mampu beri laba politik kepada parti Dap yang tika ini amat memerlukan talian hayat setelah beberapa kali tersilap langkah.

Come on Zairil... lakukannya demi maruah diri , keluarga, parti dan Tokong !  

Ps - Bila seseorang tu kata dia 'MEWARISI DARAH' ayahnya, bukankah itu membawa maksud dia anak kandung ayahnya ? Atau Zairil cuma bermain dengan kata2 saja....  ? 


Zairil: Saya tidak akan khianati ayah saya

SAYA berasa amat dukacita dan kecewa membaca serangan (bekas Naib Pengerusi DAP) Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim ke atas keturunan dan nama baik keluarga saya.

Saya percaya bahawa politik sebegini tidak mempunyai tempat dalam masyarakat kita, dan saya kesal kenyataan ini datangnya daripada seorang yang berkedudukan seperti beliau.

Saya tahu siapa ayah saya, dan bagi saya itu sudah mencukupi.
Saya berbesar hati menyatakan bahawa saya bukan sahaja telah mewarisi darahnya, malah saya harap saya telah juga mewarisi integriti, ketabahan dan prinsip-prinsipnya. Sepertimana sifat-sifat ini telah menjadi panduan kepada kerjaya politiknya yang dihormati ramai, insya-ALLAH ia juga akan menjadi panduan kepada saya.


Arwah ayah saya, Allahyarham Tan Sri Khir Johari tidak pernah sesekali pun mengalah dalam perjuangannya untuk tanah air.


Saya sedar bahawa mereka yang menganiayai saya ingin menghancurkan semangat saya. Namun begitu, sekiranya saya mengalah, saya bukan sahaja akan mengkhianati diri, malah mengkhianati warisan ayah saya.


Ini saya tidak sanggup lakukan sama sekali.


* Zairil Khir Johari, Penolong Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP

Share this article :

+ comments + 10 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 6:19 PM

kepala but**. kalau pun kamu mewarisi darah TSKJ, kenapa pulak diatas pangkin DAP? TSKJ berjuang demi agama, bangsa dan negara diatas pangkin UMNO. kalau dah berasal bangsa keparat dah tentunya balik ketempat asal. ibarat belut, kalau dah biasa kat lumpur, lagu mana pun tetap balik ke lumpur.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 6:39 PM

Keturunan Pak Khir? poooodah.. Kenapa dalam daftar undi di Pulau Tikus, hang tak bubuh Zairil Khir Johari bin Khir Johari?. Hang nak ganti calun DUN DAP Pulau Tikus yang nak keluar DAP tu kaaa...?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 8:07 PM

skrg apa susah..DNA test ada maaaa..

lu jangan jadi maciam itu anugelah tuhan aaaaa...pung pang pung pang..bila suruh buat itu DNA test...terus takut. bagi maciam-maciam alasan. haiya...manyak susa ooooooo...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 8:34 PM

ok lg la dr dna tun razak n dna tun hussien..dpt anak2 bapuk n takut bini..hahah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 9:35 PM

Ait..apa ini?

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 9:38 PM

Muahahahahahahahaha ....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 12:02 AM

Sdra Din,

My goodness! Politicians really can't talk straight. It's quite simple really: Yes, he was my biological father. Or no he wasn't. So mana satu neh?

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2013 at 12:12 AM

Err .. wa kantoi biologi, tapi Fizik wa OK.... :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 7:13 AM

Dia ni bukan dna yg sama ke dgn depa? Auwwwww...hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 10:02 PM

produce lu punya birth certificatelah, apa susah2.

Post a Comment