........... Kes Anwar Tarik Balik Saman - KJ Kata Akhbar Salah Lapor ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Kes Anwar Tarik Balik Saman - KJ Kata Akhbar Salah Lapor ?

Wednesday, January 16, 20133comments


Ini artikel Sinar yang memetik kenyataan KJ berkaitan isu Anwar tarik balik saman RM100juta ( KLiK ) -

SHAH ALAM – Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata, beliau tidak menarik balik kenyataannya berkenaan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tetapi cuma berkata apa yang dipetik itu tidak betul dan tidak tepat.

Menurutnya, beliau berpuas hati kerana Anwar meminta kes ini diselesaikan tanpa kos dan dengan permohonan maaf.

“Ya, beliau tarik balik samannya tanpa kos atau minta saya mohon maaf. Saya cuma perlu kata, saya tidak cakap apa yang dilaporkan dalam akhbar dari ucapan saya.

“Beliau yang saman, beliau minta diselesaikan. Mungkin sebab tidak mahu perbicaraan penuh sebab ada implikasi terhadap beliau,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya lagi, beliau turut bersetuju kerana tidak mahu membuang masa di mahkamah kerana terdapat tugasan-tugasan lain yang lebih penting
.


Well ....... maaf saya nak kata ni, saya masih agak kabur apa sebenarnya yang berlaku dipihak KJ.

KJ tidak minta maaf, KJ tidak tarik balik TAPI KJ ADA berkata - saya tidak cakap apa yang dilaporkan dalam akhbar dari ucapan saya - atau yang saya fahami, akhbar tersalah lapor ..... Kan ?

Dan kerana KJ ada berkata yang akhbar tersalah lapor makanya Anwar tarik balik samannya ..... kan ?

Pheeew .... cakap orang politik ni kena hati2 sikit ..... dua2 pihak sama jer ! Payah sungguh nak cakap dalam bahasa mudah faham.

Tapi bagaimana Anwar boleh kata KJ menarik balik kenyataannya ? Adakah Anwar menipu atau tersalah faham kata2 KJ ?

Apakata sebagai pencerahan, KJ sebutkan apa yang disalahlaporkan oleh akhbar dan apa yang sebenarnya beliau mahu katakan 5 tahun dulu ? Dan apa yang KJ beritahu Anwar... the exact words.

Inilah peluangnya bagi KJ untuk memalukan Anwar kerana memutarbelitkan kenyataannya ! 

Tolong jangan biarkan perkara ini menjadi satu polemik baru dimana kedua2 pihak saling tuduh menuduh padahal KJ dan / atau Anwar mampu memberikan jawapannya.

Sesiapa yang berani kedepan terlebih dahulu akan mempunyai kelebihan.

PS - Saya juga fahami ini - KJ tidak fikir yang akhbar salah lapor TAPI bersetuju dengan plan Anwar kerana tidak mahu buang masa dengan kes ini.  Yang sebenarnya PIHAK AKHBAR SALAH LAPOR ATAU TIDAK KENYATAAN KJ 5 TAHUN DULU ? 

Share this article :

+ comments + 3 comments

....................
Reply To This Comment ...................
KA
January 16, 2013 at 5:12 PM

pening nak pahamkan kata-kata orang politik ni kan. kasi konar sini kasi konar sana.hehehe. cam ada apa2 jer KJ ni kan.hati-hati lah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2013 at 7:21 PM

Politik ni sepanjang masa cuma musim yg berbeza. Kalau musim saman, maka seboklah mrk saman. Saman polis, akhbar, tv, bloggez, lembu dan segala2nya mau disaman. Skrg musim tarik balik saman. PRU pun dah hampir. Baik ja tarik semua saman. Sbb lepas PRU senang mrk masuk musim baru. MUSIM BELI DAN BELAH. Yang untung mrk. Sentiasa dapat publisiti murahan. Lepas tu bg jawapan berbelit2.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 21, 2013 at 12:53 AM

Anwar kaki temberang kaki liwat

Post a Comment