........... Solat Multi Kiblat @ HKR112 - TOP Blogger PR Pun Sama Bengap ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Solat Multi Kiblat @ HKR112 - TOP Blogger PR Pun Sama Bengap !

Sunday, January 13, 201348comments


Anda cuba baca apa yang TOP BLOGGER PR jawab dalam isu sembahyang MULTI IMAM dan MULTI KIBLAT semasa KL112 semalam - dari amenoworld

Cakap BODOH kang marah tapi memang BODOH pun. Ko dah nampak dorang bersolat berbeza kiblat napa ko tak pergi betulkan? Ko kan zoom seme keadaan di situ? Kita orang yang berada atas padang hanya alert dengan beberapa yang berhampiran kita saja. Bukan kita nak alert orang satu padang.

Apatah lagi kita tahu hoiiiiiiiiiiiiiiiiiii sapa nak solat oiiiiiiiiiiiiiiiiiiii? Kat sini ada sorang nak jadi imam oiiiiiiiiiiiii. Mari la kita satukan imam oiiiiiiiiii. Kalau tak nanti umno cakap kita sesat oiiiiiiiiiiiiiii.

BODOH ke kau?

Mana dorang tahu kat depan2 dorang tue orang nak bersolat gak. Ko ingat mata dorang boleh tembus orang yang lalu lalang depan dorang then automatik bleh nampak hah kumpulan yang depan depan depan depan depan depan depan tue dah siap2 nak solat tue, jom2 panggil depa mai sini. 

Ataupun kumpulan belakang belakang belakang belakang aku nak solat. Jom panggil depa mai sini plak. 

Sekali lagi, BODOH ke kau?

Ahh mungkin BODOH la. Sebab duduk di kerusi VIP aje kan? Heh. 



Taktahu bukan buat tatau.

Hah kiblat dia salah, jom betul.

Hah kiblat dia tak betul tue, jom tegur.

PUI.

Nampak pun tidak macam mana nak betulkan?

Yang aku heran, puak2 neh dah nampak. Apsal tak tegur? Lepas tue depa dok mainkan isu 3 kiblat berbeza tanpa NYATAKAN mana satu kiblat yang betul?

Faham tak kenapa?

Kerana mereka juga mungkin tidak tahu yang mana satu kiblat yang betul. Jadi antara orang yang bersolat dengan tersalah kiblat dengan orang yang langsung tatau kiblat yang mana satu mana lebih baik disini? 

*** Harus di ingat antara syarat sah solat ialah arah kiblat yang betul. 

Kalau aku jadi blogger umno baik aku pergi jumpa hishamuddin rais dan laporkan hal kiblat tue. Politik tetap politik, tetapi jangan kerana politik aku sanggup memilih jalan untuk membalon orang yang bersolat tersalah kiblat berbanding memikirkan kita seme adalah bersaudara. 

Alangkah bagusnya kalau aku nampak dan aku inform kepada AJK HKR mengenai arah kiblat yang betul supaya seme orang alert.

Kenapa dorang tak pilih cara itu?

Itu kerana politik mengatasi islam. Bagi mereka itu isu untuk balon orang2 yang mungkin tanpa sengaja tersalah kiblat. Takde niat pun. Mereka mungkin dah tanya orang2 sekeliling dan orang2 cakap kiblat disitu sekian2 ke.. mana nak tahu. 

Ataupun boleh jadi mereka follow apa yang handphone mereka nyatakan? Kan zaman sekarang kat handphone ada penunjuk arah kiblat? Kena guna internet tak silap aku.

Memang dalam tue ada surau untuk muslimah [untuk muslimin aku tak pasti plak] tetapi apakah kita yakin mereka seme tahu dalam tue ada surau? Ataupun boleh jadi mereka ingat dalam surau dalam stadium tue packed so mereka fikir lebih baik solat disini sahaja?

Ko tahu bloggers umno? Ko pun tatau sebab ko hanya duduk di kerusi VIP dan zoom sana zoom sini untuk cari salah orang pasal islam tetapi salah ko sendiri? Hanya Allah swt je yang tahu kan?

kah kah kah

Apa pun wahai bloggers umno, bagitau aku mana satu arah kiblat yang betul? Boleh? Memang la boleh lepas berpeluh cari jawapan kan?

kah kah kah 

                       *********************

Saya pun nak tumpang sekaki gelak - hahahahahahahaha ..... Kalau TOP Blogger pun berfikiran begitu, apatah lagi yang lain ..... MEMANG BENGAP !


PS - Korang berpeluh tak nak cari kiblat ? hehehehe ... Berpuluh ribu orang PR yang ada disana semua tak perasan atau memang tengah berpeluh nak cari kiblat ? Alahai ... blogger Umno juga yang salah ...

PS 2 - Kita tukar akronim HKR jadi Himpunan Kiblat Rambang ! hehehehe

Share this article :

+ comments + 48 comments

....................
Reply To This Comment ...................
January 13, 2013 at 2:30 PM

Sebiji sama perangaikan... apa yang sama? Suka menyalahkan orang lain bila tidak dapat menjawab sesuatu isu... Rosak negara macam ni... Penganjur di pentas utama takkan tak nampak kot.. Tanggungjawab penganjurlah yang patut beritahu arah yang betul... Pelik tapi itulah hakikatnya mereka...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 2:33 PM

Sebenarnya derang dh besa semayang lain imam. Derang kan berciri syiah suka berpecah2. Kita sediamaklum perangai derang yg ni.

Semayang lain kiblat kiranya mcm evolusi dr ssmayang lain2 imam. Xde masalah buat org yg suka berpecah belah.

Xkan la xleh organized kot semayang sekali. Or at least sebarkan kiblat kt mana. Xkan x boleh kot. Nk jadi pemerintah tp bende simple yet penting mcm n. Pn lepas pandang.

Lain kali kalau x reti nk organized x payah la buat demo lagi. Kita pakai scema ayat derang selalu guna. Mana lagi penting. Semayang betul imam dan kiblat ke demo?


Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
January 13, 2013 at 2:55 PM

Tadi saya terkejar masa jadi tak sempat nak tulis panjang. Saya sambung disini jer -

1 - Matahari terbit kat Timur kan, jadi terbenam kat Barat. Secara mudah, tak lah tepat tapi boleh dipakai, ikutlah tang Matahari terbenam. Hint - tengok bayang. Budak2 pun tahu.... kecuali mereka yang XXX

2 - Berapa ratus ribu yang hadir semalam ? hehehehe .... Apakah mamat yang ambil gambar diatas saja yang perasan ? Perkara berlaku atas padang dan PULUHAN RIBU mata memandang, tapi mamat ambil gambar tu juga yang kena hentam hehehehe ....

3 - HP dan segala peralatan canggih tu semua takde kah software cari arah kiblat ? Mesti banyak video blue je kan, kan , kan ?

4 - Agaknya orang PR ni kalau pergi mana2 kalau takde tanda arah kiblat, memang BUTA KIBLAT ek ?

5 - Kalau ikut artikel diatas, apakah keSEMUA puluhan ribu penyokong PR BUTA KIBLAT ?

apalagi nak tambah ...... ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 3:26 PM

6 - BUTA MATA HATI.

P/s : klau baca tulisan top blogger PR nie rasenye dia yg berpeluh nk auta. Biasalah phatetic mindset puok bewok nih ~ Salahkan Umno.

....................
Reply To This Comment ...................
January 13, 2013 at 3:38 PM

Salam..

Masa di masjid jamek KL, mat sabu dah pesan boleh solat di mana sahaja kalau masuk waktu..yang mat sabu terlupa nak pesan..suruh pastikan kiblat yang bertul..

tumpang bertanya..betulkah mat sabu tak pernah pi solat jumaat.

Nik aziz pi stadium naik Merc semalam siap pasang body gurd lagi..takut mati juga org tua tu masa keluar balik ikut jalan belakang

Terima kasih..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 4:00 PM

Bro,
Sebenarnya diaorg memang nak smyang asing asing & menghala kiblat yg berbeza. Iyelah, yg atas tu syiah so ada kiblat sendiri. Yg tengah tu hala ke tokong kat penang. Yg bawah tu aku tak sure. Maybe tdia org tak kisah hala kemana pun coz nik aziz dah kasi status syurga. Cuma aku cuak geng geng punk & mohican tu pulak. Smyang sembah hitlwr kot?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 4:27 PM

KAH KAH KAH..

INI KE ENTRY AMENOWORLD? KONONNYA BLOGGER TOP PAKATAN TU?

TAK SANGKA BETUL BLOGGER TOP PAKATAN BANGANG GILER....

KAH KAH KAH..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 4:35 PM

Ramai org PAS yg pergi. Jumpa kat RR Tapah kul 12 malam. Ramai la org 'kite'.Org PKR & DAP aku tak perasan lak.
1. Siapa Pengerusi HKR???. Kalau AMBIGA patut la jemaah tak tau kiblat.
2. Semua gadget pandai guna untuk maki hamun ja dan sebar fitnah.
3. Tok ketua kan nelayan. Solat dalam bot jadi arah kiblat dah berpusing. Ok kan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 4:45 PM

dah baca komen2 pencacai pr dalam blog tu? hampir semua mcm orang yang tak pernah solat. dok cari alasan yang amat melucukan. takde sorang pun nak mengaku kekhilafan diri. semua perasan maksum. memang benarlah sesetengah commentator kata puak2 pas tu dah menghidapi sindrom ujub dan riak yang kronik..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 4:47 PM

Din,amenoworld ni mmg dok gelak sambil mnulis ja... Pnh gelak,konon dia ja yg pandai. Klw umno duduk krusi vip,nik aziz,anuar dgn org atas pentas tu dok katna?atas padang gak? Ms ni solat apa eh? Klw ikut gambar blog pr,lps zohor dh pack... Apatah lg asar.. Ni nmpk melopong ja

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 4:50 PM

Eh,lg 1...pakatan rakyat la sgt ni dok bergebang kata diorg ni menerima kritikan,mdengar keluhan dan teguran. Dlm kes ni pon dh jd lg 1 bukti, diorg trima dan mdengar,lps analisis keputusannya tetap sama...UMNO SALAH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 4:50 PM

KALAU KENA PADA PENYOKONG2 UMNO/BN..ADA SI AMENOWORLD BAGI ALASAN MACAM ITU? NO WAY BABE. PALING CIKAI PUN DORANG AKAN TUDUH JAHIL. BENDA KECIK PUN TAK TAHU. SEDANGKAN SEKARANG YANG TERANG2 TIDAK TAHU ADALAH MEREKA2 YANG MENGAKU IMAN TEBAL, MENGAKU LEBIH ISLAM DARIPADA ORANG LAIN.
MEMANG ENTRY YANG AMAT MEMALUKAN BAGI BLOGGER AMENOWORLD DAN PENYOKONG2NYA.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 4:54 PM

Org dok solat,sibok lalu lalang dpn org yg solat... Tiup trompet... Ptt org pr kata krajaan zalim sekular. Diorg xtau syarat pbinaan tempat awam mst ada surau. P la stadium mn pon mst ada surau... Ni la org kata,bjuang tanpa objektif

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 4:56 PM

INI LAGI SATU BUKTI MEMANG PESERTA PERHIMPUNAN ITU SENGKEK DAN DATANG PUN SEBAB DIUPAH. YE LAAA...MAT SENGKEK MANA ADA HP CANGGIH UNTUK DOWNLOAD KOMPAS/ARAH KIBLAT SEMUA TU..YE TAK?

KAH KAH KAH

....................
Reply To This Comment ...................
January 13, 2013 at 5:21 PM

Mat sabu tak pernah sembahyang Jumaat ? Ko jangaaaaan .... kena saman kang !

....................
Reply To This Comment ...................
January 13, 2013 at 5:23 PM

Tajuk artikel tu bermula dengan ' Kenapa ...' , mana ada dia jelaskan ' kenapa' melainkan menyalahkan Umno ... dan berpeluh nak tentukan kiblat ...hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
January 13, 2013 at 5:24 PM

Isunya bukan saja arah Kiblat yang berterabur tapi juga tak sama.

....................
Reply To This Comment ...................
January 13, 2013 at 5:25 PM

ada yang kata - sekurang2nya mereka solat. alahai ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 5:32 PM

HamPas

....................
Reply To This Comment ...................
January 13, 2013 at 5:33 PM

inilah nafsu melebihi akal...tukang rembat bini orang pulak jadi ketua....jahil~!!!!! Agama PAS memang perosak

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 5:36 PM

sembahyang kat surau stadium, tak best..orang ramai tak nampak....kat tengah2 padang baru la nampak keislaman...walaupun kiblat pun tak pasti......bangga oo...satu stadiun nengok aku solat.......korang ade???komen je pandai....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 6:02 PM

apabila hati telah dibutakan ALLAH....kiblat pun tak dpt cari...ya ALLAH selamatkn lah negaraku tercinta dr puak2 ni....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 6:29 PM

Hehehe..mmg pedih dan sinis komen saudara..nanti aku copy paste kat blog amenoworld yg bangang tu..hihihi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 6:30 PM

Ni same kes mcm solat kiblat mengadap bangunan suk perak suatu ketika dulu la ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 7:06 PM

Hr nie kat dpn pasaraya terus maju temerloh junpe sorg brader pkai baju kuning HKR. Nampak muka blur jerrr... ntah penat kot pegi perhimpunan.hehehe.... xpun blur nk cr arah kiblat. (Markas pas sebelah tue jer) :),,,

....................
Reply To This Comment ...................
January 13, 2013 at 7:23 PM

Perhatian - Jangan tanya orang Pas arah Kiblat ! hehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 8:06 PM

Bro din,

Puak2 PR skang dok bangga kata ada sorg pakar matematik ckp peserya smlm 700,000.hehehe.... aderlah dia sertakan sekalu formula mcm mana dia dapat. Saya nk copy malaslah. Mungkin dia terbilang sekali dgn mat bangla, indon dok lepak dgn klcc.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 8:07 PM

adoi..blogger pmbngkng pnya alsan bangang dooohhh...tolong lah...bnyi mcm apa taw..saya berak atas pinggan...asal kao tak ckp tu pinggan... x yh lh slhkn orng lain...pnganjur ptot thu semua nie...tu lh..nk brhimpun tp mengong..dorng xda kew bt bckup plan.agk2 klaw trbkar smlm..mampos smua..ptot sbgai pngnjur kna pk kn smua bnda2 nie..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 8:08 PM

Haha...nnt dia cubit rumput atau pasir kat tanah...lambung mcm org main golf. Tgk arah tiupan angin,yeah khiblat.... Dol

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 12:29 AM

saya ada tanya diorang tapi diorang balas yg ni

Palie Palumbo: Pasal kiblat pihak terbabit dah info dan perbetulkan..sesiapa yg xd tempat kejadian dan hanya melihat pic..sila tnye dlu..jgn jadi macai

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 12:36 AM

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FH2ww9yKEf8
Rakaman 30 Minit Ustaz Don di TV Al-Hijrah pada 17hbJAN2011(Selasa) bersamaan 23 Safar 1433.
Cara memperbetulkan orang yg tengah solat tetapi salah kiblat..

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 12:40 AM

Kenapa tidak ada sorang pun macai Pas siarkan info itu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 12:57 AM

Ada video tu apa lagi mau spin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 1:01 AM

Diorang lepas tengok gambar N.ajis semayang atas rumput terus nak try jugak camtu rupenya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 1:04 AM

siapa ada bukti, macai pas ada bagi info sebelum balik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 1:50 AM

ye ke? cuba baca balik entry amenoworld tu..takde pun dia bgtau pihak penganjur dah btlkan..tau nak salahkan org je. kononnya dorang yg atas padang hanya alert dgn org2 yg dekat dorang je...

spin...jgn tak spin...hihihi

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 9:11 AM

kena hantar sesorang ke sana tengok arah mana yang betul, silap2 semua tak betul.

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 9:52 AM

saya berpandangan begini din, kalau satu pertubuhan besar, lagi yang mengaku memperjuangkan islam dan mereka lebih islam dari orang lain, orang lain tak boleh cakap bab agama kecuali mereka.... maka sepatutnya pada pagi atau sehari sebelum peserta HS (himpunan) mengambil tempat, sepatutnya ada ditubuh jwtkuasa untuk mendirikan khemah surau sementara. Waktu sembahyang dah tetap, bukan nak kena tengok anak bulan dulu, jadi, perkara ini terang-2 menunjukkan bahawa Solat bukanlah keutamaan bagi puak-2 ni. puak2 yang bertakbir tak kira tempat dan tujuan yang penting bagi mereka ialah menunjuk-2 kekuatan dan sikap assobiyah dihadapan Allah.

....................
Reply To This Comment ...................
omjek
January 14, 2013 at 10:27 AM

amenoworld tidak kredibel.

baru kena tembak dua tiga kali dah blacklist. blogger pakatan lain pun sama. inikah kebebasan bersuara cara pakatan rakyat? sembang bukan main kata telus la..bersikap terbuka la..berlapang dada la..tapi hakikatnya takut dgn hujah pihak lawan.

maka dgn ini, sbg pengundi non partisan, saya mengisytiharkan undi saya lebih memihak kepada BN kali ini. sekian

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 11:31 AM

DI PERANCIS, RAKYAT BERHIMPUN SEBAB MENENTANG PERKAHWINAN SEJENIS..

DI MALAYSIA, RAKYAT YANG MAJORITINYA PENYOKONG PAS BERHIMPUN BERSAMA2 DENGAN PENGGIAT LGBT..YANG SEPARUH DARIPADA AHLI PAS SENDIRI KATAKAN SEBAGAI PERHIMPUNAN SYUBHAH..

NAMPAK TAK BETAPA BODOHNYA PESERTA PERHIMPUNAN ITU?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 1:23 PM


Tuhan Yang Maha Kuasa Meliputi Segala-gala TIDAK menjadikan sesuatu perkara itu dengan sia-sia.

Dia menunjukkan kepada hambaNya yang mahu berfikir.
Dia telah meberi isyarat, ada sesuatu yang tidak kena. Lalu ditunjukkanNya dengan perwujudan beberapa applikasi arah kiblat yang berbeza dalam kelompok yang sama.

APAKAH ARTINYA ITU SEMUA?

Fahamilah segala isyarat Tuhan yang datang itu, dalam bentuk HIKMAH. Bukan dalam bentuk fikiran biasa......

Fikiran biasa, tidak keterlaluan kalau dinyata disini, fikiran yang penuh dengan dunia dan kerakusannya..... 'kebenaran' yang cuba ditegakkan; penuh dengan kepalsuan dan fitnah.

Masyaallah!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 5:20 PM

Bayangkan kalau berlaku diperhimpunan Umno .... habis diterjemah segala tuk nenek petanda / isyarat dari Allah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 8:12 PM

BABI HUTAN LEPAK2 KAT KUANTAN PUN DEPA KATA PETANDA BN PAHANG AKAN DIKENAKAN BALA.. PADAHAL MP KUANTAN SI FUZIAH..ORANG PKR.. KAH KAH KAH

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 8:47 PM

Laaa...kan kiblat cai-cai PR dh beralih ke Putrajaya....tu yg jadi simpang perinang tu sbb Putrjaya tu luas...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 10:25 PM


Kenapa tidak dapat memahami saya. Saya sangat sedih. Komen tersebut adalah bermaksud untuk menyatakan kepada puak yang telah di pergunakan itu, bahawa mereka kena berfikir dengan hikmah. Jangan lah tak tentu pasal menegakkan yang sudah salah itu dengan divert tanggungjawab itu kepada orang lain pula.

Seperti saja dinturtle dan anon Jan 14 812pm tidak dapat memahami.

Saya sedih bila blog itu menjawab dengan tidak baik kepada dinturtle.
Akhirnya dinturtle sendiri salah tafsir bahawa yang menulis ini sebenarnya ingin mempertahankan tuan.

Halus budaya kita, manis bahasa kita.

Kami mencintai kamu. Tetapi kenapa kamu melihat kami dari satu sudut, yang akhirnya kami hilang hormat kepada tuan!


Allahu Akbarrr!

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 10:44 PM

Bila menggunakan bahasa yang terlalu umum, ia terbuka kepada tafsiran yang berbagai. Tidak semua orang sama, pengalaman dan pendedahan berbeza. Makanya tidak semestinya orang lain menafsir sama seperti apa yang ada dalam fikiran kita.

Makanya lain kali tulis lah secara direct kalau tidak mahu disalahtafsir :)

Takbiiirrrrr !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 11:13 PM


Tak da masalah Dinturtle. Semoga Allah merahmati tuan. Thanks for a quick reply.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 12:44 AM

jawapan aku amat mudah...
klu mcm tu la cara/gayanya...
kan lebih baik.. pakat2 xpayah la solat !!!

Post a Comment