........... Jawapan Kenapa Pemimpin Pas Mudah Cari Makan | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Jawapan Kenapa Pemimpin Pas Mudah Cari Makan

Saturday, January 12, 201320comments

Ketika ini, BEBERAPA BLOGGERS sedang menunjukkan visual dibawah dan saya pun nak tumpang sekaki ! hehehehe ... dalam banyak2 gambar HKR 112 hari ini, sememangnya yang ini PALING TERBAIK !


Apalah dalam fikiran mereka yang duduk diatas tu memerhatikan gelagat saudara2 seperjuangan tak tentu arah menentukan arah kiblat ?

Paling cikai pun, ngadaplah arah matahari terbenam. Tidak pun, kenapa tak ikut jemaah PERTAMA ? Alahai ...... Tidak hairanlah cukup senang mereka ini diperbodohkan oleh pemimpin2 yang memainkan isu agama demi kelangsungan politik.

IKUT KEPALA MASING2 JER ! Tapi kalau ditegur mereka pasti marah sebab setiap mereka perasan mereka LEBIH BAIK dari orang lain, kan ?

PS - Saya harap ini bukan Gambar Fotoshop ya .... sebab pelaku2nya TERLALU BENGAP untuk dipercayai ! Atau sememangnya mereka TERLALU BENGAP ? wallahualam ...

Share this article :

+ comments + 20 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 12, 2013 at 9:27 PM

korang jangan main kan isu ni lama2 nati PAS pening nak spin...bahaya!nati pemimpin Pas keluarkan fatwa 'sembahyang boleh menghadap dimana2 sahaja asalkan niat tu kerana Allah taala' bahaya tak?

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
January 12, 2013 at 9:31 PM

Saudara Din,

Satu sahaja kesimpulanya ,melambangkan umat Islam tidak bersatu ,kiblat pon arah lain-lain.

Memalukan,menunjokan kapada yang bukan Islam yang hadir betapa berpechahnya umat Islam yang mengadap lain-lain kiblat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 12, 2013 at 9:42 PM

Nak tunjuk alim..tapi tetap terpesong. Inilah akibatnya jika riak dan ujub menguasai diri.. Mustahil tak reti mana kiblat. Aku percaya masing2 ada hp canggih. Takkan tak download arah kiblat kot?

....................
Reply To This Comment ...................
January 12, 2013 at 9:44 PM

Sebab tu agak mustahil gambar diatas ..... tapi kan dah terakam ?

....................
Reply To This Comment ...................
January 12, 2013 at 9:56 PM

Bukan umat Islam tak bersatu... Puok puok perasan lebai yang tak bersatu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 12, 2013 at 10:23 PM

Abg din... saya rasa deme nie x napok matahari gamok nye. Saloh dengang lampu spotlight stadium. Tue yg ngadap kok tue kok nie.huhuhu... dok tau ah klau pah nie ado pulok fatwa kate dok smyg dlm stadium buleh wak macang smayg dalang kapal terbang.

....................
Reply To This Comment ...................
January 12, 2013 at 10:37 PM

Demi politik cetek, bawa anak kecil...agaknya mereka ni jenis sanggup 'melacurkan' anak kalau terdesak. Na'uzubillah HZ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 12, 2013 at 10:47 PM

klau solat dlm hutan xde kompas lain lah kira...
ni hp masing2 canggih tp bahlol ahlol pas ni

klau dlm kapal terbang pun terbang dekat2 boleh jamak saje, xpayah la tunjuk alim solat dlm kapal terbang.. kecuali dah mmg jarak terlalu jauh dan waktu berbeza itu takape lah

....................
Reply To This Comment ...................
January 12, 2013 at 10:50 PM

Ni bukan soal salah kiblat saja tapi kenapa yang pelbagai arah ? Kalau macam ni, dalam hutan pun pelbagai arah kiblat!

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
January 12, 2013 at 11:02 PM

Saya ni kerap jugalah keluar masuk hutan dulu.....tapi tak pernah lagi miss arah kiblat....tgk la matahari/kompas...sekarang ni ILMU/TEKNOLOGI MUDAH digapai.....nak tak nak je.

dalam ramai2 yg solat & tak solat tu MUSTAHIL takda sorangpun yg tau mcm mana nak baca/cari arah kiblat....bengap sgt ke apa?....memalukan agama Islam!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 12, 2013 at 11:04 PM

Tggu kena gelak dgn org kafir jer la. Kiblat ku kiblat ku, kiblat mu kiblat mu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 12, 2013 at 11:25 PM

Tak pa janji sorga

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 12, 2013 at 11:33 PM

"ermm...aaa...ermm..tggu menang pru13 br blh jwb.klw nk jwb skrg,bg 1jam siaran lgsg...kita jwb semua..."hehe,bunyi mcm byk sgt hujahnya,khiblat xtau.1tmpt xblh 2imam,kecuali imam ptama solat biasa,imam kedua solat jama'.

....................
Reply To This Comment ...................
January 13, 2013 at 1:01 AM

Jangan berkiblatkan arah Putrajaya sudahlah.... Tapi memang pun mereka berhimpun untuk ke Putrajaya... hehe :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 5:02 AM

Peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat wajar segera menebus rebat telefon pintar:
http://notakanan.blogspot.com/2013/01/peserta-himpunan-kebangkitan-rakyat.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 7:25 AM

org yg tgh berperang kiblat pun tak tunggang langgang camtu bro..

ini semua adalah PETANDA. klu bg kat pas perintah..umat Islam akan tunggang langgang camtu.

nampak tak?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 7:27 AM

klu 2 imam pun..kiblat sdh tentu arah yg sama bro..
itu kat Key el..apa dorang perasan berada depan kaabah ke?
aduhai...delusional?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 9:00 AM

Itula pasal,nk sgt tnjk pandai. Stadium merdeka ada surau,blh solat kat situ dgn slesa. Nk gak solat kat tgh2 pdg....ada sbb lain kot.... Slh umno nih solat khiblat lain2,sbb kat pdg xlukis arah khiblat...puih

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 10:07 AM

Baru2 nie ada sorg dr klgn puak2 nie - mahasiswa yg rasa dirinya best (khalid ismath) tweet lebih rela semayang dlm tokong dr berimamkan org umno. :),,, kekadang hati kecil nie trpikir barangkali nie lah yg Allah nk tunjuk hasil dari 'mulut berus' org2 mcm nie.

Ahli pas kena renung kena kejadian ini dgn mata hati. Sesekali buang jauh2 kebencian politik yg ada dlm diri mereka. Pimpinan walaupun seorang ulama' sekalipun tidak akan terlepas dr kekhilafan, kelalaian & kesilapan. Allah maha mengetahui...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 13, 2013 at 10:37 AM

Masaalahnya bila kita kata umat islam berpecah, mereka pandai pulak kata yang berpecah tu umno, bukan pas... ini, allah dah zahirkan dgn terang, mereka hanya bersatu dlm kata-2, dlm ceramah saja. dlm ceramah mengata kat orang, bukan main lagi.... pakat2 bersatu dlm hal nak mengata dan membuat dosa sajalah puak ni.

Post a Comment