Bendera Pas Ada Salib ? Janganlah Conteng2 ... Tak Baik

Friday, January 25, 20134comments


Ni siapa punya kerja ni ? Dalam suasana masih sensitif berkenaan isu kalimah Allah, perbuatan seumpama ini pastinya menaikkan darah penyokong2 Pas. Mereka kan semua sepakat menyokong kenyataan Majlis Syura Pas yang menentang penggunaan kalimah Allah dalam Bible Melayu walaupun Pas tidak nyatakan secara resmi pendirian itu kepada Anwar @ PR.

TAPI ..... tidak semestinya perbuatan orang Umno , atau sesiapa yang bukan pro Pas, KAN ? Kita tidak ada bukti jadi janganlah main tuduh2 sebarangan. Mungkin saja perbuatan anasir yang tidak boleh melihat orang Melayu Islam Umno dan Pas bersatu dalam satu isu.

Takpun perbuatan orang Pas sendiri yang nak marah kepada kepimpinan yang tidak tegas menyatakan pendirian kepada Anwar dan Dap ? Tidak mustahil kan ?


Apapun, siapapun yang buat, amatlah tidak bertanggungjawab.  Ada batas2nya dalam berpolitik, jangan melampau. Tindakan menyonteng tanda salib diatas bagi saya melampau.

Gambar yang bawah sekali tu dimana bendera Pkr turut diconteng tanda salib .... errr ...tetap melampau tapi ...errr..... orang Pkr marah juga ker ?

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
January 25, 2013 at 7:27 PM

.subhanallah!!!!! dah terlalu jauh dah! kenapalah hingga tergamak dilakukan begitu? dah sampai masanya, saperti saranan Dr Hassan, PAS buat media conference memperbetulkan keadaan. takut kalau kalau tuduhan itu kepada musuh politiknya sedangkan belum tentu musuh politiknya yang melakukanya. ada kah mungkin pengikut PAS yang radang dengan sokongan parti itu akan kalimah Allah digunakan oleh bible atau Hadi belum lagi menarik balik keputusanya membenarkan bible menggunakan kalimah Allah?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
January 25, 2013 at 7:52 PM

sape la punya kerja..memang pas teruk. tapi jangan la buat smp macam tu. kalau bendera pkr tu, lantak korang la..hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Tukang Karut
January 25, 2013 at 9:48 PM

Kita juga jangan lupa apa yg telah berlaku lepas2 spt kepala babi 'terbang' dimasjid2 dan semasa pengundian calon mahasiswa di UM. Siapa punya kerja? Akhirnya terbongkar juga, SENDIRI BUAT SENDIRI TUDUH ORG LAIN, gara2 nak dapatkan simpati pengundi ...

Perkara2 begini boleh berlaku dan terus berlaku, tidak menghairankan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
February 15, 2013 at 1:01 PM

Memang kejadian ini seperti dirancang oleh pihak2 tertentu di pontian, johor semua bendera pas telah diletak kan lambang salib oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Post a Comment