........... Isu Porsche Cayman - Backing Amenoworld Memang Luarkotak ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Isu Porsche Cayman - Backing Amenoworld Memang Luarkotak !

Friday, January 25, 201311comments


Menarik juga gossip Pesuruhjaya Pas Perlis kononnya memiliki kereta mewah giler Porsche Cayman ... sampai Harakah pun terpaksa copy penafian Ustaz Hashim -



KANGAR: Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin menjelaskan bahawa beliau bukanlah pemilik kereta Porsche Cayman bernombor pendafataran WWF 3000 seperti yang hangat diperkatakan dalam beberapa laman blog yang tersiar di internet.

Sebaliknya menurut beliau, kenderaaan tersebut yang didaftarkan atas nama beliau adalah milik anaknya, Faiz yang telah membelinya menggunakan permit import (AP) kereta yang diperuntukkan kepada beliau selaku wakil rakyat.

"Saya sendiri pun tak pernah memandu kereta tersebut. Saya juga menafikan dakwaan kereta tersebut telah dibeli dengan harga melebihi RM300,000 sebaliknya dengan menggunakan AP, kereta tersebut hanya dibeli pada harga sekitar RM100,000 sahaja.

"Anak saya merupakan seorang ahli perniagaan dan membeli kereta tersebut menggunakan AP saya, jadi kereta Porsche itu tak ada kena mengenapun dengan dakwaan nakal yang cuba mengaitkannya dengan saya mahupun dengan PAS sendiri," jelasnya.



Didaftarkan atas nama beliau, dibeli menggunakan permit AP selaku wakil rakyat tapi sebenarnya dimiliki oleh anak beliau ?

( Hmmmmm bunyi macam - kereta atas nama waibi, tapi kawan guna nama ..)

Sebenarnya saya malas nak komen cerita ni tapi terpanggil juga nak sentuh bilamana terbaca BACKING dari Amenoworld. Mamat ( ke minah ) ni kalau menjawab memang diluar kotak la !

Tindakan Ustaz Hashim gunakan AP tue tak salah. Dia dapat melalui cara sah. Tindakan dia hadiahkan AP tue pada anak dia pun tak salah. Dia dapat cara sah, hak dia nak hadiahkan kepada sesiapa pun. Tapi oleh kerana tujuan AP tue adalah untuk buat kerja2 rakyat maka adakah tujuan itu sampai? Tidak. Maksud sebenar dah lari. Tujuan sebenar pemberian AP tue dah takde.

Aku tak salahkan Ustaz Hashim kat sini. Kalau AP tue sampai kat aku pun, aku akan gunakan tanpa was2. Bukan senang nak beli kereta tanpa cukai melambung di malaysia oke. Apakah kita sanggup bayar rm300k jika kita mampu dapat benda yang sama dengan 100k? 

Takan ada yang jawab ya .. keadaan ekonomi di malaysia menjadikan kita materialistik. Kita pun tak suka tapi kita tak boleh nak buat apa. Kalau kita takde apa2 orang hina kita macam2. Itulah inila. 



Jadi, instead of mengecam Ustaz Hashim, kecam la pemberian AP ini. Jika rakyat mahu hentikan penyalahgunaan AP ini, maka hentikan pemberiaan nya. Kalau kita kecam Ustaz Hashim kita takan dapat apa. Ustaz Hashim pun takan faham. Aku tak mencuri pun untuk dapatkan AP neh, so kenapa nak marah?


SALAHKAN AP ! Kalau takde AP, tak timbul apapun isu. Hehehehehe .....


Kenapa tak salahkan jawatan wakil rakyat itu sendiri ? Kalau takde jawatan tu, Ustaz Hashim pun takkan punya peluang nak guna AP !


Moralnya kalau mengikut logik Ameno la - Pemimpin Umno atau Pas ni SAMA jer ... Kalau peluang dah tersedia depan mata - BALUN JER ! Soal moral, integriti, Halal haram semua belakang kira. Sama2 manusia.

Tapi kenapa bila berlaku pada pemimpin Umno, kayuukur ( alasan ) yang sama tidak pula diberikan ?

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2013 at 3:28 PM

laaaa...sama je la wkil rakyat pas dengan wakil rakyat umno tu ( seperti yang selalu diceramahkan oleh puak2 pas).. jadi mana zuhudnya pemimpin2 pas?
dala ceramah dok kutuk pemimpin2 kerajaan tapi diri sendiri pun buat jugak..siap kena backing oleh blogger depa..alahai...bangang eh..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2013 at 4:35 PM

ADUHAI..

JIKA BENAR-BENAR PEMIMPIN YANG BAIK DAN BERPEGANG KEPADA ETIKA. CONFIRM DIA TIDAK AKAN MENGGUNAKAN AP UNTUK MEMBELI KERETA YANG DIGUNA OLEH ANAKNYA. BUKANKAH INI KRONISME YANG NYATA? AP ITU UNTUK KEGUNAAN WAKIL RAKYAT...ANAK DIA BUKAN WAKIL RAKYAT PUN. JADI DI MANA LOGIKNYA? RAKYAT MARHAEN BUKAN AHLI PERNIAGAAN BERHEMPAS PULAS BELI KERETA IMPORT YANG TIDAK MEWAH PUN..TAKKANLAH SEORANG AHLI PERNIAGAAN NAK SALAHGUNA HAK RAKYAT UNTUK BERMEWAH2?

SAMA SAJA ANTARA PARTI YANG MENGAKU ISLAM DENGAN PARTI YANG DITUDUH SEKULAR.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2013 at 4:35 PM

hehe..
salam din..
aku cuma nak sentuh ttg jawapan uztaz tue.. kata die kete tu x mahal, takat rm100k je.. tu yg aku termenung kejap.. dulu rafizi ckp tony pua beli nissan juke die 100k je.. yg ni porshe pun 100k jugak..
biar betul diorg nie..nak bg tau anak die x kaya sgt mcm anak pemimpin umno dgn cara bg tau kete tu x mahal!
jgn terkejut kalau lepas nie ade yg beli ferrari kata cuma 100k jugak!
-aldan.

....................
Reply To This Comment ...................
January 25, 2013 at 5:10 PM

Secara jujur la ya, PERSEPSI saya dan mungkin RAMAI lagi diluar sana selama ini adalah - pemimpin2 Pas hidup mereka sederhana jer, zuhudlah senang citer. Tak pernah terlintas dibawah nama mereka ada kemewahan melampau seperti PORSCHE !

Kena ubah dah PERSEPSI kezuhudan pemimpin2 Pas ni... yang nak beri derma2 tu pun, bayang2kanlah gambar PORSCHE diatas tu sebelum buka dompet. Anda tu mungkin balik naik kapchai jer ...

....................
Reply To This Comment ...................
January 25, 2013 at 5:12 PM

Ni baru betul PR-PENIPU RAKYAT..Mmg SIAL!..Slumber jer dia ckp dia dia BELI CUMA RM100k GUNA KEMUDAHAN AP YG DIBERI SELAKU YB??? Hallooo Ostad,ni bukan perbuatan SALAH GUNA KUASA a.k.a PECAH AMANAH a.k.a RASUAH ka???Ker ada istilah arab mcm TAHALUF SIYASI utk rebranding perkataan RASUAH???...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2013 at 7:54 PM

100k tu tak mahal sangat dia kata. apasal tak sedekah je kat parti duit 100k tu? apasal asyik nak suruh rakyat hulur untuk parti? anak ko pulak naik porsche?

....................
Reply To This Comment ...................
January 25, 2013 at 8:17 PM

hehe adusss baiknyer spin backup tak hengat, sepatutnya Ameno World tulis

"TUJUAN SEBENAR PEMBERIAN AP TUE DAH DISALAH GUNA"........

apakah pemikiran org2 yg membaca Ameno World ini mudah sgt ditunjal, angguk2 geleng2......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2013 at 8:27 PM

PR-Penipu Rakyat, tepat sekali. Tak nampak kat mana Islamik nya parti yang dipanggil parti Islam ni. Kalau kena kat batang hidung dia, putar belit sampai terbelit. Sudah betul-betul tiba masanya digugurkan nama Islam dari parti nih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2013 at 10:37 PM

Lebih2 lagi 100k guna AP sendiri kena byr tunai. Jika diandai anaknya mampu byr downpayment sebanyak 100k, bererti anaknya mampu beli kereta berharga 800k hingga 1 juta tu tanpa AP dengan pinjaman 80-90%.

Dashyatnya wakil2 dan waris2 partai isle PAS sekarang tu.


Porsche PAS, caya man

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2013 at 11:51 PM

Best gak alasan ap ni,tp tau x,beli kreta ap kena byr cash?rm100?kreta br beli kat luar atau kreta recon,klw kreta br jgn harap la. Klw kreta ap,tetap kena byr cukai ms kreta msk malaysia. Anak dia kroni bn gak kot. Kreta bkn aset,kreta libeliti. Lg mahal kreta,lg mahal upah servis dan spare part,waima sabun basuh kreta pon. Roadtax,insuran?klw blh beli kreta semahal tu cash,rumah brp harga lak.. Mst nnt amenoworld ckp,mamat tu mmg pandai bniaga...
Misteri knapa umah ahli parlimen umno tmpt aku bsr dh tjawab la. Dia dh mng byk kali,dh jd menteri. Ni pas mng brp penggal,anak naik porche. Ohhhh...
Dl,alasan plg best nik aziz pakai kreta mewah plg cool,rasulullah dl pon pakai kuda baka terbaik..ikut sunah

....................
Reply To This Comment ...................
January 26, 2013 at 12:01 AM

Nah, kena beli CASH RM100k ! Kayanya keluarga wakil rakyat Pas ni !

Sepatutnya kalau pemimpin2 macam ni berceramah, tak perlu dah macai2 gi kutip derma , kena perbodoh jer lah hahahahaha

Post a Comment