........... Takbiiirrrr Buat Bawani ? Buat Ambiga ? Buat Tokong ? Buat Karpal ? Buat ... | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Takbiiirrrr Buat Bawani ? Buat Ambiga ? Buat Tokong ? Buat Karpal ? Buat ...

Wednesday, January 23, 20138comments


Satu hari dipentas ceramah Pas disebuah kampung yang menampilkankan ramai individu tertaraf pemimpin dan selebriti hangat tahi ayam....... ketika MC menjemput seorang demi seorang menaiki pentas untuk diperkenal secara LIVE kepada penyokong Pas...

Yang ini tak perlulah diperkenalkan, tuan2 semua tahu siapa dia .... dia pernah ditangkap basah bersama isteri orang lain dalam sebuah bilik hotel tapi terlepas dari dakwaan kerana sebab teknikal ..... Takbiiirrrrrr !

ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! sahut penyokong Pas semua.

Yang ini tuan2 biasa dengar namanya setiap kali BERSIH disebut,beliau merupakan penggerak utama NGO yang memperjuangkan Pluralisma Agama, Kebebasan Untuk Murtad, pendekkata semuanya samarata tanpa mengenal agama ..... Ambiga !  ........Takbiiiirrrrr !

ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! sahut penyokong Pas semua.

Pemimpin terulung dari Pulau Pinang .... telah beberapa kali naik pentas ini, terbaru beliau menuntut supaya kalimah ALLAH diizinkan untuk dipakai dalam kitab Bible versi Melayu ... Tokong Lim Guan Eng ... Takbiiirrrr !

ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! sahut penyokong Pas semua.

Tempang bukan sebarang tempang, Tempang dia penuh berkat dan keberanian..... beliau sanggup mati hingga ketitisan darah yang terakhir demi menentang undang2 Islam terutama Hudud dari dilaksanakan dinegara kita, dan pernah disifatkan oleh Tuan Guru Nik Aziz sebagai memiliki bulan didadanya ... Karpal Singh ! Takbiiiirrrr !

ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! sahut penyokong Pas semua.

Yang tua pasti ingat Peristiwa 13 Mei, yang muda pasti mempelajarinya disekolah .... semua tahu siapa yang mengucapkan Butuh Melayu ! Malai si ! Mati Melayu ! .... walaupun dah tua tapi masih tak fasih2 cakap Melayu... botol kan ? Saudara Lim Kit Siang !  Takbiiirrrrr !!

ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! sahut penyokong Pas semua.

Sensasi terbaru kita, seorang pemudi kafir yang tidak perlu diperkenalkan, cukup dengan hanya Listen saja ... Bawani ! Takbiiirrrrr !

ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! sahut penyokong Pas semua.



Sekali lagi, kali ni untuk tuan2 semua yang bertakbir untuk mereka tadi.... Takbiiirrrr !

ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! ALLAHUAKBAR ! sahut penyokong Pas semua.


Pandangan Harussani




Itu Harussani beri pandangan spontan mengenai Takbir penyokong Pas dalam wacana yang disertai kesemuanya orang Islam. Bagaimana komen Harussani kalau Takbir dilaung menyambut orang kafir ?

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 23, 2013 at 4:49 PM

Ha ha ha ha ha chomey mu....

....................
Reply To This Comment ...................
Pakcu Rantau Panjang
January 23, 2013 at 10:28 PM

Kadang-kadang sesetengah orang tak tahu pun nilai takbir dimana perlu diletakkan...hinggakan takbir seakan mainan mulut dan senonim yang entah kena pada tempatnya atau sengaja di laungkannya atau sebagai simbolik "aku Islam" atau sebagai cacamarba ..untuk penyedap telinga dan pelepas emosi....

Maka hati-hatilah kerana sebutan itu akan dipersoalkan nanti....jika salah niat dan tujuannya...walahaualam...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 23, 2013 at 10:43 PM

Suatu hari,nik aziz sdg mngadakan tazkirah soal adab sopan mnurut islam.bl dh slesai sesi soal jwb,nik aziz nk angkat tgn doa penutup dan zikir kifarah. Tiba2,dtg sorg pmuda bseluar pendek mpertikaikan,knapa setiap kali tok guru yg kaya bg kuliah akan ada derma utk pceramah,knapa x,nik aziz ja yg bg derma kat org ramai. Makin nik aziz nk ckp,nk btlkan keadaan lg pmuda tu bcakap,tpekik tlolong... Muka nik aziz dh pucat,bkn sbb xtau nk jwb,tp byk lg urusan dia nk jumpa rakyat,dgn dok tahan kencing lg. Pmuda td makin galak bg pendapat yg xtepat sambil bandingkan nik aziz dgn warrent baffet. Crita kat atas xpnh jd,tp blh xpmuda tu djadikan hero rakyat? Knapa perilaku yg biadap dlm majlis diangkat sbg pejuang?
Bab takbir ni,bg aku bdk2 pas ni mls bfikir,wlw isu apapon,sorg ja jerit takbir,maka semua pon btakbir...mcm bdk2 uum dlm dewan tu,bawani ckp depa tepuk tgn, zohra ckp pon tepuk tgn...hmmmm

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 23, 2013 at 10:44 PM

Ustaz tu blh la bg mic,dia dh habis ckp...try dia nk ckp org dok nyampok... Mau kena penampar gak

....................
Reply To This Comment ...................
January 23, 2013 at 11:18 PM

Pakcu - saya teringat orang Pas bertakbir menyambut ketibaan Tokong Lim Guan Eng dua tahun lepas dikampung saya, sampai sekarang saya teringat lagi - bodohnya lah !

....................
Reply To This Comment ...................
January 23, 2013 at 11:20 PM

anon 10:43 - Takbir orang Pas sudah hilang maksud dan tujuan sebenarnya. Kalau penceramah mengutuk orang lain pun , mereka akan bertakbir ! ntahla ..

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
January 23, 2013 at 11:58 PM

walaupun dah ketinggalan keretapi aku nak komen jugak...hehe

si MC begitu bersemangat memuji DIRI SENDIRI...mungkin tak perasan kot...hehe

bila si MC buat perbandingan situasi LISTEN antara si BAWANI dgn Sharifah n antara mak cik dgn Saiyidina Umar ra, aku rasa nak MUNTAH, JIJIK n JELIK.....sampai mcm tu skali nak diangkat si bawani ni?...siap ada yg berdiri beri penghormatan selain takbir....hahaha

pertikaian dr mak cik tu TEPAT & berada di pihak yg BENAR...si Bawani?...FAKTA negara yg beri pendidikan PERCUMA adalah DUSTA semata2 & hanya nak timbulkan persepsi negatif di kalangan mahasiswa terhadap kerajaan....sepatutnya si Bawani di sepak oleh MC kerana menipu pendgr hidup2.

yg si MC ni mmg aku dah reject n meluat sungguh dgn caranya yg SELALU sgt masuk bakul angkat sendiri....nak puji diri sendiri & puak2 kau tu biarlah berpada, jgnlah sampai nampak sgt RIAKnya...kemam sikit sifat TAKBUR tu...maaf kalau ada yg terasa.

....................
Reply To This Comment ...................
January 24, 2013 at 8:39 PM

Mamat MC 2 si Amin Rais kan..Mamat kelate yg tebal sgt semngt Kelantan dia yg tak hbs2 dok bangga dgn negeri dia..Dulu masa forum anjuran Sinar dia provoke Dr.Rdhuan Tee dgn UFB gila dpn org Kelantan dlm kandang sndiri..

Hari ni dia buat comparison kisah Saidina Umar dgn mak cik tua dgn si kafir harbi bawni..Mg sial lagi jijik puak2 ni menjual agam dgn harga yg sgt murah..

Post a Comment