........... Vellu Cakap Dia Hantar Barang, Jadi Pak Mat Kena Mengaku ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Vellu Cakap Dia Hantar Barang, Jadi Pak Mat Kena Mengaku !

Thursday, January 3, 201311comments

Bang, apa yang bising2 kat luar tu ? Ramai yang datang, muka semua marah2 jer .... Kenapa ni bang ? Pergilah tengok ... tapi hati2 sikit bang ...
Yalah .... orang nak main game pun tak senang, jawab Pak Mat sambil meletakkan Galaxy Tabnya.

Hah, apa hal ? Salam pun tidak, tahu datang rumah orang, bising2 pulak.... Ada apa ?
Gini Pak Mat, Pak Mat kena bertanggungjawab dalam hal ni. Pak Mat kena buat pengakuan !

Huh ? Aku tak faham ? Tanggungjawab apa ? Pengakuan apa ?
Tak mengaku pulak orang tua ni ! Hoi, Pak Mat, mengaku jerla. Segalanya dah terbukti ! , sahut sorang lagi

Apa kebendanya, aku betul2 tak faham la
Aaaaaah, sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula..... 

Anak itik tergaru-garu, aku betul2 tak tahu ! Cuba bawa bertenang kejap .... cerita satu2 .... korang nak aku mengaku aku buat apa ? Bawa bertenang .... biar Usop yang bercerita. sambil memberi isyarat kepada ketua kumpulan itu.
Vellu, tauke kedai kain kat bandar tu dah ceritakan segalanya. Dia cakap macamana dia bagi macam2 hadiah pada Pak Mat - sofa kulit landak, TV Plasma, Peti sejuk tak pakai karan, macam2 lagi lah.

Kau biar betul Usop ! Cuba kau tengok dalam rumah aku ni, ada kau nampak benda2 yang kau sebut tu ? 
Aaaaaah.... itu kata Pak Mat. Tapi Vellu kata dia beli semua tu untuk Pak Mat. Ni hah bukti2nya ..... resit2 pembelian dari Kedai Tokong. Semuanya ada tertulis.

Meh sini aku tengok ...... hmmmm .... betul barang2 yang kau sebut tu. Tapi aku tak terima pun semua ni. 
Tapi Vellu kata dia bagi pada Pak Mat. Jadi sekarang Pak Mat kena mengaku ada terima !

Laaa.... kalau aku tak terima, macamana aku nak ngaku ? 
Tapi Vellu cakap dia bagi pada Pak Mat. Kami percaya cakap Vellu. Lagipun resit2 tu semua sebagai bukti kukuh !

Eh, kan resit2 ditulis - Kepada Kedai Kain Vellu. Takde pun tulis nama aku ?
Yang penting resit2 tu sebagai bukti yang Vellu ada beli semua benda tu. Sekarang dia cakap dia bagi semua tu pada Pak Mat, jadi Pak Mat kena mengaku !

Apa bukti yang tunjukkan aku terima barang2 ni dari Vellu ?
Vellu cakap.

Kau percaya bulat2 apa Vellu cakap ?
YA !

Dan sekarang korang nak aku mengaku terima barang2 yang dibeli oleh Vellu ni walaupun aku cakap tak terima ?
YA !

Sebab Vellu cakap begitu ?
YA !

Vellu dah buat sumpah laknat kat mesjid ?
DAH !

Kalaulah aku mengaku, korang nak apa ?
Pak Mat kena letak jawatan JKKKKK dan kena masuk mahkamah, lepas tu masuk penjara.

Dan siapa ganti tempat aku jadi JKKKKK ?
SAYA !

Dan kalau aku tak mengaku juga ?
Pak Mat akan dihalau keluar dari kampung dan saya akan ganti jadi JKKKK !

Habis tu dimana keadilan korang ?
Kalau Pak Mat nak bersihkan nama Pak Mat, Pak Mat kena buat repot polis, lepas tu Pak Mat kena saman Vellu RM100juta.

Kalau aku tak buat ?
Makna Pak Mat Bersalah !

Gitu pulak .... kenapa korang tak mintak jer Vellu tunjukkan bukti dia hantar barang2 ni kat aku ? Bukankah orang yang menuduh yang kena bagi bukti ?
Tuh .... resit2 tu sebagai bukti

Laaa... itu bukti Vellu beli dan bayar barang2 tu. Takde sebut pun nama atau alamat rumah aku ?
Vellu cakap dia bagi Pak Mat ! Jadi Pak Mat sekarang kena bagi penjelasan !

Ooooh .... Vellu cakap korang percaya bulat2, aku cakap korang tak percaya ? Kejap ya, aku nak ambil senapang aku jap .... Eh, mana diorang semua pergi ?




Morale of the story - Pastikan sebarang dakwaan ada BUKTI yang kuat dan sahih. Itu asas undang2 kita dan itu yang dituntut oleh agama.

PS - Apakah Usop dan rakan2nya akan minta bukti lain yang lebih kuat dari Vellu ? Atau mereka akan terus melalak keliling kampung dangan 'bukti gampang' yang ada ? Sama2 kita nantikan .... 

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2013 at 2:23 AM

bila kena batang hidung sendiri,nk bukti yg kuat dn sahih.Tp video yg kelabu boleh pulak!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2013 at 6:44 AM

Kah kah kah..

Sempoi sketsa ni. Sure terbakar puak2 Penipu Rakyat yg baca. Dah kata banyak kali dah even kat blog lain. Cakap2 kafir mabuk todi lg muflis tu jugak depa nak percaya. Tak boleh ke pilih pelakon yg nampak beriman sikit? Kah kah kah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2013 at 7:17 AM

Macam skrip cerita P Ramlee pun ada hahaha

u are GIFTED with the art of simplying / unraveling what to most people, very complicated tangled issues and turning them into lively entertaining political satire. Most importantly, u have a GREAT SENSE OF HUMOR !

Teruskan berkarya ! I LIKE !

....................
Reply To This Comment ...................
January 3, 2013 at 7:25 AM

Nama A tapi yang dituduh B - apakah itu dikira bukti terhadap B ? Hancuuuurrr...

Soal video tu, cuba saudara pakai TV Colour, mesti clear :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2013 at 8:26 AM

video kelabu? video yg 99.9% not doctored? video yg jelas intonasi, suara dan gaya percakapan?

berbanding korang, gambar photoshop yg macam budak tadika buat pun korang percaya bagai nak rak. bukan saja percaya, malah gambar2 itulah yg dijaja dikempen disebarluas dan ditokoktambah lagi dgn cerita2 fitnah yg sensasi. nampak tak kat mana level IQ pencacai PR mcm ngko? bagai langit dgn bumi bebeh...hihihi

....................
Reply To This Comment ...................
January 3, 2013 at 8:41 AM

Ada ungkapan yang biasa aku dengar, " kalau jumpa ular dan keling, bunuh keling dulu baru bunuh ular".

....................
Reply To This Comment ...................
January 3, 2013 at 8:48 AM

Rasis tuh ! bukan semua keling ...:)

....................
Reply To This Comment ...................
Sepang Ronggeng
January 3, 2013 at 10:41 AM

Apa nak heran, prinsip dorang, burukkan dulu peribadi seseorang tu. Salah betul belakang kira. Janji matlamat memburukkan seseorang tercapai. Itu je matlamat dorang ni. Kalau terbukti tuduhan mereka itu salah, dorang akan cari pula isu yang lain, dan proses ini akan berterusan sampai matlamat busuk mereka tercapai.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2013 at 11:13 AM

hahaha lawak gila pagi2 baca artikel ni...kalau orang tak paham jugak aku tak tahu la haha...dunia akhir zaman ni pelik sikit orang lagi percaya orang kafir dari percaya orang yang beragama islam apa nak jadi pun tak tahu la. itu lah namanya taksub tahap gila babing nak menjatuhkan seseorang dengan apa2 cara sekali pun asal kan jatuh dan jatuh jatuh smpi tak blh bangun dah sampai akhir nya jatuh la pemerintah sedia ada...berkuasa la kafir laknat macam DAP ni nak perintah negara Malaysia tercinta ini.Itu yang puak2 pencacai PR ni tak nampak!!!

....................
Reply To This Comment ...................
January 3, 2013 at 3:56 PM

Biasa la Din.Bila ada sorang MUSLIM,datang membuat tuduhan beserta BUKTI,LAPORAN POLIS dan SUMPAH LAKNAT,ditolak mentah2 dgn alasan Yusof Qardhawi kata JANGAN SUMPAH & SUMPAH TIADA DLM ISLAM.

Tapi bi si Kafir dtg membawa AKUAN BERSUMPAH yg boleh dibuat di Pesuruhjaya Sumpah tepi jalan bersandarkan MATI SETEM RM8.00,puak pencacai akan percaya dn mengusung BUKTI tersebut ke hulu ke hilir seolah-oleh WAHYU dari langit kpd seorang Rasul.

Btl2 khawarij pencacai2 ni..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 4, 2013 at 10:36 AM

Bkb stkt khawarij bro...bg aku puak2 cai pembangkang ni bersifat kebinatangan...dh tk boleh berfikir....cerdik lembu lg dari derang nih...fullstop.

Post a Comment