........... Binatang Apa Paling Banyak Masalah ? | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Binatang Apa Paling Banyak Masalah ?

Tuesday, January 15, 201315comments



Kucing ada masalah....

Anjing ada masalah ....

Lembu, kambing pun ada masalah ....

Ikan ada masalah .....

Burung ada masalah ....

Binatang apa paling banyak masalah ? 

IKAN JERUNG atau  JAWS !

Muahahahahaha ....... selama ni aku ingatkan lembu dibawah ni binatang paling bermasalah ! hahahahaha ...

Adeh,sakit palo den... Macamano nak tubek nih ???

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 4:06 PM

Ok din. Jawapan aku kura kura. Binatang ni susah nak paling atau tak boleh paling kut.

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2013 at 4:34 PM

hehe.. bagus bro.. media pro yg lain sume x berani nak up kes ni.. tabik spring bro :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 5:41 PM

Potong kepala mursibiol tu, lepas tu sambung balik la kot.

Mula2 pun kata boleh potong (pakai), lepas mesyuarat kan tak boleh potong nanti mampuih!!!

Tu le, sebelum kata potong, kecek2 ghoyak2 dulu ramai2

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2013 at 5:50 PM

wellll ....saudara melihat situasi dari perspektif manusia, bagi kura2 pula... tindakan berpaling takde dalam kamus jadi ia bukan satu masalah pun :)

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2013 at 5:50 PM

Salam penulis..

Sepertinya moderator tiada jawapan tepat kepada soalan pelajar India itu...

1.Samakan Malaysia dengan negara kebajikan lain.
2.PTPTN,pendidikan percuma kepada rakyat.
3.Binatang juga ada masalah.

Jawapan saya:-

1.AMERIKA LATIN mempunyai populasi rakyatnya yang tinggi kadar jenayah terutama berkaitandadah dan mafia,malah merekrut ahli sejak kecil.Perkara ini telah meracuni pemikiran rakyatnya dimana mengubah jalan hidup keluarga adlh melalui kekerasan,dan mafia dadah adlh yang termudah.
Jadinya,perkara paling akar atau asas untuk mengubah minda dan pemikiran rakyat serta budaya sekeliling,adlh melalui pendidikan, kerana disinilah akar setiap bangsa dan pembentukan sesuatu bangsa itu dibentuk.
Oleh yang demikian, untuk menarik golongan muda dan kanak-kanak ke institusi pendidikan, maka pendidikan percuma pelaburan tertinggi negara-negara ini supaya dapat keluar dari kepompong negara bermasalah.

Sweden,Germany,Norway,finland,Skandinavian,nordic country adlh negara-negara kesatuan EROPAH, dimana mempunyai peranan terbesar dlm pengawalan ekonomi dunia.Makanya,utk peranan ini dikukuhkan,dan setiap tindakan dan pembangunan perekonomian bertumpu dan kekal kepada mereka,fokus kepada pendidikan diutamakan dan tidak hairanlah pendidikan percuma diberikan kerana ia seperti pelaburan yang menjanjikan keuntungan.

2.Malaysia adalah negara membangun paling maju dan kedudukannya adlh diantara 2 jenis negara seperti jawapan 1. Utk masih mampu berdaya saing dgn negara2 maju lain,dan pada masa sama tidak ketinggalan dlm pengukuhan aset terpenting negara iaitu pendidikan, makanya, pendidikan percuma itu adalah mustahil dan lebih2 lagi semasa kegawatan ekonomi sekarang. Apatah lagi kita memang memberikan pendidikan percuma sehingga persekolahan tinggi atau 18 tahun, dan itu pun adalah setaraf dgn 'Nordic country'di eropah.
Adalah mustahil sesuatu tuntutan itu dilaksanakan tanpa mengira persekitaran,komoditi dan taraf hidup,budaya dan sosiologi,dan kepentingan generasi masa hadapan. di sinilah kunci peradaban sesebuah negara itu berlangsung lama dan begenerasi.Sifat2 sesuatu bangsa,sejarah dan keperluan adalah berkaitan bagi kesinambungan sesebuah negara bangsa.

3.Masalah. Perkara terpenting bagi setiap manusia adalah memerlukan masalah.Andai tiada masalah yang dihadapi oleh setiap manusia mahupun makhluk lainnya, apakah akan wujud ukuran atau'bencmark' yang boleh dijadikan rujukan atau kayu ukur untuk mengenal pasti samada seseorang manusia itu dalam proses perubahan,mahupun telah berubah atau tidak'statik'.
Kata pujangga,'suatu aliran air yang melalui suatu tanah,tidak akan dikatakan sebagai sungai jika tidak berbekas'.

Sekian terima kasih.

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2013 at 5:51 PM

Minah tu ada point cuma mungkin CARA dia agak kasar ...dan tumpuan orang lebih kepada CARA bukan pointnya.

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2013 at 6:03 PM

Copypaste atau taip ? :) Terimakasih ....

Benda ni dah didebatkan semasa heboh dulu..... cuma satu perkara saya nak tambah. Isu kos pendidikan tidak harus dilihat secara bersendirian, kena lihat secara keseluruhan ( the greater picture ).

....................
Reply To This Comment ...................
January 15, 2013 at 6:12 PM

Yang berminat nak tahu latarbelakang isu - http://anakjatimalaya93.blogspot.com/2013/01/sharifah-zohra-mohon-maaf.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 6:36 PM

Setiap negara ada kelebihan dan kekurangannya..klw asyik nk nmpk kelebihan saja,mmg xkan rs bsyukur. Tp klw nk bjaya,mmg kena blajar dr kelebihan negara luar,analisis dan buat penambaikan yg bsesuaian dgn malaysia. Kdg2,pelik bin ajaib, isu minyak,ambik negara lain,isu blajar free negara lain,harga brg negara lain, pengangguran negara lain... Mcm malaysia vs dunia.. Nk tau gak,1negara yg blh lwn malaysia dr segala aspek yg dipertikaikan...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 7:57 PM

salam,

biar betul pendidikan percuma buat pelajar rajin belajar dan prestasi meningkat. kawan ada bagitau, la ni ramai ibubapa dok bertanya hal duit rm100 aje. bila sekolah nak bagi. hal prestasi anak tak amik port langsung. ponteng sekolah pun meningkat. pelajaran free juga, tapi belajar macam hampas. mak bapak dok pi layan kelas tusyen. kena bayar tu, tak percuma pun.

kalu pendidikan percuma, ada la yg ikut suka pi belajar. tak rugi pun. la ni pun dah ramai kaki ponteng dan kaki tiru peksa. pemikiran kita tak semaju orang sweden, denmark. no way, fin land. tapi tang free kita nak ikut la. cara belajar tak mau ikut.

tak yah gi jauh la, kat negara jiran pun berbayar nak belajar dan meningkatkan taraf pendidikan. kita la ni free juga terutama cikgu tua yg pi belajar . percuma ajer. tak kena bayar yuran pun, kerajaan tanggung. master dan phd pun tanggung juga. free jer. tapi kaki kelentong dan pembangkang ramai kat sini. tu yg tak sedar diri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 15, 2013 at 8:22 PM

macam mana le nak bagi percuma, budak2 U buat tugasan copy paste je, ha ha ha, lepas abis U mintak keje tak dapat, marah kat gomen, tapi masa belajar dia bz merempet, bercinta, berdadah dll lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
January 15, 2013 at 11:01 PM

Manusia kalau tak beradap memang menghadapi masaalah,meluahkan pendapat pon kena ada adapnya bagitu juga melontarkan pertanyaan.
Nampak sangat yang melontarkan pendapat dan pertanyaan tidak beradap,'sindrom orang lain semua salah'yang diwarisi dari mentaliti pembangkang,sewajarnya diberi jawapan yang demekian walaupon tidak sepatutnya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2013 at 8:39 AM

NAK PENDIDIKAN PERCUMA UNTUK ANAK2 DI UNIVERSTI? MAKA MENABUNGLAH..

INI NAK SEMUA FREE APEHAL? ANAK2 DAH SEKOLAH RENDAH MENENGAH FREE...SYUKURLAH TAPI LANTAK JUGAK HANTAR PI TUISYEN BERBAYAR. ADA PLAK DUIT..ADOYAI..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2013 at 9:25 AM

betul tu en anon atas ni.. haku setuju.. kuantiti je yang didahulukan tetapi kualiti diabaikan..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 16, 2013 at 6:59 PM

daripada bising pasal listen listen nih..

baik bising pasal patrick teoh tuuuu...pas sepatutnya tidak berdiam diri dan tuding jari pada org lain

Post a Comment