Sindrom Inferiority Complex DiKalangan Pencacai Pas

Monday, January 14, 201314comments

Bukan nak cerita hal Himpunan Kiblat Rambang ( HKR112 ), cuma nak sentuh sedikit mengenai cara 'promosi' yang diamalkan Pas selama ini. 

Kalau anda perasan lah, setiap beberapa hari, pasti akan ada media pro Pas menyiarkan gambar kaum bukan Melayu sedang beraksi mesra Pas. Kemudian visual sama akan turut sama disiarkan hampir kesemua bloggers mereka. Malah gambar dibawah turut disiarkan oleh admin FB Nik Aziz.




Perkara ni dah lama berlaku... kenapa ek ? Entah sapa-sapa ntah, asal pakai baju berlambangkan Pas, atau berposing depan bendera Pas, terus diangkat jadi satu isu besar - Nah, siapa kata cina / india tak sokong Pas ? Muahahahaha ....

DESPERATE sangatkah Pas hendak menunjukkan yang parti mereka turut disokong oleh kaum lain ? Kalau parti baru tubuh tu boleh fahamlah, mereka memang desperate publisiti murahan begitu .... TAPI Pas yang dah berpuluh tahun pun masih gunakan taktik murah begitu ?

Sikit tak terpengaruh ! Malah jadi kesian pun ada ...Yalah, sampai meenachi bergambar depan kereta lembu yang digantung bendera parti pun nak dipromosikan gila2 tidak berapa lama dulu  ! Hard-up sangat kah kepada publisiti sebegitu ?
 

Rasanya Minah tu bergambar untuk simpanan peribadi sebab kelakar rupa kereta tu, tapi entah macamana boleh sampai ketangan blogger Pas, entahla ... terus ditatap satu negara hehehehe...

Ni strategi zaman bila ni ?

Saya tak hairan kalau pencacai Pas tidak dapat menangkap maksud artikel ni malah mereka akan beranggapan saya merasa tercabar dan cara mereka berjaya ( hahahaha ) .... Tapi seriusli saya nak cakap, apa yang terserlah adalah betapa rendahnya jatidiri dan nilai kepercayaan diri anda, atau omputeh kata anda punya masalah inferiority complex dan very the low self esteem...

Kita sebangsa dan seagama, kalau bangsa lain mentertawakan anda, sedikit sebanyak terasa juga ...

Share this article :

+ comments + 14 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 10:12 AM

Yg dgn keta lembu tue yh x tahan.hahahah... (rasanya minachi tue nk tnjuk pas nie dh mcm kereta lembu @ lembu)...hihihihi....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 10:29 AM

jika stkt beraksi dgn bendera pas apa nak dibangakan sangat?

tarbiyah bukan dgn bendera, tapi akidah..

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 10:50 AM

dulu kan pak din pernah tulis yang sejak mula ditubuhkan sehingga ke beberapa tahun yang sudah, PAS target voters adalah daripada kalangan Melayu? dan kekuatan mereka terhad di beberapa kawasan majoriti Melayu. Tapi mungkin mereka lebih memerlukan kuasa untuk 'melaksanakan' janji2 mereka terhadap pengundi. selepas kerjasama mereka dengan DAP n PKR, maka barulah PAS ni aktif untuk menarik undi bukan Melayu/Islam di kawasan2 luar tradisi mereka.Timbullah gerak kerja 'Pas for All' etc.

Sebab tu lah mereka ni berbangga dengan penerimaan orang2 bukan Melayu/Islam terhadap perjuangan mereka.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 11:20 AM

Setakat hebat kibar bendera dan sepanduk, belum tentu hebat memerintah dan pegang amanah. Itulah PAS sekejap kalimah Allah boleh diguna bukan ISlam, lepas tak boleh pulak. Apa pulak nak dispin mereka kelentong rakyat.

Sorry...undi aku anak beranak hanya untuk UMNO-BN jer.

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 12:15 PM

OMG..LOL! manala hang pi kutip gambaq ni din..:-D

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 12:54 PM

terbukti pas lagi 1malaysia dr umno..pendekatan racist umno memakan diri bro..hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 12:56 PM

Din, ada satu lagi gambar yang diaorang suka tayangkan. Kalau tak silap aku gambar seorang cina bukan Islam.yang duduk bersila depan TGNA semasa beliau sedang menyampaikan ceramah agama.

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 5:06 PM

Mereka sering confused, sekejap nak tarbiyah/dakwah ... sekejap nak undi ..

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 5:12 PM

Mereka tak sedar, dalam keterujaan mereka mempromosi ntah sapa2 asal pakai lambang Pas, mereka juga mengaku tidak ramai bukan Melayu yang sokong. Sebab macam tak biasa jer ... :)

Kalau ramai yang sokong, pemandangan begitu sepatutnya dah jadi sesuatu yang BIASA, tak perlu dihebahkan..

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 5:12 PM

kameraman tu ya ... hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 5:52 PM

Anda keliru antara umno dgn bn???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 5:56 PM

Xprasan plak kat blog pas tnjk pejuang pas bserban pakai bendera dap... Sbb ramai pngikut pas masih taboo dgn dap. Pdhal ada ja yg bpurdah dap segala apa,cuma malu nk tnjk. Tp istilah pencacai truk sgt la din... Tukar bahasa yg lebih sedap plz

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 6:15 PM

Acually saya mula gunakan 'pencacai' sejak setahun ni jer, itu pun setelah puas dituduh sebagai pencacai Umno. So nak lepas geram balik, dan nak balancekan keadaan, saya kadang2 gelar semuanya pencacai ! ( termasuk saya sendiri hahahaha )

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 7:13 PM

Nk tipu org msia agak2 la. Menggundi pas bagi bukan melayu sama la mxm org melayu undi dap.

Lebih2 bilq kata tuhan mencarut dan samseng (nauzubillah) sape la yg akan tertarik dgn parti pas yg lebih kepada paeti ajaran sesat

Melayu hampa

Post a Comment