........... Nik Aziz - Kristian Nak Guna ALLAH - Itu TAK BETUL, Itu MENGARUT ! ( video ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Nik Aziz - Kristian Nak Guna ALLAH - Itu TAK BETUL, Itu MENGARUT ! ( video )

Monday, January 14, 201327comments



Bila menjawab soalan berkaitan keputusan Majlis Syura bahawa kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh bukan Islam, Nik Aziz menjawab

min 3:25 - Allah bubuh nama Dia sendiri ALLAH dan Dia sebut Allahuahad - Allah Satu. Jadi kalau ada orang lain nak guna .....  ugama lain yang Tuhannya tidak satu, tiba-tiba nak guna Allah. ITU TAK BETUL.

Bila ugama lain Tuhannya tidak satu, kerana apa nak guna nama Allah ? Allah diguna oleh Allah sendiri sebagai Tuhan yang Satu Maha Kuasa.

Jadi kalau ada ugama lain yang Tuhannya tidak satu, mungkin 3 atau lebih, tiba-tiba nak guna Allah - itu MENGARUT !

Nak guna boleh tapi SALAH.

4:25 Soalan - Baru sebelum ni Tuk Guru kata sebelum ni orang bukan Islam boleh menggunakan nama ALLAH

Dia nak kata, boleh. Kami nak larang macamana ? Dia nak sebut ... tapi tak betul. 

TAK BETUL kerana dia guna.... orang tidak Islam tentu Tuhannya tidak satu. Ada Trinity... tiga. Kalau orang Hindu... thilaak.... Tiba-tiba nak guna nama Allah juga, itu PENGGUNAAN YANG SALAH, Makna tak betul, penggunaan tak betul.

5:01 - Soalan - Bagi kepimpinan Pas yang lain yang mempunyai pandangan yang berbeza dengan keputusan Syura Ulama ini, apa nasihat Tok Guru ?

Tu orang lain tu saya tak tahu.... Tapi hak tentunya, makna ( yang pastinya ) ....ALLAH nama bagi Tuhan yang Se ( Satu ), kepada orang yang nak guna nama ALLAH, dia mesti yakin bahawa ALLAH hanya Satu, kalau ugamanya mengatakan yang Tuhannya lebih dari satu... nak guna nama Allah juga, ITU TAK BETUL la maknanya..

Share this article :

+ comments + 27 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 9:49 PM

pening daa.....mane satu pendirian puak2 ni...cap ayam punye parti

....................
Reply To This Comment ...................
Pakcu Rantau Panjang
January 14, 2013 at 10:00 PM

Mana satu kiblat niiiii.....???????Kadang-kadang kata lain , hari ini kata lain...patutlah anak buah pun berbelit-belit ..MACAM ULAR SAWA>>>>

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 10:14 PM

Saya tak komen apa2 sebab saya pun mati akal nak tulis ! hehehehe ... tunggu respon orang lain dulu. Terbaik kalau Tokong yang respon sebab dia yang mulakan, lepas tu Anwar

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 10:16 PM

sekeh je kepala aji nik aziz ni. dah kantoi, byk la cekadak dia. aku geleng kepala cmne la orang PAS blh angkat dia ni jd musidul am. gila betul.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 10:20 PM

sekarang pas ada3,pas koptik,pasprotestan, pas katolik

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 10:37 PM

Gelak sakan kat umah masa dgr komen dia dlm tv. Dan2 suda tukaarr daaa. Sikalang sapa mau itu tenggongjawab?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 11:05 PM

Skill yang tak ada pada pemimpin2 lain. Ucapan, bidasan, pendapat yg berbelit, mengelirukan dan susah difahami tetapi dapat mempengaruhi ramai rakyat msia dan menjadikan mereka sbg pengikut tegar. Hebatkan!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
January 14, 2013 at 11:11 PM

hahaha....aduh...aduh....ni salah tak kalau KETAWAkan org?.....hahaha..kahkahkah...akupun PENING da....kenyataan BERBELIT

Kalau Ugama lain nak guna nama Allah itu:
1)TAK BETUL
2)MENGARUT
3)SALAH
4)PENGGUNAAN SALAH/X BETUL
5)MAKNA TAK BETUL.......tapiiii

kalau NAK GUNA BOLEHHHH....tak boleh larang

ni maksudnya BERI tapi BERKIAS...pung pang, pung pang kata SALAH, TAK BLE, MAKNA LARI..bla..bla..bla....tapi kalau nak guna OK...TAK BLE LARANG....apa punya turrr

rakyat cuma nak jawapan RINGKAS: YES or NO...noktah, no comments, DIAM

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 11:20 PM

Kena tanya Nik Aziz, apakah beliau setuju dengan Enakmen Syariah berkaitan hal ini dan apakah beliau setuju dikuatkuasakan dengan tegas ?

Dengan kata lain, bertindak proaktif mengikut undang2.

Takut akhirnya Nik Aziz dan Tokong Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju jer ...

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
January 14, 2013 at 11:26 PM

susah nak dptkan jawapan straight to the point dr manusia mcm ni.
tapi dia dah bg HINT nak guna BOLEH, kita TAK BOLEH LARANG.....walaupun SALAH dr segi penggunaan & makna.

tak tau la kalau ditanya soalan yg lebih TERPERINCI....kalau ada lubang utk bolos, mungkin lubang tu akan dimasukinya dr menjawab persoalan yg diberi.

whatever la jawapan dia.....yg penting kita org Islam yg masih waras SEDAR & TAHU kenapa kita PERJUANGKAN hak nama Allah ini suapay dipelihara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 11:31 PM

Assalamualaikom Semua,

Ingatlah,barang siapa berkawan dengan Syaitan,matinya jadi Syaitan
Barang Siapa berkawan dengan Iblis ,matinya jadi Iblis..
Itu pesan Tn Guru saya. Mengingatkan kepada semua muridinnya supaya jangan tergelincir dan sesat serta Syirik.

Maka,apabila seorang ulamak atau tok guru, pernah berkata bahawa beliau sanggup berkawan dengan Syaitan.Maka jelaslah tok guru ini tak ada Ilmu Mekrifatullah (Ilmu Mengenal Allah). Telah sesat dan kufur yang amat sangat.

Ingatlah,Syaitan dan Iblis tidak membimbing kita Syurga!!!
Syaitan dan Iblis mengajak anda ke Neraka Jahanam,terang2 musuh Allah No. Wahid.

Hari2 kita sebut,"Aku berlindung dari Syaitan Yang Di Rejam,dari kita masih kecil hingga ke akhir hayat"

Tok Guru Nik Aziz ingat,Syaitan tu mukanya, bengis dan bertanduk serta gigi yang menakutkan, agaknya?
Nik Aziz, tak sedar bahawa ,Syaitan besar yang menjadi kawan baiknya sekarang ini yaitu 'DSAI'. Ini Syaitan kaki liwat, pengamal liwat,dosanya,tidak diampunkan Allah.Tempatnya,kekal di Neraka Jahanam selama2nya disana.

Tok Guru Nik Aziz ni,Ilmu Ugamanya pun tipis macam kulit bawang aje,begitu juga Presiden Pas Hadi Awang.Kedua2 mereka wajar digelarkan Juara 'MAHARAJA LAWAK'
Kedua2 Maharaja Lawak 2 sahabat ini, tiada langsung 'ILMU KASYAP',mereka tidak mendapat Ilmu ini dari Allah, sebab Ilmu ini 'anugrah' dari Allah kepada hamba2nya yang terpileh sahaja.

Sebab itu, mereka tidak nampak berita2 ghaib dari Allah. Sampai, DSAI main buntut Cina Dolls, dan banyak lagi mangsa2 seks korban DSAI kedua2 Maharaja Lawak tak nampak.

Kalau hamba2 Allah yang memiliki anugrah dari Allah, Ilmu Kasyap,mereka dapat melihat dengan jelas segala peristewa yang berlaku dengan mereka mohon dari petunjuk dariNya.

Mengapa 'Almarhom Dato Bahaman' Pahalawan Pahang zaman dulu... boleh berjalan diatas air hingga pihak Inggeris gagal menangkapnya?
Kedua2 Maharaja Lawak Pas ini, TIDAK ada Ilmu yang tinggi saperti Dato Bahaman,cuma harapkan Serban sebesar bakul dan jubah aje...Ilmu Mengenal Diri langsung tiada pada diri mereka.

Kedua2nya, mengenal Syaitan dan Iblis pun tidak pandai..dengan Syaitan mereka buat perjanjian 'Bahlol Syaisi'.

Kedua2 Maharaja Lawak tua,pintar bertaklid dan sanggup menjual ayat2 Allah untuk kepentingan peribadi dan politik mereka. Malah sanggup memecah belahkan Ummah.

Dulu,Maharaja Lawak Presiden Pas,kata barangsiapa berkawan dengan orang kafir,maka kafirlah orang tersebut... Kini,dia lah dah jadi Kafir pulak...Allah Maha Kaya lagi Amat Mengetahui....Tunggulah kau masuk dalam kubur sikit hari lagi... Bukan lama sangat pun...kita semua akan kembali menghadapNya.

Kita doakan supaya Maharaja Lawak No.2 MB Kelantan supaya panjang umur,mudah2an, supaya kita semua dapat lihat nanti samada didunia ini,dia akan dimasukkan ke dalam Neraka Penjara Pengkalan Chepa kawasan DUN beliau sendiri.

Jangan ingat dia bergelar Mursyidul Am dia ada pengecualian? Kita tunggu,satu persatu kes penyalahan guna kuasa dan rasuah puak2 Penyamun Tarbus yang memerintah Kelantan sekarang ini.

Projek Bazaar Tok Guru, Pemberian Tanah 4,500ha kepada pemimpin DAP Perak, semuanya akan ditunjukkan Allah kelak. Kita akan lihat sendiri,macam mana Maharaja Lawak MB Kelantan naik ke Makahmah Sesyen aje...mengangkat sumpah,terkencing2 atau tidak???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 14, 2013 at 11:53 PM

Sdra Din,
I'm dizzy trying to follow Pas' stand. Sat sini, sat sana.
So I give up, klu terlalu dizzy boleh jatuh kan?

....................
Reply To This Comment ...................
January 14, 2013 at 11:57 PM

Saudara tak boleh jadi blogger politik hehehehe...

....................
Reply To This Comment ...................
Abe Mat Yie
January 15, 2013 at 12:02 AM

peghhhhh.... daalaaaaaammmmm siiiioooolllll maksud komen nko tuhhh.... ahahahaha!

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2013 at 12:10 AM

Barulah faham kenapa banyak sangat kiblat kat stadium merdeka....

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2013 at 12:51 AM

apa la nak jadi dengan orang tua sorang nih. kesian aku tengok gelagat dia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 1:12 AM

dah agak... balik balik umno yang kena tibai dengan pengikut PAS padahal merekalah yang setuju...

oh lupa.. itu pendapat peribadi je, dan ini baru pendapat majlis syura

hahahahahahaha


....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 2:25 AM

Patutlah pengikut perguruan Nik Aziz Semuanya jadi sewel.
ajaran tunggang -langgang ,, otak pelajarnya jadi biul ,, Kesian.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 7:04 AM

Harus diingati bahawa kaum kafir hanya memperakui badan eksekutif PAS SAHAJA! Majlis syura ni mereka tidak heran dan peduli..
Langkah selanjutnya Hadi hendaklah membuat kenyataan membatalkan kenyataan beliau bersama pkr+dap tempoh hari..
Tetapi dengan perangai 'aku maksum' kita boleh jangka tiada usaha tersebut akan dilaksanakan LANGSUNG!!
Apa punya parti ada 1 badan dikawali oleh pelbagai kepala..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 7:09 AM

Dulu...BN flip flop...hilang 2/3

Kini...PAS bukan sj flip flop...tapi pening lalat hingga salah kiblat...hilang 3/3? In sya Allah

Hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 7:14 AM

Bukan nik aziz yg hebat tp pengikut dia yg tolol, ada akal taknak guna, ada hati taknak rasa..
Allah swt turunkan Quran utk kita baca dan fahami bukan takat dgr oztad penipu cam nik aziz ni shj, yg terbaharu azhar idrus.. Aku tak terkejut jika dia diangkat jadi musidol pas ganti nik aziz nnt..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 7:47 AM

Tringat dl,ada kenyataan nik aziz bcanggah dgn kenyataan harun din soal kaliah Allah utk org bkn islam. Nik aziz blh plak bantai,"itu pdirian dia(harun din),tp klw saya(nik aziz) blh bkn islam guna Allah. Sbb Allah tuhan utk semua."

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 7:50 AM

Lps ni akan ada umat nabi muhammad,akan tnjk hero dlm kes ni. Kemungkinan bsr anuar, kenyataan yg xdak point dan xmjawab psoalan tp jd hero sbb akan slhkan umno. Credit dia jd pm naik,hadi merudum.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 8:10 AM

Faktot usia kot... huhuhu...
pada saya takpalah, TGNA mmg agak payah difahami mksud percakapan (wlaupun terang2 nmpak bersilat lidah...hehehe),
Takpalah asal kan dh ada satu mesej yg jelas kpd pihak gereja dan mereka yg menyokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan muslim.
Walaupun pada pndangan saya majlis syura bukanlah autoriti yg berkuasa menentukan boleh tak boleh satu bentuk peraturan dilaksanakan di negara ini. Walaupun begitu input dari mereka pihak kerajaan tidak boleh abaikan.

Cuma saya tertunggu puak2 parasit mcamana pulak dema berhujah. Hehehe... mat sabu, prof dr mahfuz omar & khalid samad.hihihi...

....................
Reply To This Comment ...................
Antihipokrit
January 15, 2013 at 8:37 AM

alang-alang nak guna sgt kalimah Allah, masuk je Islam. hari2 boleh zikir La ilaha illAllah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 9:21 AM

sudah-sudah la PAS. aku dah naik meluat tegok gelagat hangpa. buang istilah ISLAM tu. ganti ISLAH pun tkpa dah. hngpa tak layak guna istilah ISLAM sbb perangai mcm taik. buat malu ISLAM saja. takde apa yg orang bukan islam blh bljr drpd hangpa, mmelainkan kebodohan smata-mata. aku harap perktaan ISLAM ni digazetkan dan diharamkan utk nama parti politik. klu tk jd mcm ni lah. punca umat islam berpecah belah. perangai beruk guna nama ISLAM.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 11:53 AM

Adakah kerajaan persekutuan berani menggazet perkara berkenaan??

Post a Comment