........... Takiyuddin NAFI Ada Sebut Punya Bukti Video - Anda Nilaikan Sendiri Video ( Cepat Sebelum Dipadamkan ! ) | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Takiyuddin NAFI Ada Sebut Punya Bukti Video - Anda Nilaikan Sendiri Video ( Cepat Sebelum Dipadamkan ! )

Saturday, December 15, 201211comments

Dalam The Star hari ini, Takiyuddin MENAFIKAN ada memberitahu media yang pihak MPKB ada merakamkan bukti video kes dua lelaki yang disaman atas tuduhan berkelakuan sumbang ketika mereka sedang melihat kapaltelbang telbang.

Sebelum ini ( KLiK ) The Star ada menyiarkan laporan yang mendakwa begitu.

Menurut Takiyuddin apa beliau maksudkan - ada kes yang punya bukti video dan ada kes yang tidak. Saya buat satu kenyataan secara umum dan saya tidak merujuk kepada kes tersebut tapi secara UMUM.

“What I said was that there was evidence (video) for certain cases but not in the case in question (the men who were issued with summonses for indecent behaviour at the Kota Baru airport).

“There are cases where we have video evidence and some are without any video evidence ... I made a general statement on the issue on that day and I was not referring to the case in particular but in general,”
Cuba anda lihat dan dengar sendiri apa yang Takiyuddin sebut dan nilaikan sendiri apakah The Star tersalah lapor atau Takiyuddin yang cuba spin kata2nya sendiri -




Min 14:40 - Saya nak maklumkan pada hari ini, kami membuat keputusan ini, sampai kepada membuat keputusan ini setelah kami panggil pegawai2 berkenaan yang mengeluarkan saman ini. Mereka mengemukakan, malah saya tengok ( sambil jari telunjuk menunjukkan kearah matanya ) dengan mata kepala saya sendiri video tape yang diambil kepada pasangan yang ditangkap... yang disaman. 

.... Dah ada semua..... saya boleh produce.

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
December 15, 2012 at 10:18 AM

dari segi perundangan jika diteliti ayat2 yg dikeluarkan mmg bleh lepas.....sbb ble spin tara mana....ini kehebatan cara pemikiran JAHAT pembangkang yg mempergunakan Islam.

tapi kalau ikut logik...press statement tu mmg JELAS utk menjelaskan situasi dua jantan tgk kapal telebang yg x ble telebang kena saman....buat apa nak bincang kes lain yg dah bertahun2 selesai tapi baru nak buat kenyataan pd hari berkenaan?...mana logiknya?

nak menipu cai2 PAS & pembangkang boleh la, tapi rakyat yg dikurniakan akal utk berfikir & menggunakannya sebaik mungkin utk menganalisis TAK SEMUDAH itu utk ditipu.

maaf cakap, PAS ni mmg parti ajaran sesat & kesesatan mereka amatlah nyata.....ternyata ayat yg keluar dikawal oleh syaitan agar mudah diputarbelit dikemudian hari.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2012 at 11:01 AM

Kah kah kah kah kah... makin lama parti haprak ni wujud... makin FLIP FLOP pulak penganut2nya dan pemimpin2nya berdrama.... itu baru DAPig berdehem dah kelam-kabut macam-macam statement keluar, kalau dah jadi pemerintah Malaysia tak tahu camner parti haprak ni nak jadi dominan. Buat malu je la weh....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2012 at 11:22 AM

cakap x serupa bikin.jgn jd anjing DAP la!

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2012 at 11:47 AM

Kalau diikut urutan percakapan ngan soalan wartawan, memang tidak syak lagi ia merujuk kepada kes couple kapaltelbang. Kalau dah cikgunya pun boleh lepas kes 'undang2 lapuk', rasanya boleh lepas jugalah mamat ni. Yang penting rakyat nampak dan tahu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2012 at 3:21 PM

Hairan sungguh sebab Takiyuddin sendiri yang menyatakan

“MPKB has video footage to prove what they were doing in the car and I have seen it myself,”

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2012/12/13/nation/12452562&sec=nation

dimana Nik Aziz yang mempengerusikan mesyuarat. Kalau PAS didakwa sebagai sebuah parti Islam, apa kah hukumnya orang yang berbohong dan kepada Nik Aziz, apa kah hukumnya orng yang bersubahat.

Golongan Yang Tidak Dipandang Allah S.W.T

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud:

Tiga Golongan manusia yang Allah tidak akan bercakap dengan mereka di hari kiamat, tidak menganggap mereka sebagai orang yang bersih, tidak melihat kepada mereka, dan mereka akan dimasukkan ke dalam neraka dengan azab yang sangat pedih. Mereka ialah orang tua yang berzina, raja atau PEMIMPIN YANG SUKA BERBOHONG dan orang miskin yang sombong.

Riwayat: Riwayat Muslim

http://www.islam.gov.my/e-hadith

antara_kita

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
December 15, 2012 at 3:45 PM

Berdasarkan keterangan vidio ,tindakan yang diambil tiada kena mengena dengan hukum hakam Islam ,tindakan diambil berdasarkan undang-undang kechil MPKB kerana berkelakuan tidak senonoh dikhalayak ramai. Tindakan sebagini bukan sahaja bolih belaku diKelantan ,malah bolih belaku dimana pon ,tetapi sama-ada pehak berkuasa tempatan yang lain-lain menguatkuasakanya atau tidak bergantong kapada ineseatif masing-masing.
Tidak timbul issue siapa yang mentadbir sesebuah negeri itu atau parti mana dan jangan kita terbawak-bawak issue politik atau ugama dalamhal ini.

Dale hal ini hambo sokong tindaken MPKB demi menjaga adap dan tatasila di Malaysia umumnya.

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2012 at 4:15 PM

Ramai terutama orang Pas akan cepat melatah dan menuduh orang2 seperti saya sebagai menentang tindakan MPKB. Persepsi umum - apa saja komen tentang parti lawan harus bersifat negatif.

Tapi kalau diperhalusi setiap artikel saya berkaitan isu saman moral ini, ia lebih bersifat laporan, tidak sekali pun saya komen bersetuju atau bantah.

Cuba perhati ayat2 kat atas.... takde bantah kan? kan ? Kan ? :))

Semuanya sekadar lapuran dengan pengkhususan kepada reaksi tindakbalas politikus yang terlibat.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2012 at 8:46 PM

Bro,
Ini lah di namakan bodoh sombong!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 15, 2012 at 9:17 PM

Guane pulop penyu kiter?? http://teganukita.blogspot.com/2012/12/umno-perhebat-media-baru.html

....................
Reply To This Comment ...................
December 15, 2012 at 9:49 PM

Tebing Tinggi, dalam dunia, jika anda jadi bomoh pelesit, maka anda akan diduga dgn kehadiran benda tu, kalau anda jadi bomoh patah, anda juga akan berhadapan dgn pesakit yg berbagai ragam, kalau menjadi ulamak pula, maka dugaan dtg dlm bentuk keagamaan. Jadi kalau pas dah berbuih mulut dok jaja nak buat hukum islam, negara islam dsb (walaupun hanya gimik politik) maka dugaan dari sudut tersebut tidak dpt dielakkan. Allah dah sebut, hambanya akan diuji mengikut keimanan mereka. TAPI jika tiada keikhlasan atau ada niat tak betul, maka dugaan dtg sebagai bala....
Pas juga yang mengkafirkan umno kerana umno dikatakan beriqtiqad agama suku politik suku.... Kini tebing tinggi nak kata pas pula memisahkan pemerintahan dgn fahaman politik dan perlaksanaan undang2 ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 16, 2012 at 6:34 PM

bro, lupakan perkara perkara remeh ni bro, orang sekarang ni sibok pasal deepark ni bro

Post a Comment