........... Pondok Geting - 4 Bulan Selepas Terima RM2juta ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pondok Geting - 4 Bulan Selepas Terima RM2juta !

Saturday, December 22, 201211comments


Sebenarnya tujuan utama saya melawat ke Pondok Geting dua hari lepas adalah untuk melihat sendiri keadaan Pondok setelah diberikan dana RM2juta ( KLiK ) 4 bulan lalu bagi tujuan pembaikan dan pembesaran Pondok. ( dah alang2 on the way ke Pengkalan Kubor hehehe .. )

Bukan tak percaya tapi biarlah gambar menjadi saksi. Kalau takde apa2 perubahan, Tn Guru Abdullah kena jawab lah ! 

Dibawah adalah gambar yang saya ambil pada 20 Disember 2012 yang menunjukkan kawasan yang bakal dinaikkan sebuah bangunan baru bagi menempatkan pelajar2 Pondok Geting.




Selepas siap, barisan pondok2 daif lama yang kelihatan digambar akan turut dirobohkan untuk didirikan sebuah bangunan baru.


Gambar lama yang saya ambil semasa lawatan pertama pada 14 Ogos 2012 yang lalu. 3 baris pondok diatas telah dirobohkan untuk Fasa 1 diatas.


Saya diberitahu oleh Tok Guru, dana RM2juta itu walaupun diserah milik kepada Pondok Geting tapi pengeluarannya dikawal oleh Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan. Tuan Guru akan melantik kontrektor, serahkan pelan kepada JKR untuk kelulusan seterusnya kepada JPPK untuk pengeluaran dana.

Pihak JPPK pula akan sentiasa memantau dari masa ke semasa perkembangan projek.

Setakat ini, sebanyak RM200k sudah dikeluarkan.

PS - Saya tanya Tok Guru, katanya nak beli tanah bersebelahan bagi tujuan pembesaran Pondok ..... beliau dengan nada kesal menjawab yang penduduk sekitar telah disogok ( oleh pihak yang dipercayai Pas ) supaya BOIKOT Pondok Geting, dan dilarang dari menjual tanah kepada Pondok Geting. 

Makanya Tok Guru mahu bina bangunan bertingkat sebagai alternatif. Kalau tak boleh dibesarkan, maka ditinggikan.

  

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2012 at 9:34 AM

kalau la betul, apasal org nama dollah ni, mulut cukup lembut tapi belakang potong kepala org
(ie pak lah, dollah atas ni dll).
org nama aziz nampak pandai tapi bodoh piang
(ie nik aziz,aziz bari, aziz DAP)
dan org nama hadi ni kodi
(ie hadi bodoh tu la saper lagi.. ha ha ha)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2012 at 9:46 AM

semuga dipermudahkan allah..untuk meneruskan perjuangan menegakkan islam yang sebenar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 22, 2012 at 9:59 AM

keluarkan la fatwa baru plak..nnt dpt lagi 2j...hihihi...

....................
Reply To This Comment ...................
December 22, 2012 at 10:48 AM

saudara nak cakap apa ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 22, 2012 at 10:51 AM

Sekurang2nya nampak perubahan untuk menunaikan janji ..... derma Memali ? Berapa juta, berapa tahun dah ?

....................
Reply To This Comment ...................
December 22, 2012 at 1:55 PM

Seronok juga sekali sekala dapat baca komen hok belah sana.

Bagus juga kalau Din menjadi pemantau tidak resmi pembinaan pondok genting.

Harap-harap bangunan je baru, tetapi konsep dan kaedah pembelajaran pondok masih sama kerana terbukti pembelajaran dipondok mampu melahirkan insan-insan hebat dalam bab agama Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
joe
December 22, 2012 at 3:44 PM

saudara din , lebuhraya kerajaan PAS kelantan yang telah memungut derma pun tak nampak apa-apa , malah duit derma lebuhraya PAS tu dah taktahu kemana , seperti duit tabung memali , hilang entah kemana .. satu lagi janji tipu dan kebas duit oleh PAS

....................
Reply To This Comment ...................
December 22, 2012 at 8:45 PM

kalau Pas nak lantik saya jadi pemantau Derma Memali seronok juga :)

....................
Reply To This Comment ...................
Tertido
December 23, 2012 at 2:22 AM

haha

....................
Reply To This Comment ...................
December 23, 2012 at 9:44 PM

Perangai org pas......bina sekolah PAS di Rusila.....ada Cikgu mengajar di situ tapi anak-anak dia hantar sekolah kerajaan......bila kawan2 dia tanya kenapa tidak hantar ank sekolah Rusila? dia jawab, sekolah PAS Rusila takde mada depan.....fikir2kan

....................
Reply To This Comment ...................
December 24, 2012 at 3:37 PM

Kaedah pembelajaran dalam Islam yang terbukti berkesan - menekankan kesederhanaan dan menolak hiburan.

Moga-moga fasiliti yang ada nanti dapat hindarkan unsur terlalu selesa, cukuplah biar bersederhana. Saya percaya dengan RM2 juta tak dapat buat semewah mana.

Post a Comment