........... Rafizi Dakwa Barang Kemas RM13juta DiBeli Rosmah ? MANA BUKTINYA ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Rafizi Dakwa Barang Kemas RM13juta DiBeli Rosmah ? MANA BUKTINYA ?

Wednesday, January 2, 201315comments

Ni apa cerita tentang barang kemas berjumlah USD3.66juta @ RM13juta yang dibeli oleh Carpet Raya Sdn Bhd daripada syarikat barang kemas Hong Kong - Firestone can Dehres ? Habis heboh dimainkan oleh pembangkang hari ni konon semua itu dibeli oleh Rosmah melalui orang ketiga iaitu Deepak.

Gambar2 saya copy dari Gomo. Malas saya nak copy kesemuanya sebab NO POINT. Saya bukanlah peminat Rosmah pun tapi kalau si pendakwa iaitu Rafizi ingin membuat tuduhan seberat ini, biarlah bukti yang dikemukakan itu REAL, bukannya dibuat berdasarkan ANDAIAN.

Contoh - Gambar dibawah .... Ia hanya gambar IKLAN menunjukkan produk tersebut dijual oleh syarikat tertera. Begitu juga gambar2 lain yang yang SELF EXPLANATORY -

Eh, Cincin untuk Wan Azizah ? ?








Iaitu syarikat Carpet Plus buat bayaran untuk belian barang kemas dari syarikat penjual barang kemas Hong Kong. ITU SAJA ! 

Oya, dimana bukti yang menunjukkan Carpet Plus itu JUAL KARPET ? Dan dimana juga bukti kaitan Deepak dengan Carpet Plus ?

TIDAK ADA KAITAN semua diatas dengan nama Rosmah atau Wan Azizah ! Kalau ada sebut pun nama Rosmah adalah E-MEL dibawah. Saya ulang ya, E-MEL bukannya Invois

Emel dibawah boleh saja ditaip semalam walaupun tertera tarikh tahun 2008. Ia BUKAN satu dokumen kewangan. Yang TERBUKTI melalui dokumen2 diatas adalah pembelinya Carpet Plus Bukannya Rosmah atau Wan Azizah. Kalau nak taip nama Dinturtle pun boleh atas emel tersebut ... no hal. 

Nama Rosmah pulak ?

Takkanlah SEMUA pencacai2 Pembangkang sebegitu BODOH main terima jer apa yang didakwa oleh Rafizi ? Hello ! Paling tidak, mintalah bukti yang LEBIH KUKUH dari Rafizi sebelum korang sebarkan. Rafizi ni main serkap jarang jer, itupun korang percaya ?

Lainlah kalau ada dokumen yang menunjukkan nama Rosmah ada membayar Deepak atau carpet Plus sejumlah wang yang boleh dikaitkan dengan dakwaan diatas. 

RM13juta bukannya sikit ! Orang tak bagi RM13juta cash, jadi pasti ada cara lain untuk memindahkan wang dalam jumlah yang besar itu - CARA YANG BOLEH DIBUKTIKAN - contohnya seperti transfer atau cek yang pengirimnya boleh dikaitkan dengan Rosmah .......atau Wan Azizah.

Kenapa Carpet Plus atau Deepak ( kalau ada bukti yang mengaitkan Deepak dengan  Carpet Plus la ) tidak tunjukkan bukti itu ? Katanya Deepak yang tolong bayar / tolong belikan  atau dengan kata lain sebagai EJEN PEMBELI.

Dimana bukti kaitan EJEN PEMBELI dengan PEMBELI SEBENAR ?

                                       *******************************

Ingat lagi tahun lepas semasa Rafizi buat serkap jarang melalui CARA YANG HAMPIR SAMA, iaitu dalam kes dakwaan Najib membelanjakan RM400 ribu untuk kenduri majlis pertunangan anaknya ? Ketika itu Rafizi gunakan bukti dalam bentuk Banquet Event Order - satu dokumen BUKAN KEWANGAN yang sesiapa pun boleh taip nama siapa pun tanpa perlu bertanggungjawab. 

SAMA LAH DENGAN KES DI ATAS !

Maksud saya dengan semua2 ni, kalau nak buat sebarang dakwaan serius, pastikan dulu KESAHIHANnya. Bukan main tembak bodoh jer macam ni. Ini SAMA dengan perbuatan FITNAH !

PS - Tambah sikit, kalau ada gambar barang2 kemas tersebut ada dipakai Rosmah pun kira ok la juga walaupun bukti sebegitu masih belum kuat tapi sekurang2nya sedap sikit nak bergosip ! Ni tidak .... semuanya bergantung kepada dakwaan bodoh seorang kafir tanpa bukti .... habis berantakan umat Islam sesama sendiri.

Ni bukan soal saya sokong Rosmah ( aaauuuuwww ... )  atau pertahan Najib ( errkkk ..... ), tapi nak tuduh2 biarlah ada BUKTI.

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2013 at 5:04 PM

puak Pakatan haram jadah ni perangai memang macam harah jadah dah la bodoh bengap pulak tu dah la bengap bengong pulak tu dah la bengong dungu pulak tu!!! diorang tak tahu ke kalau sesuatu berita tu tak pasti betul ke tak boleh jadi fitnah?kalau ya pun betul blh jadi mengumpat? tak takut ke makan daging saudara sendiri? ah cakap pun tak guna dah nama pun bodoh bengap bengong dungu cakap la apa pun tak ada guna hahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2013 at 5:07 PM

yang ada bukti ialah bini nik ajis telah sapu tanah kat ladang rakyat .. sedangkan rakyat kelantan yang miskin nak dapat pun susah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2013 at 5:33 PM

korg duk pong pang pasal rafizi..tp xde pun yg masuk mahkamah kate die tipu..hurm
yg selalu nmpak utusan meloya kene saman fitnah byk la..dah taw die tipu fitnah g la bt laporan mahkamah..baru la org bleh caya ckit..otak ada pkai la..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2013 at 5:58 PM

yaa..muhyideen dh mula serang najib melalui deepak..mana rafizi dpt dokumen ni semua?..mcmna rafizi tahu segala transaksi deepak n ketua wanita selangor berkait tanah atm..hahaha...tunggu bom seterusnya...adakah secara kebetulan ltat membeli saham deepak sebanyak 30j..mana rafizi dpt dokumen spt sharizat lembu nfc..rafizi bukan bodoh mcm rais yatim n ahmad maslan bro...mari kita lihat siapa yg akan tersepit plak lps ni..umno jika tidak berperang sesama sendiri bukanlah umno namanya...

....................
Reply To This Comment ...................
January 2, 2013 at 6:24 PM

Deepak lah yang bagi semua dokumen.... so ? Mana bukti kaitannya dengan Rosmah ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2013 at 6:33 PM

mana kau tau dia tak tipu?? syahrizat tak ada kaitan dengan nfc tapi dikaitkan sbb status dia tu ketua wanita umno kan??nasib baik kawan tu dah saman so tgu aja la keputusan mahkamah hahaha 100juta tu!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2013 at 6:37 PM

mana kau tahu muhyiden dah mula serang najib?alahai bodoh gila alasan kau ni setakat serkap jarang ni baik tak yah cakap la kalau tak betul fitnah nama nya!!!tok guru ampa dalam PR tu tak bg taw ke dosa2 fitnah mengumpat2 ni??oopsss mst la tak sebab ularmak2 ampa tu semua pun sendiri cakaptak serupa bikin dok maki hamun orang rendah2 kan orang bagos2!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2013 at 6:50 PM

Dia ni Whistleblower yang paling Bangang di dunia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2013 at 7:40 PM

Satu lagi teori konspirasi ciptaan pembangkang. Bila sebut konspirasi, ada seorang je yang kita kenal yang suka sangat2 menggunakan istilah konspirasi. Konon beliau dijatuhkan kerana konspirasi pihak yang tertinggi untuk menjatuhkannya. Walhal, teori konspirasi tu hanya rekaan beliau semata-mata.

Aku rasa takde sebab Muhyidin nak jatuhkan Najib sebab kerusi sebagai ketua negara akan dimilikinya juga suatu hari nanti. Tak perlu tergesa-gesa. Ianya adalah satu tuduhan fitnah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 2, 2013 at 10:24 PM

buat invoice guna excel file? org bangang mcm rafizi blhla kena tipu. apsal tak guna pdf? adoyai..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2013 at 6:35 AM

btol gak tu. excel boleh diedit. sedangkan pdf tak boley diedit.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2013 at 12:28 PM

dei otak lembu dah ternyata yang depak menafikan yang dia ada menyerahkan dokumen2 tu!!!hahaha tu la bongok otak bebal macam otak2 PR ni percaya fitnah tu tanpa usul periksa kan dah kena batang hidung sndri....hahahah terkubur lah pakatan haram di bumi Malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 3, 2013 at 1:33 PM

Kenapa attachment invoice dalam xls dan tidak pdf?

Tuduhan babitkan jutaan ringgit, urusniaga pakai gmail dan xls sahaja?

Sama ada yang berniaga itu penjual dalam mudah.my atau yang membuat cerita ini kantoi menipu.

Lu pikir lah sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
January 3, 2013 at 4:13 PM

Biasa la Din.Org yg perasan AHLI SYURGA ni bagi diaorg dosa MENGUMPAT ni mcm MAKRUH jer Din.Bagi diaorg MENGUMPAT ni mcm BERKUMUR TERLALU BANYAK DI BULAN PUASA,kecik sgt tak menjejaskan MAQAM mereka di sisi Allah.Cuma Din jer TAK SPORTING dn BESAR2 hal kecik mcm ni.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 6, 2013 at 4:49 PM

dunia akhir zaman...

Post a Comment