........... Orang Umno Menangis ? Orang Suruh BERSUARA Bukan Menangis la ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Orang Umno Menangis ? Orang Suruh BERSUARA Bukan Menangis la !

Saturday, December 1, 201215comments




                               MENANGIS dek lagu Anak Kecil Main Api ?


Baguslah tuh ..... Nangis puas-puas ....lepas itu BABI BUTA SOKONG Pemimpin Melayu Liberal ! Lepas tu NANGIS lagi ....... 

Bila saya bising2 kritik, ramai yang marah konon kita kena SOKONG 100% Najib sebab PRU dah dekat. Lepas Pru kita hentamlah Najib ....Piiiiraaaaaaaaaah ! 

Saya bukannya minta orang Melayu Buang Umno ! Saya cuma minta ORANG MELAYU BERSUARA ! BUKANNYA BUTA SOKONG ...

Apakah kalau kita SOKONG bermakna kita TAK BOLEH KRITIK ?

Apakah KRITIK itu bermakna MENENTANG ?

Kalau dah pandai MENANGIS tuh, maknanya dah SEDAR lah .... BAGUS ! Kalau dah sedar, maka BERSUARA LAH ! 

BUKANNYA TERUS BODEK ......... ALAMAT MENANGIS LAGI LAH  TAHUN DEPAN ..... DAN TAHUN2 SETERUSNYA ......


                                                  Ada orang Cina menangis ?



                                                     NAH ........ HASILNYA !



JANGAN BODEK YANG BAWA REBAH !

Share this article :

+ comments + 15 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 1:21 AM

tragedy 2008 akan kembali semula di PRU 13 dgn lanskap jajahan kerajaan negeri yg berbeza,perak,terengganu,sabah,pulau pinang dan wilayah persekutuan

....................
Reply To This Comment ...................
December 1, 2012 at 2:25 AM

Salam,

hahahaha kan saya dah komen kat artikel lagi 1 tu....kira our mind ni tak jauh beza la yer Encik Din?

....................
Reply To This Comment ...................
December 1, 2012 at 2:44 AM

Saya percaya RAMAI lagi yang sama pandangan juga :)

Terpulang samada Umno nak PERASAN SYOK SENDIRI atau mau mendengar suara rakyat seperti kita.

KITA, ORANG MELAYU JUGA PENGUNDI !

....................
Reply To This Comment ...................
hati kering
December 1, 2012 at 3:37 AM

Din, lagu ni lagu lama, lebih lama dari lagu Negaraku rentak ca-ca tu. Setakat nyanyi, nangis, lepas tu keluar dewan gelak-gelak tak da beza dengan bayi nangis, tenyeh nenen, kenyang, lepas tu gelak-gelak. Bila lapar nangis lagi. Dia ni bukan winnable candidate, mengalahkan ada.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 7:58 AM

Rasanya Umno ni dah jemu pegang tampuk pemerintahan. 2008 hilang 5 negeri pun masih 'nyanyi' lagu yang sama dalam PAU i.e lagu pak turut,bodek etc etc. Kalau tak kerana undi melayu tak berparti dan sokongan Sabah/Sarawak, jangan harap nak pegang kuasa, itupun masih tak faham dan nak dabik dada lg. Parah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 10:00 AM

bro, biasanya sokong yang bawa rebah, tapi kalau bodek kena hempap............ isyyyyy, isyyyyy, isyyyyy!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 10:39 AM

kualiti pembahas x banyak berubah..dalam masa dan peluang macam ni mereka harus kemukakan idea untuk menang pru dan suarakan masalah akar umni...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 11:26 AM

Nabi Muhammad S.A.W pun menangis semasa berdoa, baginda berjaya juga memimpin umatnya. Kenapa kita perlu jadikan cina sebagai contoh

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 12:24 PM

Din, perwakilan skrg nangis nk dicalonkn masa PRU nnt jer...nangis air mata boya kata mat salleh...otak tk ingat lain...nk jd calon, nk projek....nk jd calon, nk projek, mana ada lg perwakilan yg memikirkan tentang perjuangan Melayu...nama aje parti Melayu... isi hati perwakilannya punyala haprak...nampak duit semata2... aku ni bukan ahli pun dalam UMNO, cuma yang bertahan menyokong ni dari dulu sampai sekarang sebab takder parti lain dah yang boleh diharapkan meneruskan perjuangan Melayu...tapi nampak gaya dengan pemimpin2 tertinggi sekarang ni lain macam jer...lagi menghancuskan Melayu adala...bodek cina ngan india sampai tak nampak dah Melayu yang dok usung dia hulu hilir kat bawah ni...entahlah bro...PRU ni kua ngundi ker idak...kaciwa sangat2 ngan Nga Jeeb Gor dan Mah Yee Deen...maaf ler pembangkang undi aku bukan untuk kamu tapi aku tak kua ngundi pun kira untung dah kamu....adios bro...tell those two bugger big guns in UMNO to buck up for the Malays or else.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 12:32 PM

Dari ucapan dapat didengar banyak mengutuk dari idea yang bernas dan bermutu yg boleh memajukan bangsa ...dah naik jelak dan meluat malah rasabenci mendengar sesetengah ucapan dari pembahas ucapan najib .Umno jangan lupa yang mengundi nanti bukan sahaja orang orang UMNO........Orang melayu atas pagar lagi ramai dari ahli umno itu sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 12:50 PM

salam,

bagi saya,ahli umno kena bebenar ikhlas dalam perjuangan parti iaitu ikut betul perlembagaan parti. tidak ada yg mempunyai agenda untuk kaya sehingga cicit piut dengan harta yg saya dapat selepas berjasa kepada umno, bangsa, agama dan negara. perkara menjadi kaya sekaya-kaya tanpa berniaga seperti syed mukhtar perlu dielakkan. mampu atau tidak untuk berubah? org yg diangkat perlu ikhlas dalam perjuangan parti ikut perlembagaan. pemimpin pas mereka ikut perlembagaan mereka iaitu menyanyikan lagu hudud. buat tak buat belakang kira asalkan depan ahli lagu hudud. sama la macam pemimpin umno. dok nyanyi lagu melayu dan perpaduan, taat setia. tapi yg taat dan setia adalah ahli yg tak dapat apa pun. yg dapat kekayaan tak setia pun. tak dapat kami lawan. sapa yg lawan pemimpin? orang atasan juga yg dapat kekayaan. ahli bawah mana berani. kena cantas lagi ada la bila bagi usul berkenaan rakyat bawahan.

masa pau adalah masa ahli nak dapat belanja orang atasan. duduk kat hotel berhimpit demi parti dan semangat, tapi yg bahas dapat bilik tak berhimpit. yg nangis tu yg tak dapat bilik besar macam kat pan dan mall. tu nangis sebab dapat bilik kecil agaknya. perjuangan macam mana? mampu atau tak mampu untuk bertindak tanpa bayaran seperti ahli bawahan pas. ahli bawahan umno, ada yg tak dapat apa pun tapi semangat ada. yg kat atas ni, ada semangat tak kalu tak ada bayaran. mau tutup pusat kempen. cakap biar berterus terang dan berbicara biar ikhlas. kita tak ada agenda tapi memang ahli biasa-biasa umno. so dengar la orang yg paling bawah ni cakap. kita tak terima wang pun untuk menyokong tapi pemimpin kita terima wang untuk sokong individu tertentu. jangan pula tak ngaku pasal ada blogger terima wang untuk menyokong. tanpa wang, mereka nak sokong tak macam beberapa blogger yg ngaku tidak bertuan. sungguh ke bagai dikata?

pemimpin pun sebenarnya takut kalah dan tak diterima ahli. so kena bayar la kat ahli yg mampu menarik ramai ahli untuk sokong. betul ke ramai yg sokong bang hisham. kalu tengok dia sebagai menteri, mau aje tukar orang lain. kalu kat pejabat, dah lama kena tukar. tu nazri, ye ke ramai yg suka kat dia? kalu tak bayar, dah lama orang tolak. betulkan ahli umno terima wang? ahli atasan la, bukan bawahan.

saya cakap ni pasal berjumpa ramai ahli umno atasan dan setengah atas, tak berapa atas, antara bawah dan atas sikit. kalu cerita bab kekayaan, wow gitu, tak perlu belajar asalkan mampu membodek tahap tak perlu solat tapi boleh masuk sorga la, boleh la berjaya menjadi pemimpin umno peringkat bawahan. boleh dapat bayaran dengan segala kontrak besar kecil.

nangis la selagi boleh menunjukkan rasa insaf sekejap. balik rumah abis lupa macam pi dengar ceramah ustaz azhar idrus. gelak sampai pecah perut, tapi tak ikut pun apa yg didengar. lupa dah bila bangun tidur esok pagi. nak buat camna, hanya mampu berdoa agar kita terus diberkati oleh Allah dan diberi petunjuk dan cahaya keimanan serta dirahmatiNya setiap masa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 1:00 PM

isu2 masyarakat marhaen kene perjuangkan.semlm kawe ambo marah2 apasal roadtax motor/kereta 3party mahal sekarang,GDL/PSV naik mendadak dari 20 ke 5o sekarang 65 pulak.orang bukan suruh kutuk tak habis2 dan menangis lah orang suruh cerita/ beri pendapat bagaimana nak bagi rakyat jangan kasi marah tak tentu pasal.

....................
Reply To This Comment ...................
December 1, 2012 at 1:02 PM

Saya akan gunakan komen saudara untuk dijadikan satu artikel nanti:) TerimaKasih...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 3:11 PM

Busuk2 bn,, busuk lagi pakatan rakyat

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 1, 2012 at 9:42 PM

tolong sape tahu masjid jiran hamba van mayat pun dah kena masuk puspakom untuk hidup roadtax.dah jadi macam lori/kenderaan komersial pulak.rege pun sama.

Post a Comment